Title : sexual harassment
Taehyun yang sedang membuat kerjanya diperhatikan oleh pekerja perempuan dengan penuh minat. Taehyun sedar akan pandangan mereka tetapi dia endahkannya. Lagipun dia tidak berminat untuk melayan mereka.
Dia sedang menunggu Haesoo dan Beomgyu untuk datang menjemput dirinya. Sebab itu dia berada diluar pejabat. "Pastikan barang yang ada dalam senarai ini ada."ujar Taehyun kepada Jihyun, salah seorang pekerja lelaki yang ada disitu.
"Taehyun oppa!"panggil Haesoo ceria sebaik sahaja dia tiba di tempat kerja Taehyun bersama Beomgyu. "Yo, Bro!"ujar Beomgyu. Taehyun terus tersenyum. Dia dan Beomgyu mula bertukar pelukan.
Dia terus memandang Haesoo sebelum dahinya berkerut. "Kau pakai baju Beomgyu? Kenapa dengan lengan kau?"soal Taehyun dengan nada sedikit risau. Dia perasan akan kesan lebam dan merah yang ada di lengan Haesoo.
Setahu Taehyun, awal pagi tadi Haesoo masih memakai pakaian pejabat tetapi gadis itu kini memakai baju t-shirt berlengan pendek milik Beomgyu. Dia kenal baju itu kerana dia pernah pinjamnya daripada Beomgyu.
Taehyun terus menyentuh lengan Haesoo sebelum rahangnya mengeras. Ramai pekerja perempuan mula cemburu dengan Haesoo. Haesoo ketap bibirnya. "Soobin hyung dan Yeonjun hyung tahu?"tanyanya pada Haesoo dengan nada dingin.
Dia tahu kesan yang terdapat di lengan Haesoo. Dia memandang anak mata Haesoo dengan tajam. "Jawab, Choi Haesoo?!"tanya Taehyun tegas. Beomgyu yang terkejut dengan suara Taehyun terus memegang lengan Taehyun.
"Yah, Kang Taehyun!"tegur Beomgyu. Dia memerhati sekeliling. Ramai orang sedang memandang mereka. Haesoo terus menggeleng. Taehyun lepaskan lengan Haesoo. "Kau dah pergi klinik?"tanya Taehyun.
Beomgyu hembuskan nafas lega. "Belum...sebab tu aku fikir nak bawa dia pergi klinik sebelum kita pergi tempat lunch...kau okay kan?"tanya Beomgyu. Taehyun mengangguk. Dia terus membuka baju kemeja lengan panjang miliknya dan memakaikannya kepada Haesoo.
Nasib sahaja dia memakai baju t-shirt di dalam. "Kaja!"ajak Taehyun. Mereka bertiga mula keluar dari kedai. "Yah, perempuan tu siapa? bencinya aku bila manager Kang bagi kemeja!"luah seorang pekerja perempuan bernama Shana.
"Aku pun!"sahut rakannya, Minha. Dami yang mendengar dan melihat tingkah Taehyun tadi terus mengetap bibirnya dan mengepal penumbuk. Dia adalah gadis yang memberikan Taehyun kopi sebentar tadi.
"Itu Cik Choi Haesoo, adik Tuan Choi Yeonjun!"ujar Wang Jaein, salah seorang pekerja lelaki. Dia kenal dengan Haesoo kerana dia pernah bekerja di branch utama dan selalu melihat Haesoo. Ramai yang terkejut apabila mengetahui yang Haesoo itu adalah adik Yeonjun.
"Apa yang dah jadi sebenarnya, hyung?"tanya Taehyun kepada Beomgyu apabila mereka menunggu Haesoo selesaikan rawatannya. Beomgyu ketap bibirnya sebelum mengeluh. "40 minit yang lepas aku terima laporan sexual harassment dari company Haesoo!"ujar Beomgyu.
YOU ARE READING
T̺͆u̺͆b̺͆a̺͆t̺͆u̺͆ S̺͆e̺͆r̺͆i̺͆e̺͆s̺͆ : A̺͆n̺͆t̺͆i̺͆-r̺͆o̺͆m̺͆a̺͆n̺͆t̺͆i̺͆c̺͆
RomanceChoi Haesoo. Nama gadis yang selalu disebut oleh Yeonjun dan Soobin semasa mereka masih sekolah menengah. Tetapi pada usia 29 tahun, akhirnya Kang Taehyun bertemu juga dengan si pemilik nama. Gadis itu seorang yang ceria dan memiliki perwatakan yan...