-025-

26 1 0
                                    

Title: I miss the old you!

Jake pandang gadis dihadapannya dengan pandangan tidak percaya. "Haesoo?!"soalnya terkejut. Dia memandang Heeseung meminta kepastian yang dia tidak salah dalam melihat.

"Kenapa kau bawa Haesoo ke sini, Jungwon?!"tanya Sunoo penuh risau. Dia memandang Jake sebentar sebelum memandang kearah lain untuk menutup keresahannya. Jay perhatikan Haesoo.

"Have you eat, Soo-ya?"tanya Jay penuh lembut. Dia endahkan rakan-rakannya yang masih terkejut. Jungwon tersenyum tipis. "Haesoo akan duduk sini untuk 5 hari, hyungdeul... Aku janji yang kami tak akan lama!"ujar Jungwon.

Jay tersenyum. "It's okay, Jungwon-ah!"ujar Jay. Haesoo hanya diam. Jungwon pandang Haesoo. "Haewon-ah!"seru Jungwon dan seruan itu berjaya kembalikan Haesoo ke dunia nyata.

Sejak tadi gadis itu hanya termenung membuatkan Jungwon risau. "W-wae?"soal Haesoo. Jungwon mengeluh. "Oppa tanya kamu dah makan?"tanya Jay tanpa ada nada menyampah.

Dia faham perasaan gadis itu. Pasti Haesoo masih belum boleh terima apa yang telah berlaku. Dan Jay pasti Soobin sangat risaukan keadaan Haesoo. Haesoo menggeleng menandakan yang dia belum makan.

"Kalau macam tu oppa masakkan untuk kamu dan Jungwon... Jungwon, bawalah Haesoo pergi bilik kamu untuk berehat. Hyung akan panggil bila dah siap masak!"ujar Jay.

Jungwon mengangguk faham. "Gumawo, Hyung. Kaja, Haewon-ah!"ajak Jungwon. Sunghoon tanpa banyak songeh terus membantu Jungwon untuk mengangkat barang Haesoo.

Haesoo jeling Jake sekilas apabila pandangan mereka bersatu tanpa di sengaja kan. Jake terkesima. Dia tak jangkakan yang dia akan menerima jelingan daripada sekretarinya itu.

"Hyung... Biar aku tolong Hyung masak!"ujar Sunoo kepada Jay. Jay tersenyum. Dia terus mengelus rambut Sunoo. "Gumawo, Sunoo-ya!"ujar Jay.

Mereka berdua terus bergerak menuju kearah dapur manakala Jake terpaku pada posisinya tadi. Heeseung kerutkan dahinya apabila Jake langsung tidak berganjak. "Jake?"panggil Heeseung.

Tetapi panggilan nya diendahkan. "Jake!"panggil Heeseung lagi. Namun, reaksi Jake tetap sama. Heeseung ketap bibirnya menandakan yang dia semakin geram. "Sim Jaeyun!!"jerit Heeseung.

Jake terkejut seraya menoleh. "Hyung!!"marah Jake tak berpuas hati. Dadanya diurut beberapa kali akibat masih terkejut. Heeseung mencebik.

"Kau ada masalah apa sebenarnya Jake? Hyung panggil kau tak dengar?!"soal Heeseung geram. Jake mengeluh. "Aniya, hyung... Ada apa hyung panggil sebenarnya?"tanya Jake ingin tahu.

"Kau nak ikut tolong Jay ke?"tanya Heeseung secara terus. Jake tersenyum tipis seraya menggeleng. "Aniyo... Aku nak rehat!"jawab Jake. Sejujurnya dia masih penat.

Dia terpaksa berulang-alik daripada pejabat dan juga rumah Myah. Gadis itu balik-balik merayu meminta pertolongan daripada dirinya membuatkan dia rasa bersalah.

Jake kenal dengan Jungwon. Tidak mudah untuk roboh kan benteng Jungwon sekiranya lelaki itu sudah pun tekad. Memang tiada harapan buat Niki untuk keluar daripada penjara.

"Keurae? Arraseo! Hyung nak naik jumpa Haesoo sekejap!"balas Heeseung sebelum bergerak meninggalkan Jake. Dahi Jake berkerut. Kenapa Heeseung perlu bertemu dengan Haesoo?

Haesoo yang termenung di hadapan tingkat membuatkan Jungwon semakin risau. Sepatutnya mereka berada di rumah Soobin dan Yeonjun. Tetapi disebabkan oleh kejadian tak diingini.

Jungwon terpaksa membawa Haesoo pulang ke rumah perkongsian dia dan rakannya. Jungwon dekati Haesoo terus memeluk tubuh Haesoo. Wajahnya di letakkan pada bahu gadis itu.

T̺͆u̺͆b̺͆a̺͆t̺͆u̺͆ S̺͆e̺͆r̺͆i̺͆e̺͆s̺͆ : A̺͆n̺͆t̺͆i̺͆-r̺͆o̺͆m̺͆a̺͆n̺͆t̺͆i̺͆c̺͆Where stories live. Discover now