-003-

39 3 11
                                    

TITLE: NEW LIFE

Haesoo pandang wajah abangnya yang sedang diulit mimpi diatas sofa. Senyuman di bibirnya tidak lekang daripada terukir. "Dah puas tengok muka oppa, Hae?"tanya Soobin seraya mencelikkan matanya.

Haesoo tertawa kecil. "Haesoo rindu oppa!"balas Haesoo. Soobin terus bangkit daripada perbaringan. Dia terus menarik tubuh Haesoo untuk masuk dalam pelukannya. "Nado!"balas Soobin lalu mencium dahi Haesoo.

Tangannya sibuk mengacau rambut Haesoo. Salah satu cara mereka berdua bermanja antara satu sama lain sejak kecil. Haesoo rehatkan kepalanya pada dada Soobin.

Bunyi degupan jantung Soobin sedikit menenangkan dirinya. "Kenapa Hae tak bagitahu oppa yang Hae susah nak tidur sebelum ni?"tanya Soobin. Dia terus menunduk memandang wajah Haesoo.

Haesoo mendongak. Dia tersenyum. "Hae tak nak susahkan oppa lagipun Oppa kan sibuk."balas Haesoo. Soobin terus mengeluh. Pelukan pada tubuh Haesoo dieratkan.

"Sesibuk mana pun oppa... Hae adalah keutamaan oppa. Lepas ni jangan berahsia dengan oppa. Arraseo?"pesan Soobin. Haesoo terus mengangguk faham. Dia tersengih memandang soobin.

Mata Soobin terhala pada tampal luka yang terletak diatas tepi dahi Haesoo. Tangannya mula mengusap tempat itu dengan lembut. "Kalau eomma dan Appa nampak ni mesti mereka kecoh!"ujar Soobin.

Haesoo mengangguk mengiyakan. Ibu bapa angkat mereka berdua itu terlalu protektif terhadap anak-anak mereka. Kalau mereka tahu ada kesan calar pada dahi Haesoo ada juga yang kena ceramah.

"Ah, tentang Taehyun oppa.."ujar Haesoo apabila dia teringat tentang Taehyun. Soobin tersenyum. "Geokjeongma... Oppa dah tahu segalanya!"balas Soobin. Haesoo terus mengangguk.

Syukurlah Soobin dah tahu. Tak perlu lah dia menerangkan situasi yang tidak terjangka itu. "Hey, sweet combo! Hyung datang tak layan eh?"soal Yeonjun yang berdiri depan pintu.

Dia sudah berada di situ sejak Soobin memeluk Haesoo. Tak sedar ke yang dia buka pintu?. Mata Haesoo membulat. "Yeonjun Oppa!"balas Haesoo teruja.

Dia terus berlari memeluk Yeonjun. Yeonjun balas pelukan Haesoo. Sisi kepala adiknya dicium penuh kasih sayang. "Hae rindu Oppa!"luah Haesoo. Yeonjun tertawa kecil.

Dia terus mengusap kepala Haesoo. "Nado!"balas Yeonjun. Soobin pula sudah gulingkan matanya. Dia menyampah bila Yeonjun sengaja alihkan perhatian Haesoo daripada dirinya.

"Oppa ada hadiah untuk Hae... Sekarang pergi mandi! Oppa tunggu dekat meja makan. Arraseo?"soal Yeonjun penuh lembut. Haesoo terus mengangkat tangannya dan di letakkan di sebelah dahi seperti menunjuk hormat.

"Nae, Oppa!"balas Haesoo lalu berlalu pergi ke biliknya. Yeonjun dan Soobin berbalas pandangan. Yeonjun masuk ke dalam bilik soobin dan duduk disebelah lelaki itu.

"Keadaan Haesoo macam mana?"tanya Yeonjun. Soobin senyum. "Tak perlu risau... Tak ada tanda-tanda kesan sampingan yang Haesoo tonjolkan!"balas Soobin. Yeonjun hembuskan nafas lega.

Syukurlah Haesoo tiada kesan sampingan. Risau juga dia. Nanti dia tak tahu apa nak cakap dengan ibunya yang boleh dikatakan garang itu. "Kau masak apa pagi ni, Hyung?"tanya Soobin.

"Something healthy.. kita ada dua pesakit dalam rumah ni!"balas Yeonjun. Soobin mengangguk faham. "Taehyun dah bangun?"tanya Soobin. Yeonjun mengangguk mengiyakan.

"Dia yang tolong aku masak tadi!"balas Yeonjun penuh selamba. Soobin pandang Yeonjun dengan pandangan tajam. "Hyung, kau tahu dia sakit. Wae kau biarkan dia tolong?!"soal Soobin tak puas hati.

Yeonjun pula sudah tersenyum sinis. "Suka hati aku lah!"balas Yeonjun lalu bangun dan meninggalkan bilik Soobin. Soobin mengeluh. Dah mula lah tu perangai nak membuli milik Yeonjun.

T̺͆u̺͆b̺͆a̺͆t̺͆u̺͆ S̺͆e̺͆r̺͆i̺͆e̺͆s̺͆ : A̺͆n̺͆t̺͆i̺͆-r̺͆o̺͆m̺͆a̺͆n̺͆t̺͆i̺͆c̺͆Where stories live. Discover now