İçeri girer girmez dikkatimi çeken birçok şey oldu. Victor'un evinde alıştığımın aksine burası renkliydi. Duvarlarda bin bir renkli tablolar vardı. Victor elimi tuttu ve karşıdan bir adam bize doğru yaklaştı. En fazla otuz yaşında olmalıydı. Aşağı yukarı Victor ile aynı boydalardı. Dağınık, dalgalı kumral saçları ve açık kahverengi gözleri vardı. Boynundaki boya paleti şeklindeki kolye dikkatimi çekti. Belki de bu serginin sahibiydi.
"Bay Black, davetimi kabul ederek beni ne kadar mutlu ettiniz bilemezsiniz." dedi ve el sıkıştılar. Büyük ihtimalle 'bay' demesinin sebebi espri yapmaktı. Söyleyiş şeklinden belliydi. Adam bana döndü.
"Bizi tanıştırır mısın Victor?" dedi.
"Lisa Bennet, Lisa bu da yakın dostlarımdan biri aynı zamanda bu serginin sahibi Richard Smith." Bizde el sıkıştık ve memnuniyetimizi dile getirdik.
Richard yanından geçen garsonu durdurdu ve elindeki tepsiden iki şampanya alıp bize uzattı. Sonra da kendine aldı. Yukarı çıkan baloncukları izledim ve bir yudum aldım. Tadı resmen kalite tadıydı. Kokusu bile para kokuyordu. O ikisi konuşurken onları yalnız bırakıp ufak bir gezintiye çıktım. Ne olduğunu anlamaya çalıştığım bir resmin önünde durdum. Ara sıra elimdeki şampanyayı yudumluyordum. Yanıma elleri ceplerinde biri geldi."Beğendiniz mi?" dedi. Kafamı çevirip baktım ve yanımda Richard vardı. Kıyafetleri farklıydı. Ya da ben mi dikkat etmedim.
"Kıyafetlerinizi mi değiştirdiniz?" dedim. Güldü. Sağ yanağında bir gamzesi vardı.
"Hayır, sanırım siz kardeşimle tanıştınız. Ben onun ikiziyim. Adım Scott." dedi ve elini uzattı.
"Lisa. Memnun oldum." Elimi tutup dudaklarına götürdü ve parmaklarımı öptü.
"Resmi demiştim, beğendiniz mi?" Tekrar tabloya döndüm.
"Aslında onun ne olduğunu çözmeye çalışıyorum. Renkleri ve uyum çok güzel ama içinde bir nesne var mı anlayamadım." dedim. Biraz gözlerimi kısıp baktım.
"Çok yakınsınız, yaklaşık beş adım geri gidin." dediğini yaptım. Bir kadın figürü çıktı ortaya. Şaşkınlıkla kaşlarımı kaldırdım.
"Şimdi dört adım kadar sola." dedi. Yine dediğini yaptım. Kadının duruşu değişti.
"Aman tanrım." Sözleri döküldü dudaklarımdan. Kendisi geriye iki adım attı.
"Şimdi benim yanıma gelin lütfen." Yine kadın figürünün duruşu değişti.
"Vay, cidden çok güzel ve yaratıcı. Etkilendim." dedim.
Belime bir el dokundu. Kafamı çevirdiğimde o kişinin Victor olduğunu anladım. Richard kardeşinin omzuna elini attı."Sanırım tanıştınız." dedi Richard.
"Evet, tanıştık." dedim gülümsememi bozmadan. Tabloya döndü.
"En nadide eserimin dedikodusunu mu yapıyorsunuz?" dedi. Güldüm.
"Ama iyi bir dedikoduydu inan bana. Hayatımda gördüğüm en ilginç ve yaratıcı tablo. Renklerin uyumu ve figürün gizemi gerçekten harikulade." dedim.
"Sanatla ilgileniyor musunuz Bayan Bennet, sakıncası yoksa mesleğinizi sorabilir miyim?"
"Biyoloji öğretmeniyim ama teyzem ressamdı. Ondan öğrendiğim pek çok şey var." dedim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BEKLENMEDİK (+18) (TAMAMLANDI)
Romance"Neyim ben, senin için gönderilmiş bir mucize mi?" "Kim bilir, belki de öylesindir. Yalnızca tekrardan yaşamak istiyorum. Farklı duyguları tatmak istiyorum. Senden tek istediğim ise bana yardımcı olman. Sonrasında istediğini yaparsın. İster kalırsı...