"Baby , tummy sayang hungryla" ujar Adryan kepada Melissa sambil tergelak besar.
Melissa mengetap bibirnya geram.
"Janganla ejek aku! Aku bagi penyepak jugak kang" makin kuat tawa Adryan apabila terpandangkan wajah cemberut Melissa.
Sememangnya itulah yang akan berlaku apabila Melissa menjadi seorang yang 'manja' tiba - tiba. Adryan sememangnya sudah sedia maklum , Melissa adalah seorang pelakon yang bertaraf 'dunia khayalan'.
"Kau tau tak nak termuntah aku tadi" ujar Adryan dengan tawa yang bersisa.
"Aku tau , sebab nampak benda hijau terlekat kat tekak kau" Balas Melissa bersahaja. Adryan membuat wajah geli.
"Weh geli sia , sayang baby"
"Sayang laparla , ya allah gelinya aku" serentak mereka berdua tertawa kuat.
Mata - mata yang sibuk memandang ke arah mereka ditenung tajam oleh Melissa sehingga mereka mengalihkan pandangan dengan wajah ketakutan.
"Dah! Aku laparni , nasibla waktu rehat. Kalau tak sempat rehat memang aku lumat bagi habisla Aqilah tu" Melissa terus menarik Adryan ke kaunter untuk membeli makanan.
Sesudah membeli makanan mereka duduk di meja yang sedikit jauh dan terasing daripada pelajar lain.
Melissa yang membeli spaghetti bolognese itu menikmatinya dengan berselera manakala Adryan masih menguis - nguiskan mee gorengnya.
Adryan mengeluh. Wajah Melissa yang sedang khusyuk menikmati makanannya ditenung.
"Mel" panggil Adryan tiba - tiba.
Melissa mengangkat keningnya dengan wajah yang dibuat pelik.
"Kau tak kesian ke dengan Aqilah tu?" Soalan Adryan dibalas gelengan daripada Melissa.
"For what?"
"Hukuman tadi tula. Aku rasa kejam sangat do hukuman tu. Dia kan dah tolong kau selama ni , takkanla tak nak tolong dia balik?" Soalan Adryan membuatkan Melissa meletakkan sudu dan garfunya.
Sehelai tisu diambil lalu mulutnya dilap. Nafasnya ditarik dalam.
"Aku bukan bagi hukuman pun actually. Itu memang pilihan ayah dia , lagipun diorang jugak yang suruh aku bagitau Aqilah centu. Tak sampai hati katanya"
"Maksud kau? Aku tak paham" Melissa terus mendekatkan wajahnya dengan Adryan.
"Meh sini aku cite"
[ flashback ]
Melissa mengatur langkahnya kemas ke arah seorang pekerja wanita yang sedang sibuk menaip sesuatu pada laptop dihadapannya.
Entah apa mimpi harini dia kena datang company ni. Kena seru la apa lagi.
Kehadiran Melissa membuatkan wanita itu menghentikan kerja yang dilakukannya tadi dan sekaligus terus berdiri.
"Hai dan selamat tengah hari , cik. Apa yang boleh saya bantu?" Soal wanita dihadapannya ramah.
"Saya nak jumpa dengan Tengku Akhtar" Wanita yang bertag nama Iwana itu menganggukkan kepalanya.
"Cik ada buat appointment?"
"Tak de , tapi dia yang suruh saya datang sini" jelas Melissa. Takde kerja la aku nak datang company orang sebab suka suka , buat semak je. Dah serupa semak berjalan dah.
"Nama?"
"Melissa"
Iwana terus menekan sesuatu pada telefon di tepinya.
YOU ARE READING
MELISSA CASSANDRA : HIS BADGIRL ( IN EDITING )
Ficção Adolescente1 ☕︎ 𝒖𝒏𝒅𝒆𝒓 𝒔𝒂𝒘𝒊𝒕-𝒓𝒐𝒎𝒂𝒏𝒄𝒆 𝒔𝒆𝒓𝒊𝒆𝒔'𝒔 ☕︎ || 𝐌𝐄𝐋𝐈𝐒𝐒𝐀 𝐂𝐀𝐒𝐒𝐀𝐍𝐃𝐑𝐀 ♡︎ 𝐀𝐃𝐑𝐘𝐀𝐍 𝐄𝐋𝐑𝐈𝐂 || ' you are the most beautiful dreams I ever had when I fall asleep ' Melissa Cassandra - Gadis yang nakal dan sangat ter...