23. häät

306 16 5
                                    

Aleksi
Olemme suunnitelleet häitämme tässä nyt pari viikkoa. Emme kutsuneet paljoa väkeä. Minun ja Ollin vanhemmat + jätkät. En halua mitään isoja häitä. Faneille julkistetaan hääkuva häiden jälkeen. Joku pusukuva, kun tulemme kirkon ovista ulos. Siitä tulisi söpö.

Nyt on ilta ja olen juuri menossa Ollin kanssa nukkumaan. Hän on pesemässä vessassa vielä hampaitaan. Haluan mennä säikäyttämään hänet. Hiivin vessaan hiljaisesti.
"pöö!" huudahdan Ollin säpsähtäessä, hän meinaa tukehtua, naurahdan.
"elä saatana säikyttele" Olli naurahtaa jolloin läppäisen tuota perseelle.
"haista vittu"

Kannan Ollin sängyllemme. Lasken hänet varovasti ja peittelen peiton alle. Kömmin itsekin tuon viereen ja asetan pääni hänen rintakehälleen. Tässä on niin hyvä olla. Olli alkaa tuhisemaan pienesti, hän nukahti.
"öitä rakas" sanon, mutta saan vastaukseksi vain jotain epämääräistä mumisemista.
timeskip—
Aleksi
Vihdoin koitti tämä päivä. Päivä jolloin menemme naimisiin. Olemme odottaneet tätä päivää ikuisuuden. Viime viikolla kävin ostamassa hienon mustan puvun. Eilen teimme jätkien kanssa loput valmistelut. Häät pidetään siis Helsingin tuomiokirkossa.

Olli nukkuu vielä, mutta aion mennä herättämään hänet, sillä aikataulumme on erittäin tiukka tänään. Joel tulee hakemaan Ollia pian, koska eihän aviopari saa nähdä toisiaan ennen naimista.
"ollii, herää, joel tulee hakee sut kohta" marmatan tuolle ja ravistan hänet hereille.
"mm joo" Olli mumisee ja hieroo silmiään.

"nonii moikka" Joel huikkaa ja lähtee Ollin kanssa kirkolle valmiiksi valmistelemaan itseään.
"moikka!" hihkaisen ja istahdan sohvalle. Niko tulisi hakemaan puolestaan minua. Kylläkin vasta parin tunnin päästä. Voisin vaikka suoristaa pukuni valmiiksi.

Pukuni on nyt suoristettu, tunti aikaa. Päätän katsoa jotain toimintaelokuvaa, sillä en keksi parempaakaan tekemistä. Käyn katsomassa itseäni peilistä. Pistän hiuksiani paremmin, etteivät ne näytä harakan pesältä. Pian ovikelloni soi. Niko varmaankin tuli hakemaan minua kirkolle. Olemme Ollin kanssa siellä eri huoneissa, eli emme nää toisiamme.

"eiköhän lähetä" Niko hymyilee.
Nyökkään ja nappaan mukaani vielä silitetyn puvun joka on pakattu sievästi. Kävelen Nikon perässä kerrostalon rappuset alas.

Saavumme Nikon autolle. Pistän pukuni takapenkille varovasti, sitten avaan oven ja menen istumaan pelkääjän paikalle. Niko istui viereeni.
"jännittääks sua yhtää?" Niko kysyy.
"mm, no eipä oikeestaan" hymyilen tuon nyökätessä.

Vihdoin saavuimme perille. Matka tuntui jotenkin ikuisuudelta. En vain tiedä, että miten ihmeessä. Otan pukuni takapenkiltä, jonka jälkeen Niko saattaa minut sisälle. Vastassa ovat Joel, Joonas ja Tommi.
"mooi" hymyilen.
"moro" Joonas huikkaa.

Jätkän saattavat minut huoneeseen, jossa on kaikki minua varten. Naimisiinmenoon on aikaa noin tunti, joten pitää olla ripeä. Jätkät alkavat pistämään tukkaani kuntoon. Äsken vaihdoin jo pukuni päälle. Haluaisin niin kovasti nähdä jo Ollin. On ihan hirveä ikävä häntä.

Vihdoin tukkani on kunnossa, jätkät säätivät sen kanssa ainakin puoli tuntia, mikä tarkoittaa, että puoli tuntia aikaa siihen, että olen naimisissa Ollin kanssa, ihanaa. Niko tuli sanomaan, että vanhempamme ovat tulleet.

Minun ja Ollin vanhemmat ovat jo istumassa penkeillä. Nyt he vain odottavat meitä. Kuulen kuinka urut alkavat soida. Sydämeni alkaa lyömään kovemmin, jännittää vähän, mutta ei kauhean paljoa.

Kävelen suoraan alttarille, jossa pappi seisoo. Näen, kuinka Olli kävelee isäni rinnalla minun luokseni. Hän on niin komea. En voi uskoa silmiäni. Olli on kuin unelma.

Sitten se alkoi. Pappi aloittaa.
"Kaikkitietävän Jumalan kasvojen edessä ja tämän seurakunnan läsnä ollessa kysyn sinulta..-" pappi aloittaa.
"Olli Elias Matela, tahdotko ottaa Aleksi Matias Kaunisveden aviomieheksesi ja osoittaa hänelle uskollisuutta ja rakkautta myötä- ja vastoinkäymisissä" hän jatkaa.
"tahdon." Olli sanoo ja nyökkää.

Pappi on toistanut saman minkä sanoi Ollille. Nyt on vuoroni.
"Aleksi Matias Kaunisvesi, tahdotko ottaa Olli Elias Matelan aviomieheksesi, olla hänelle uskollinen ja rakastaa häntä hyvinä ja pahoina päivinä, aina kuolemaan asti?" pappi kysyy vuorostaan minulta.
"tahdon" hymähdän ja katson Ollia hymyssä suin.

Häät olivat nyt päätetty. Vanhempamme onnittelivat meitä paljon. Jätkät lähtivät jo kotiin. Ennen sitä he kyllä heittivät meidät takaisin kotiin. Tämä päivä oli mahtava.

Makaan Ollin päällä tyytyväisenä. Hän on nyt kokonaan minun mieheni. En anna kenenkään viedä häntä ikinä pois minun luotani. En ikinä.
Niko otti minusta ja Ollista pusukuvan, kun kävelimme ulos kirkon ovista.

"käyks jos julkasen tän instaan?" kysyn Ollilta näyttäen Nikon ottamaa kuvaa.
"joo tottakai" Olli hymyilee.
Julkaisen kuvan instaan ja saan melkein samalla sekunnilla sadoittain ihania kommentteja. Meidän fanimme ovat ihania.

Silitän Ollin silkinpehmeää poskea.
"Olli mä rakastan sua ihan valtavasti" hymyilen tuolle ja käännän katseeni häneen.
"kuule Aleksi, niin mäki sua" Olli hymyilee ja suutelee minua. Suudelma alkaa vähitellen muuttumaan intohimoiseksi.
"taidan tietää mitä me tehään eka yö avioparina" virnuilen Ollille.
"vai niin" Olli hymyilee viekkaasti ja riuhtaisee sitten minun paitani pois.
————————————————————————
sanoja 709
🖤🖤

Onnelliset (Olli x Aleksi)Where stories live. Discover now