32. pääsiäinen

284 11 2
                                    

Olli
Tänään on pääsiäinen. Tästä päivästä tulee todella mukava, sillä olemme menossa käymään Ouluun. Käymme siellä moikkaamassa siskoani Lauraa. Hän sai onneksi tämän päivän vapaaksi, koska sairaanhoitajan työstä on aika vaikeaa saada vapaapäivää. Tiedän se itsekin, sillä olen sairaanhoitaja.

Aleksi tuhisee söpösti vieressäni. En halua herättää häntä vielä, joten menen keittiöön tekemään meille aamupalaa. Astelen keittiöön ja alan keittämään kahvia. Otan kaapista kattilan, sillä ajattelin keittää meille puuroa pitkästä aikaa. En muista koska viimeksi olen syönyt puuroa. Säikähdän, koska tunnen vahvat käsivarret ympärilläni. "huomenta" Aleksi sanoo suukottaesaan minua niskaan.
"no huomenta" hymähdän.

"mitäs sä oikeen teet" Aleksi kysyy ja menee istumaan keittiön pöydän ääreen. "puuroo ajattelin keittää meille" hymyilen. "vai niin" Aleksi sanoo katsoen minua sinisillä silmillään.
Sain puuron keitettyä. Kannan sen pöytään ja otan lautaset sekä lusikat minulle ja Aleksille.
Kaadan vielä kahvit mukeihin ja asetan ne sitten pöydälle.

"ole hyvä" sanon ja ojennan Aleksille hänen kahvinsa. "kiitos" hän hymyilee leveällä hymyllään. Aleksi ottaa kattilasta itsellensä puuroa ja alkaa syömään sitä. Otan itsenin.
"mm Olli tää on hyvää" Aleksi sanoo suu täynnä puuroa. "no hyvä et tykkäät" hymyilen leveästi. Hörppään välillä kahvistani. Ilma ulkona on vielä aika luminen.

Saimma syötyä puuron ja juotua kahvit. Nyt pakkaamme reissua varten Ouluun. Emme ole kuin tunnin ja lähdemme sitten takaisin Helsinkiin. Olisimme muuten kauemmin, mutta lennoissa kestää hieman ja nyt meillä on kiirettä bändin kanssa. Nappaan vielä laturini yöpöydältä ja laitan sen kassiini.

"eiköhän meillä oo nyt kaikki, eli voitas lähtee lentokentälle" huokaisen. "joo, voisiks ajaa tällä kertaa ku mä en millään jaksais" Aleksi valittaa. "no okei, mut vaan tää kerta" hymyilen. Pistän kengät jalkaani ja takin ylleni. Aukaisen ulko-ovemme ja astun ovesta ulos. Alan kävelemään rappusia alas Aleksi perässäni.

Avaan auton takapenkin oven ja pistän minun ja Aleksin laukut sinne. Menen istumaan kuskin paikalle, Aleksi viereeni pelkääjän paikalle. Käynnistän autoni ja lähden ajamaan kohti lentokenttää. Meiltä ei olisi pitkä matka lentokentälle, sillä asumme keskustassa ja lentokenttä sijaitsee noin viiden kilometrin päästä keskustasta.

Maisemat vaihtuvat tiuhaan tahtiin. Minua jännittää se lento vähän, sillä pelkään korkeita paikkoja ja minua pelottaa olla lentokoneessa. En tiedä oikein, että miksi, mutta pelottaa silti. Onneksi Aleksi on siellä minun kanssani. Hän on minun turvani ja Aleksi kyllä tietää sen, että minua pelottaa olla lentokoneessa.

Kävimme äsken turvatarkastuksessa ja nyt olemme istumassa lentokoneessa. Pitäisi odottaa vielä hetki sitä, että kone lähtisi lentämään Ouluun. Matka ei ole kovin pitkä, joku kolme tuntia tästä menee lentokoneella Ouluun. Laura odottaa varmaankin innolla Aleksin tapaamista, sillä hän ei ole nähnyt Aleksia ikinä. On minustakin kiva nähdä siskoani pitkästä aikaa.

Äsken tuli kuulutus, että lento lähtee. Tunnen kuinka kone nousee ilmaan, minua jännittää. Aleksi huomaa minusta sen, kun minua alkaa jännittämään. "ootko okei?" Aleksi kysyy minulta huolestuneena. "joo kai, jännittää vaan tää lento" huokaisen. "rakas sulla ei oo mitään hätää, mä oon tässä" Aleksi hymyilee ja painaa päänsä vasten minun olkapäätäni. Nyt on turvallista.

Astun Aleksin kanssa ulos lentokoneesta. Lento meni loppujen lopuksi ihan hyvin. Aleksin vieressä en pelännyt. Silloin euroviisujen aikana se oli ihan kauheaa, sillä matka kesti monta tuntia. Ei ollut kauhean mukavaa. Laura lupasi tulla hakemaan meitä lentokentältä. Siellä hän jo odottaakin.

Kävelemme Aleksin kanssa Lauran luokse. Menen heti halaamaan häntä. "Olliii, pikkubroidi" Laura naurahtaa ja halaa minua. Hymähdän. "ootkos sä Aleksi?" Laura kysyy Aleksilta hymyillen. "joo oon mä" Aleksi hymyilee. "Olli on kertonu susta kaikkee hyvää" Laura hymyilee ja halaa sitten Aleksiakin.

Istumme Lauran kämpillä. Laura on keittiössä keittämässä meille kahvia. Istun olkkarissa Lauran sohvalla Aleksin kanssa. "tehän tuutte hyvin toimeen" hymyilen. "nii i" Aleksi hymähtää. "Laura on tosi kiva" Hän vielä jatkaa ja painaa sitten päänsä olkapäälleni.

"tulkaa ottaan kahvia" Laura huikkaa keittiöstä. Menemme Aleksin kanssa istumaan keittiön pöydän ääreen. Juomme kahvia ja juttelemme kaikkea mukavaa, mitä nyt mieleen sattuu. Laura kyseli meiltä kaikenlaista, mitä kuuluu ynnä muuta. Siskoani oli kiva nähdä.

Saavuimme hetki sitten takaisin Helsinkiin. Olemme jo kotona. Tämän vuoden pääsiäinen oli ihan mahtava, kun näki taas siskoa pitkästä aikaa. Laura ja Aleksikin tuli hyvin toimeen. Laura on kyllä semmoinen ihminen, että tulee kaikkien kanssa hyvin toimeen. Nyt kyllä väsyttää, oli pitkä päivä takana.

Makaamme Aleksin kanssa sohvalla lusikassa. Silitän Aleksin kiharia hiuksia. Ne ovat niin pehmoiset. "olli, voitasko mennä jo nukkumaan" Aleksi kysyy väsyneenä. "joo tottakai voidaan mennä" hymähdän ja kannan Aleksin makuuhuoneeseen. Lasken hänet sängyllemme ja menen häneen kiinni peiton alle. "hyvää yötä rakas" Aleksi kuiskaa korvaani. "öitä muru"
————————————————————————
sanoja 716
❤️sori ku tuli näin myöhään mut ku meille tuli uudet elisaviihde semmoset boksit ni säädin niitten kans:D

Onnelliset (Olli x Aleksi)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora