22. synttäribileet

304 12 0
                                    

Aleksi
Tänään lähdemme takaisin Helsinkiin. Viime yö oli kirjaimellisesti täyttä nautintoa. Olli oli vähän kovakourainen, mutta se ei haitannut, sillä nautin silti.

"mm huomenta" kuulen selkäni, käännyn ympäri. Nään Ollin siniset silmät, ne ovat niin kauniit.
"huomenta rakas" hymyilen.
"mennääks aamupalalle, ni päästään sit pakkaan?" Olli kysyy.
Nyökkään ja lähden pukemaan.

Tulimme aamupalalta äsken, nyt pakkaamme tavaroita takaisin laukkuihimme. Ei ole paljoa pakattavaa. Olli sai jo pakattua, minulla on vielä vähän pakattavaa.

Sain pakattua. Vihdoin.
"mennääs sit" Olli naurahtaa.
"joo" naurahdan ja avaan huoneemme oven, laitan sen vielä perässäni kiinni.

Ollin istahtaa pelkääjän paikalle ja minä kuskin paikalle. Pistän turvavyöni kiinni. Samoin Olli.
Laitan radiosta jotain biisejä, mitä sieltä nyt ikinä tuleekaan. Starttaan autoni ja lähden ajamaan.

Olli nukahti heti. Taitaa olla eilisestä vieläkin puhki. Noh olenhan minä itsekin. Hyräilin koko matkan vain joitain biisejä. Kuuntelin radiosta kaikenlaisia biisejä ja sen sellaista. Olli vain tuhisee sikeästi.

Kaarran autoni meidän kerrostalon pihaan. Ajan sen vakituispaikalleni Ollin auton viereen.
Aijon vain olla Ollin kanssa koko illan.
"Ollii, herätys, ollaan kotona" kuiskaan tuon korvaan hempeästi.
"mm joo" tuo sanoo hieroen silmiänsä.

Kannan Ollin kanssa tavaroita sisälle kämppäämme. Minua väsyttää aika paljon. Haluan vain Ollin syleilyyn sohvalle ja katsomaan jotain leffaa. Eilinen päivä oli oikeastaan pelkkää hässimistä. Olli oli koko eilisen päivän todella kiimainen. Hupsu.

Avaan Ollille oven ja hän astuu sisään laskiessaan matkalaukun lattialle. Minä menen myös sisälle ja otan kenkäni pois, jonka jälkeen vien matkalaukkuni makuuhuoneeseen ja puran sen. Samoin Olli.

Saimme purettua matkalaukkumme. Juoksen sohvalle ja heittäydyn siihen.
"hei äijä tee tilaa" Olli naurahtaa ja tulee syliini.
"joojoo" marisen ja hymyilen tuolle. Silitän Ollin pehmeää hiuspehkoa. Ihan kuin silkkiä.

Katsomme jotain koko perheen elokuvaa. Rilla on vielä Nikolla hoidossa, hän tuo sen huomenna takaisin kotiin. Olli meinaa nukahtaa koko aika.
"rakas älä nukahda" hymähdän Ollille.
"mm" tuo mumisee puoliunessa.

Kannan häntä makuuhuoneeseemme sänkyyn. Olli on jo ihan umpiunessa. Voi pientä. Olli ei ole enään kyllä pieni, mutta minulle hän on aina vauva. Kömmin tuon viereen ja asetan pääni hänen rintakehälleen.

Pian olisi jo minun syntymäpäiväni. En malta odottaa. Olli varmaankin hemmottelee minut ihan piloille. Siitä seitsemän päivän päästä Ollillakin on syntymäpäivä. Se tulee olemaan täydellinen. Väsyttää niin paljon, että nukahdan heti.
timeskip 1.11 —
Olli
Tänään on 1.11 eli Aleksin syntymäpäivä. Ostin hänelle eilen lahjaksi ison taulun, jossa on meistä kahdesta kuva. Se on upea. Myöhemmin aijon kertoa hänelle isosta yllätyksestä.

Menen tekemään hänelle aamiaista. Paistan pekonia ja munakasta. Lopuksi keitän vielä kahvia. Kun olen saanut kaiken valmiiksi, menen herättelemään Aleksin.

"rakaas herätyyss" kuiskaan tuon korvaan.
"hyvää syntymäpäivää rakas" hymyilen tuolle juuri heränneelle kihlatulleni.
"huomenta ja kiitos" Aleksi hymähtää.
"tuu tein sulle aamupalaa" sanon ja nostan hänet syliini.

Kannan Aleksin keittiöön. Lasken hänet keittiön pöydän tuolille. Olen pistänyt kaiken valmiiksi.
"vau" Aleksi intoilee.
"oota hetki, haen yhen jutun" hymyilen tuon nyökätessä. Haen vaatekaapistani Aleksin lahjan.

Ojennan hänelle taulun joka on paketoitu.
"avaa se" hymyilen.
Aleksi alkaa availemaan paperia ja nähdessään taulun, tuon ilme kirkastuu.
"OLLI TÄÄ ON IHANA!!" Aleksi hihkuu.
"kutsuin täks illaks jätkät tänne, mut tänään me otetaan vaan yks lasi skumppaa ja sit vaan jutellaan" torun tuolle naurahtaen.
"selvä äiti" Aleksi nauraa.

Olen antanut Aleksille koko päivän kaikenlaisia hierontoja, sillä hän halusi. Vain parasta minun miehelleni. Jätkät tulisi noin puolen tunnin päästä. Pistin äsken kaiken valmiiksi ja annoin Aleksin vain maata sohvalla. Hän tarkkaili minun jokaista liikettäni hymyillen.

Ovikello soi. Jätkät olivat siis tulleet.
Käyn avaamassa oven ja ensimmäisenä siellä seisoo Joel ja Joonas, sitten Niko ja Tommi.
"tulkaa peremmälle" hymyilen.
"noniii hyvää synttärii mein baby of the bandille" Porko iloitsee.
"no kiitoss" Aleksi hymyilee.

Olemme juoneet sen yhden lasin skumppaa. Vain sen minkä sovimmekin. En ole kertonut Aleksille vielä sitä isompaa yllätystä. En edes vinkannut mitään. Saa nähdä suostuuko hän siihen lainkaan. Toivon että suostuu.

Jätkät lähtivät äsken. Kävimme Aleksin kanssa jo suihkussa. Tottakai me hässimme siellä Aleksin syntymäpäivänä. Olin tänään oikein kovalla päällä. Sain Aleksin huutamaan oikein kunnolla.

Makaamme sängyssämme rauhassa. Rakastan Aleksia aivan valtavasti. Hän on elämäni mies ja tiedän sen. Nyt olisi aika kertoa hänelle se yllätys. Sormet ristiin, toivon, että hän suostuu siihen.
"aleksi" hymähdän.
"mm?" tuo kysyy minulta hymyillen.
"mitä olisit mieltä, jos me mentäis naimisiin?" kysyn. Aleksin ilme kirkastuu ja hymy vain levenee entisestään.
"kysytkin vielä, tottakai, paras synttäri yllätys ikinä!" hän hihkuu.

"hyvää yötä rakas" Aleksi kuiskaa ja pusuttaa minua.
"hyvää yötä"
————————————————————————
sanoja 710
🖤☺️

Onnelliset (Olli x Aleksi)Onde histórias criam vida. Descubra agora