Timeskip viikonloppuun
Olli
Tänään on perjantai, eli menemme viikonlopuksi Aleksin vanhempien luokse Nummelaan. Jännittää hieman, vaikka Aleksi sanoi, että hänen vanhempansa ottaisivat minut hyvin vastaan. En edes tiedä miksi jännitän. Tottakai saan lämpimän vastaanoton.
—
"huomenta rakas" Aleksi mumisee väsyneenä takaani.
"huomenta" vastaan hänelle.
"mä pakkasin mein matkalaukut jo, nii sun ei tartte huolehtia niistä" sanon hymyillen Aleksille.
"kiitos" tuo vastaa suloisesti.
Menemme syömään Aleksin kanssa aamupalaa vielä ennen kuin lähdemme, sillä kello on jo kolme ja matkaan menisi kuitenkin se tunti.
Ja kyllä, heräsimme vasta joskus yhden aikaan. Hups.
—
Saimme syötyä ja nyt lastaamme tavaroitamme autooni. Emme ottaneet paljoa tavaraa, koska olemme hänen vanhempiensa luona vain viikonlopun.
Kun olemme saaneet laitettua kaikki tavarat autooni, lähdemme ajamaan. Pistän vielä turvavyöni kiinni ja starttaan autoni.
Tästä se matka alkaa.
—
Kuuntelemme autossa musiikkia minun puhelimestani. Annoin Aleksin päättää mitä musiikkia kuuntelemme, ja hän pisti heti soimaan "Planeetat". Yllätys. Se on soinut nyt ainakin viisi kertaa. Ei siinä, meidän lempibiisi se on.
Matkaa olisi jäljellä enää noin vartti. Käytimme sen juttelemiseen. Puhuimme vain musiikista ja muusta mitä nyt mieleen sattuikaan. Ihan minua ja Aleksiä. Emme keksi melkein ikinä mitään järkevää puhuttavaa. Yleensä jos keksimme jotain, niin se liittyy musiikin tekemiseen ja joihinkin random biiseihin.
—
Kaarran autoni Aleksin vanhempien pihaan. He asuvat isossa valkoisessa omakotitalossa järven rannalla. Maisemat ovat kauniit.
Minua alkaa jo hieman jännittämään, sillä sydämeni lyö kovemmin. Aleksi huomaa jännitykseni.
"hei hyvin se menee" Aleksi sanoo ja silittää kämmenselkääni.
Nyökkään hänelle.
Astumme Aleksin kanssa ulos autosta ja haemme matkalaukkumme takaluukusta.
—
Aleksi soittaa ovikelloa. Hänen äitinsä tulee avaamaan, mutta ei huomaa minua, sillä olen Aleksin selän takana.
"no hei Aleksi, kiva ku pääsit tuleen" Minna huikkaa.
"mä toin myös yhden seuralaisen ja haluisin esitellä hänet" vastaan hymyillen.
Kurkkaan Aleksin takaa jännittyneesti ja hymyilen.
"moi" sanon varovasti.
"kukas tää komea mies on?" Minna kysyy kiusoitellen.
"tässä on Olli, mun poikaystävä, tai no pikemminkin kihlattu" Aleksi sanoo näyttäen vasempaa kättänsä hymyillen.
"voi ku ihanaa!" Minna intoilee.
"tulkaa sisälle sieltä, siä on aika kylmä" Minna hymähtää ja hymyilee.
—
Kävelemme Aleksin kanssa rappusia pitkin hänen lapsuuden huoneeseensa. Hänen huoneensa näyttää ihan perus 90-luvun teinipojan huoneelta. Seinällä on pari vinyylilevyä, julisteita ja sen sellaista.
"hyvinhän se meni" Aleksi hymyilee minulle.
"niin meni" vastaan takaisin.
Pian Minna tulee huoneeseen.
"tuolla olis kahvia, niin tuutteko?" hän kysyy.
"joo mikä ettei" vastaan hymyillen. Tuo hymyilee takaisin ja lähtee sitten alakertaan.
"tuutte hyvin toimeen" Aleksi sanoo.
Hymähdän ja hymyilen hänelle.
—
Istumme Aleksin kanssa keittiön pöydän ääressä kahvilla.
"missä isä muuten on?" Aleksi aloittaa ihmetellen.
"aa joo, se lähti pari tuntia sitten kalaan" Minna vastaa.
Nyökkäämme Aleksin kanssa.
"noh Olli, miten sulla on mennyt Aleksin kanssa?" Minna kysyy minulta.
"tosi hyvin, ollaan tässä nyt kirjottelemassa bändin kanssa neljättä albumia, ja ollaanhan me pa-" ehdin sanoa kun Aleksi läppäisee minua reiteen.
"niin että ollaan me paljon ulkoiltukkin" jatkan hymyillen.
"no sehän on hienoa" Minna vastaa.
—
Ulko-ovi avautuu ja Aleksia hieman pidempi mies astuu sisään.
"moi isä!" Aleksi huikkaa.
"no hei, pitkästä aikaa" Matti iloitsee.
"kukas tämä nuori mies on" hän jatkaa.
"moi mä oon Olli, Aleksin kihlattu" hymähdän.
Nyt jännittää, että mitä hän oikein vastaa.
"onnea, ja tervetuloa perheeseen" Matti intoilee ja tulee halaamaan minua sekä Aleksia.
Onneksi hänen vanhemmat ottivat minut näin hyvin vastaan.
—
"mentäskö järveen uimaan, se on tossa ihan vieressä" Aleksi kysyy.
"mennää vaa" vastaan.
Nappaan vielä pyyheeni mukaan, koska vaihdoin uimahousuni äsken.
Tulemme alakertaan.
"me mennää Aleksin kans uimaa tohon järveen" huikkaan Minnalle.
"selvä." hän vastaa.
—
Saavuimme järven rannalle. Täällä on vain niin hienot maisemat.
"vika vedessä on mätämuna!" Aleksi hihkaisee kovaan ääneen.
Pyöräytän silmiäni naurahtaen ja lähden juoksemaan.
Olen ensimmäinen vedessä.
"haha, sä oot mätämuna" nauran hänelle.
Aleksi vain nauraa ja rupeaa loiskimaan vettä minun päälle.
"ääää lopeta se on kylmää" huudan Aleksille nauraen.
Hän lopettaa ja tulee suukottamaan minua. Vastaan suudelmaan hellästi.
"mennään jo sisälle, tääl on kylmä" valitan hampaat kalisten.
Aleksi nyökkää.
—
Makaan Aleksin kainalossa hänen sängyssään johon Minna on pedannut meille pedin valmiiksi. Kello on jo kaksitoista, joten olisi aika mennä nukkumaan.
Vierestäni kuuluu haukottelua.
"mä alan jo nukkumaan" Aleksi sanoo unisena.
"joo, mä rakastan sua" sanon tuolle kuiskaten.
"mäkin sua rakas" hän vastaa minulle niskani takaa ja antaa vielä suukon hiusteni sekaan, ennen kuin nukahtaa.
Aleksin vanhemmat ovat todella ystävällisiä ja mukavia. Tulin melkein heti heidän kanssaan juttuun.
————————————————————————
sanoja 704
🖤🤗
YOU ARE READING
Onnelliset (Olli x Aleksi)
FanfictionTarina kertoo kahdesta nuoresta miehestä nimeltänsä Olli ja Aleksi. Lähde seuraamaan noiden rakastavaisien elämää, mitä mahtaa tulla kaikista keikkarundeista ja mökkeilyistä? Se selviää vain lukemalla 😉