17. venetsialaiset

366 16 0
                                    

Olli
Tänään koittaa viikonloppu, päivä perjantai, eli keikkapäivä. Vihdoin. Olen odottanut tätä koko viikon. Ihanaa päästä näkemään faneja viimeistä kertaa tänä vuonna. Ensi vuonna sitten uudestaan seuraavan kerran.

Istun keittiön pöydän ääressä juomassa kahvia. Kuulen Aleksin hipsivän takaatani minun viereen. Hän hieroo silmiään väsyneenä.
"huomenta rakas" Aleksi sanoo ja suutelee minua. "mm huomenta" vastaan suudelman välistä.

Joku aika sitte saimme syötyä. Nyt pitäisi alkaa pakkaamaan kaikki tarpeelliset keikkaa varten. Aleksi ottaa mukaansa ainakin paljon puhtaita vaatteita. Tyypillistä Aleksia. Itse pakkaan mukaan puhtaita sukkia ynnä muuta sellaista. Laturin jne jne.

Kun olen saanut pakattua, menen Aleksin kanssa vielä hetkeksi sohvalle katsomaan puhelinta. Tommi tulisi hakemaan meitä hetken päästä ja siitä alkaisi noin neljän tunnin matka Valkeakoskelle, jos oikein osasin laskea.

Odottelen Aleksin kanssa matkalaukkuineen ulkona kerrostalon pihassa, että Tommi tulisi hakemaan meidät. Yövymme Waltikan hotellissa, keikka on siis Waltikan venetsialaisissa. Esiintyjiä on monia, esim. Petri Nygård.

Näen Tommin auton pysäköivän meidän eteemme. Hän tulee ulos autosta meidän luoksemme.
"moro" Tommi sanoo ja avaa sitten takaluukun.
"no terve" vastaan ja pistän Aleksin sekä minun matkalaukut takaluukkuun.

Sen jälkeen menemme Aleksin kanssa takapenkille istumaan, jossa onkin jo loput jätkät. Sen takia Tommilla siis kesti, hän haki ensin muut.
"morooooo" Niko huikkaa.
"moii" Aleksi sanoo vierestäni ja pistää turvavyönsä kiinni, samoin minä.

Tommi lähtee ajamaan kohti Valkeakoskea. Heti puolen tunnin sisään Joel ja Joonas tappelevat tuttuun tapaan.
"nyt vittu rauhottukaa ennenku ajetaan kolari" Tommi ärähtää kaikkien hiljetessä.

Lupaan, kukaan ei halua joutua tappeluun Tommin kanssa. Hänellä sitä voimaa riittää. Minun pokkani meinaa pettää, kun Porko ja Joel istuvat ihan tuppisuina vierekkäin ja tuijottavat tyhjyyteen.

Alamme vihdosta viimein saapumaan keikkapaikalle. Tommi parkkeeraa autonsa Waltikan hotellin pihaan ja lähtee sitten autosta ulos. Kaikki loputkin jätkät menevät ulos, mukaan lukien minä ja Aleksi.

Avaan takaluukun ja otan sieltä minun ja Aleksin  matkalaukut. Annan Aleksille omansa. Joel varasi meille huoneet, minä olen tietysti Aleksin kanssa samassa huoneessa. Lähdemme raahaamaan matkalaukkuja hotelliin.

Avaan huoneemme oven avainkortilla ja astun ovesta sisään Aleksi perässäni. Lasken matkalaukkuni maahan ja otan kenkäni pois. Sitten hyppään vain sängylle ja huokaisen.
"Aleksii tuu tänne" huudan hänelle tuon kiinnittäessä huomionsa minuun.
"joooo, pikkuvauvva" tuo lässyttää.

Meidän vuoro olisi soittaa kuuden aikaan, eli vielä on monta tuntia aikaa, sillä kello on vasta kaksi. Ehditään käydä jätkien kanssa hotellin aulassa syömässä jotain. Pitää myös tietysti valmistautua illan grande final keikkaa varten.
timeskip—
Nyt olisi meidän vuoromme vetää viimeinen tämän kesän tunnin kestävä keikka. Tästä tulisi ikimuistoista. Juoksen lavalle fanien kiljuessa. Tätä olen kaivannut. Ensimmäisenä vedämme Over My Dead Body, niin kuin aina.

Sharks Love Bloodin aikana Porko ja Niko pussaavat, kuten tavallista. Timebombin aikana Niko kertoo kuinka meidän kuuden
"rakkaustarina" alkoi siitä biisistä. Se on kyllä aivan totta.

Keikka tuli vedettyä juuri äsken loppuun. Se oli paras keikka hetkeen. Äsken kolme tyttöä tulivat juttelemaan minulle. He antoivat minulle jonkun lahjan, jossa oli puhtaita sukkia. Tulee käyttöön.

He saivat halata minua. Otimme myös yhteiskuvia, sekä annoin heille nimmarini. Nuo kolme tyttöä olivat niin suloisia faneja. Ei tuommoisia tule ihan joka päivä vastaan.

Makaan Aleksin kanssa hotelli huoneen sängyssä. Hetken päästä menisimme hotellin baariin jatkoille poikien kanssa. En viitsi ottaa kovinkaan paljoa. Ei kyllä Aleksikaan.

En halua herätä huomenna samanlaiseen huonoon oloon ja oksenteluun, kuin sillon viikko taaksepäin. Se ei ollut mukavaa. Uskon, ettei Aleksikaan halua kokea uudestaan kauheaa krapulaa.

Sain äsken Joelilta viestin, että he odottavat minua ja Aleksia jo baarissa.
"eiköhän mennä, muut oottaa meitä jo siel baaris" hymähdän hänelle ja lähden pistämään kenkiä jalkaan. Aleksi tulee perässäni.

Avaan hotellin oven, nappaan vielä avainkortin mukaan, että pääsemme sisällekin. Kävelemme Aleksin kanssa pitkää käytävää, joka johtaa lopulta baariin. Siellä kaikki jätkät istuvat jo juomiensa kanssa.

"moro" sanon ja istun pöytään Aleksin viereen.
"heooooo" kaikki huutavat kuorossa.
Jaahas, sitä ollaan jo kännissä. Joel on vähiten, sillä hän kirjoitti viestissä aika selkeästi. Hänet tuntien kännissä viesteistä ei saa mitään selvää.

Aleksi ottaa pöydältä juoman ja ojentaa sen sitten minulle. Sen jälkeen hän ottaa myös itsellensä juoman pöydältä. Siinä me nyt istumme kaikki kuusi. Kesän viimeinen keikka tuli vedettyä. Aivan parasta. Rakastan työtäni. En kylläkään niin paljoa kuin Aleksia.

Tulimme Aleksin kanssa juuri äsken takaisin hotellihuoneeseen. Emme jaksaneet olla kauhean kauaa, sillä meitä oikeasti väsytti aivan helvetisti.

Otan vaatteeni pois ja kaivaudun peiton alle sänkyyn. On jo hieman kylmä, mutta Aleksin tullessa viereeni kylmyys muuttuu kuumuudeksi.

"hyvää yötä rakas, rakastan sua" Aleksi kuiskaa korvaani ja painaa sitten silmänsä kiinni.
"mäkin sua"
————————————————————————
sanoja 719
1k lukijoita rikki!!🖤mulle saa heittää tohon kommentteihin ideoita mitä kirjottaisin näihin, sillä alkaa ideat loppumaan, toki yv saa myös laittaa<3 luv u. ja ainii käykää lukeen @skidiw kirjat:)

Onnelliset (Olli x Aleksi)Where stories live. Discover now