18. baari-ilta

328 16 3
                                    

Aleksi
Tänään lähdemme takaisin Helsinkiin. Keikka oli aivan mahtava, ja eilen sitä tuli juhlistettua hotellin baarissa käymällä. Menen pian herättämään Ollia, että hän ehtisi pakata.

Kävelen Ollin luokse sängylle, jossa hän nukkuu sikeästi ja suloisesti.
"ollii, herätys" kuiskaan ja tuuppaan tuota hieman.
"mmm" Olli mumisee ja availee silmiänsä.
"pitäs herätä, ku lähetään Helsinkiin kohta takasin" sanon hänelle, kunnes tuo vain nyökkää ja nousee sängystä.

Olemme jo pakanneet ja käyneet aamupalalla. Nyt venailemme hotellin aulassa jätkiä. Heillä kestää aina. Ihan tavallista. Olli aikoo varmaan nukkua koko matkan, sillä hän on ihan väsynyt vieläkin, hupsu.

Näen kuinka kaikki loput jätkän lampsivat huoneistansa meidän luoksemme.
"noni vihdoin päästään lähteen" Olli huokaisee ja lähtee laahustamaan ulos hotellin ovesta.

Matkalaukut ovat nyt laitettu takaluukkuun, istun Ollin kanssa tuttuun tapaan takapenkillä, sekä Porko ja Niko meitä vastapäätä. Olli nukahti melkein heti. Silitän hänen päätään.

Niko alkaa nauramaan täyttä jollekin videolle. Hyvä ettei Olli herää.
"vittu turpa kiinni Olli nukkuu" ärähdän kuiskaten, jolloin Olli mumisee jotain.
"joojoo" Niko naurahtaa ja pyöräyttää silmiänsä.

Matka kestää ikuisuudelta. Jäljellä on vielä noin tunti. Ollikin heräsi äsken, joten aijon kysyä häneltä, että haluaako hän katsoa jotain elokuvaa loppu matkan ajan.

"katottasko jotai leffaa loppu matkan ajan?" kysyn mieheltäni.
"joo mikä ettei" Olli vastaa ja pistää jonkun elokuvan pyörimään. Vaikuttaa kieltämättä aika hyvältä.

Vihdoin kerrostalomme näkyy. Tommi ajaa autonsa sen pihaan.
"olliiii" kuiskaan tuon korvaan, sillä hän nukahti. Taas.
"mm joo" hän mumisee ja avaa silmänsä.
"ollaan perillä, tuu" sanon ja nousen ulos autosta.

Nappaan takaluukusta minun ja Ollin tavarat. Annan Ollille omansa ja sanon vielä heipat Tommille, jonka jälkeen hänen autonsa katoaa horisonttiin. Kävelen hissin luokse Olli perässäni. Emme jaksa kävellä matkalaukkujen kanssa rappusia, joten hissi oli hyvä vaihtoehto.

Olli avaa kämppämme oven ja astuu sitten sisälle. Minä menen perässä, lasken matkalaukkuni lattialle ja otan kenkäni pois. Menen sohvalle istumaan Ollin viereen ja huokaisen.

"pitäskö mennä tänää johonki?" kysyn Ollilta.
"joo, baarii?" tuo kysyy.
"käy, kysyn jätkiä mukaan" hymähdän Ollin nyökätessä.

Santerin apinalauma
minä: lähetteks mun ja Ollin kans myöhemmin illal baarii?
Porko: joo me tullaan Nikon kaa
minä: Tommi ja Joel?
Tommi: joo tuun
Joel: tulossa!
minä: ok nähään siin baarin pihas👍🏻

Kello on jo sen verran, että alan lähtemään Ollin kanssa baariin. Menen eteiseen ja pistän kenkäni jalkaan, niin kuin Ollikin. Kävelen kerrostalon rappuset alas ja astun ovesta ulos.

Lähden kävelemään Ollin kanssa katua pitkin baariin. Nappaan hänen kädestänsä kiinni, kun tuo vain hymyilee minulle. Täällä on ihan jäätävän kylmä, mutta en anna sen häiritä.

Kymmenen minuutin jälkeen olemme päässeet perille, nyt seisomme baarin oven edessä odottaen jätkiä. Toivon että heillä ei kestä kauaa, nimittäin en haluaisi jäätyä tänne.

Noniin, nyt näen kuinka neljä jätkää tulevat samaa matkaa meitä kohti. Tommi, Joel, Niko ja Porko.
"mikä kesti" kysyn hymähtäen.
"ei mikää" Tommi sanoo ja katsoo minua ihmeissään. Nyökkään hänelle ja astun Olli mukanani baarin ovesta sisälle. Muutkin tulevat.

Joel menee valitsemaan meille pöytää, kun me loput menemme tilaamaan juomia.
"kaks bissee" sanon tarjoilijalle.
"hän ojentaa ne minulle ja Ollille. Kävelemme takaisin Joelin valitsemaan pöytään.

Loputkin jätkät saivat tilattua juomansa ja tulevat pöytään. Tänäänkään en halua juoda paljoa, en ole kovinkaan alkoholin ystävä. Olli on vähän enemmän. Noh, toivon, että ilta menee hyvin.

Kaikki alkavat jo olla aikamoisessa humalassa, paitsi minä ja Olli.
"Aleksiiii, tuu tanssii" Joel huutaa minulle tanssilavalta kännissä.
Pyöräytän silmiäni ja lähden Joelin pyynnöstä tanssimaan.

Siinä me nyt tanssimme, parhaat kaverukset, jos tätä voi nyt tanssimiseksi kutsua. Kummaa, en näe Ollia missään.
"Niko, näitkö mihin Olli meni?" huikkaan hänelle pöytään.
Tuo vain pudistaa päätään. Hemmetti, mihin se mies on oikein voinut kadota.

Käyn kaikki pöydät läpi Ollia löytämättä. Missä ihmeessä se oikein voi olla. Katson ohimennen vielä baarin nurkkauksen, johon kerääntyy yleensä paljon porukkaa. Ei, ei Ollista jälkeäkään.

Sain ajatuksen. Käyn katsomassa vielä vessoilta. Kävelen vessan ovelle ja näen näyn, jota en olisi ikinä halunnut tai uskonut näkeväni. Olli on nuolemassa jonkun naisen kanssa. Kyyneleeni valuvat poskilleni, juoksen pois baarista ja lyyhistyn seinää vasten.

Tunnen jonkun käden olkapäälläni. Se on Niko.
"heii mikä on" Niko kysyy.
"olli, se nuoli jonkun kanssa tuolla vessassa" nyyhkäisen.
"voi Aleksi" Niko huokaisee ja halaa minua.
"kaikki järjestyy" hän jatkaa.

Olli ilmestyy yhtäkkiä paikalle.
"anna mun selittää" Olli hymähtää.
"Olli sun olis nyt parasta lähtee" Niko sanoo päättäväisenä.
"mut Niko mä-" Olli aloittaa.
"mene!" Niko huutaa ja Olli lähtee kävelemään pois päin.

"erootteks te?" Niko kysyy vaisusti.
"emmä tiiä.."
————————————————————————
sanoja 717
eroaakohan Olli ja Aleksi🤔

Onnelliset (Olli x Aleksi)Where stories live. Discover now