البارت العشرون
______________سميه بصدمه: ايه ازاى مراتك
سيف ببرود: زى ما سمعتى كده عشق مراتى قدام على سنه الله ورسوله وبقالنا فتره متجوزين.سميه بغضب: وانت ازاى تتجوز من غير ما نعرف وكأننا مش اهلك ثم وجهت حديثها لزوجها ياسين: عجبك الى هو عمله ده ياسين ينفع يتجوز من ورانا.
ياسين ببرود هو الآخر: ايوه عاجبنى ابنك مش صغير وهو عارف مصلحته وكويس ثم نظر لعشق بحنان وقال: وعشق ماشاء الله جميله ومحترمه وتتحب بسرعه.
سميه بغيظ: وياترى فين أهل المحروسه يعرفوا أنها متجوزه ولا هى كمان مش معرفه أهلها واكملت بخبث: انا هتوقع ايه من واحده اتجوزت واحد من ورا أهله اكيد بنت شو......
قاطع حديث سميه صوت سيف العالى بغضب كبير: مسمحلكيش ياسميه هانم تقولى كده عن مراتى وانا مش هسمح لأى شخص يقول كلمه وحشه عليها حتى لو كان مين.
سميه بغضب: بقى بتزعقلى انا علشان دى متقولش انك سبت مايا إلى من مقامك علشنها.
سيف: إلى بتقولى عليها دى هى مراتى ومسمحلكيش تغلطى فيها ولو عرفت بس انك قولتلها كلمه زعلتها هتشوفى وش عمرك ما شفتيه دى حياتى ومتدخليش فيها دى حاجه تخصنى انا.
سميه: ماشى ياسيف أما خليتك تندم ميبقاش انا سميه ثم تركته وغادرت القصر وهى غاضبه بشده.
أما فى الداخل لم ينتبه أحد لعشق التى كانت تذرف الدموع بشده وهى تكتم صوتها وتنظر للأرض حتى لا يلاحظ أحد ولكن سيف أخذ باله عندما خرجت شهقه عنيفه منها ففزع وقلبه ألمه بشده لرؤية دموعها.
سيف بحب: خلاص يا عشقى بلاش تزعلى ومتهتميش للى قالته هى مش هقدر تعملك حاجه.
ياسين بحنان: ايوه يا عشق متزعليش نفسك هى لو عملت حاجه انا إلى هقفلها انا اسف يابنتى على سمعتيه منها هى كده طول عمرها ميهماش حاجه غير الفلوس وبس.
عشق بدموع: متقولش كده يا بابا انا إلى بعتذر اى واحده مكان اكيد كانت هتزعل أن ابنها اتجوز من وراها.
سيف ولا يهمك ياعشقى هى هتهدى لوحدها.
ياسين: خدها ياسيف وروحوا جناحك ارتاحوا شويه.سيف: حاضر يا بابا، ثم تمسك عشق من يديها وصعد إلى جناحه فى القصر وانصدمت عشق من جماله وأخذت تتأمله ولكنها فاقت من شرودها على يدين تلتف حول خصرها ولم يكن غير سيف الذى أسند رأسه على كتفها وهو يقول: متزعليش ياعشقى من إلى سميه هانم قالته اوعدينى ياعشق أن لو هى قالتلك حاجه زعلتك تيجى تقوليلى علطول تمام يا قلبى.
عشق بدموع: انا اسفه يا سيف.
سيف باستغراب وهو يمسح دموعها: على ايه ياقلب سيف وليه الدموع دى مبحبش اشوف دموعك دى بتقتلنى ج يا عشق مبتحملش اشوفك كده
أنت تقرأ
متيم ببرائتها
Romanceهو رجل قاسى تعرض للخيانه من اول حب له فى حياته؛فعزم على نسيان هذا الحب وكرس حياته لعمله ولابيه واهته افذى لايهمه شئ اخر سواهم يكره النساء ويتمنى لو لم يقع فى العشق ابدا ولكن هل يستسلم لطلب والدته له بأمر الزواج ام سيقع قلبه بعشق احدهم ويجعله يغير ار...