2. VICCELJ

29 2 1
                                    

"Ha óhajtod, Anderson hadnagy, én is vehetek egy italt." Trucy válasza mellé kacsintott egyet, és ez teljesen meglepte az idősebb férfit. Senki sem beszélt, csak néztek az androidra, aki türelmesen várt a — remélhetőleg — pozitív reakciót.

"Oké, most úgy fogok tenni, mintha nem láttam volna ezt, de Jézusom! Nem vagyok süket? Kibaszottul nem fogok semmit sem elfogadni tőletek!" Anderson hadnagy ezzel már meg is indult a konyha felé, azonban hirtelen megállt, és arcán egy rosszkedvű grimasszal visszanézett Trucyra. "Igazából— argh, aztán tartsd be a szavad! Seggfej.."

Amint a hadnagy befejezte a mondandóját, megfordult és elment a konyhába.

Hank ⤴️
[FESZÜLT]

ÚJ FELADAT:
   - analizáld mintát
   - jelents Detektív Dahlia és Larry Myers-nek

Trucy elbocsátotta az üzenetet és körbenézett. Detektív Larry Myers úgy döntött, hogy csatlakozik Anderson hadnagyhoz a konyhában, miközben felesége még mindig a bejárati ajtó körül lófrált. A szoba kicsi volt és mocskos, egyedüli szembetűnő részletei a rothadó hulla volt a jobb oldali falnak támaszkodva meg egy vele szemben egy kis asztal, tetején egy TV-vel. Rengeteg nyom tarkította a parkettát, a sárga kis négyzetek valósággal világítottak a félhomályban, de ez mind nem érdekelte Trucyt — ami érdekelte az a TV mellett volt az asztalon. Az android nem teketóriázott, azon nyomban odasétált a vörös jéghez, amint kiszúrta. Két ujjal kiemelt egy nagyobb darabkát a sok piros kavics-formák közül, és megnyalta.

/// Analizálás.....
100% kész

Vörös jég (C17H28NO4)

Tisztaság 5%
Thirium szint 26%
Nyomokban fehérítő tartalom
Felszíni kosz: Ravendale kerület ///

"Trucy? Te— Te most azt nem etted meg, ugye?" Detektív Dahlia Myers hangja tőle balról jött, úgy tűnt követte az androidot a droghoz. Hangja tiszta meghökkentséget sugárzott némi undorral keverve. Azonban bármi is lehetett a problémája, Trucy nem jött rá, ugyanis felvont szemöldökkel nézett vissza a nőre.

"Ezzel a módszerrel valós időben tudok mintákat elemezni. Nem informáltak róla?" Amint az android precízen visszairányította a kérdést a detektívre, egy új alak lépett be a nappali határán. Ha nem lett volna rajta tompa fénnyel világító kék karpánt, hasonló színű háromszög a kabátján, LED a jobb halántékán és alatt sorozatszám, akár még embernek is elment volna. Trucynak azonban nem is kellett scanneléshez folyamodnia, hogy tudja, melyik modell volt: maga RK800 állt előtte. Elég volt neki befordulnia a konyhából, hogy észre vegye, új emberek — és egy android — érkezett a tetthelyre. 1,02 másodpercet hezitált, mielőtt megindult a páros felé.

"Helló. A nevem Connor, a Cyberlife által küldött android vagyok." Connor az alap protokol szerint mutatkozott be Detektív Dahlia Myersnek, aki annyira meglepődött jelenlétén, hogy csak egy halk 'szia' hagyta el a száját. Trucy nem gondolt sok mindenre, mikor először informálták a modellről — nem tudta csak úgy lekeresni a részleteit, hiszen minden titkosítva volt —, de egész nagy meglepetés volt. Szeplős arca volt, rövid haja és szemei ugyanolyan sötétbarnák voltak, és szinte teljesen ugyanolyan egyenruhát viselt, mint Trucy: Connor kabátja kissé hosszabb szabású volt. Ott volt a sorozatszáma az RK800 alatt, ami azonnal elárulta róla, hogy prototípus állapotban volt, ugyanis a már piacra dobott androidoknak már nem írták ki sorozatszámukat egyenruhájukra — ez persze nem jelentette azt, hogy nem is volt nekik. Miután Trucy megvizsgálta a másik androidot, tekintete visszavándorolt az arcára. Még épp időben tette, mert abban a pillanatban eltűnt tekintetéből a vívódás.

"Találtam.. valamit." Connor csak ennyit mondott, és ez elég volt ahhoz, hogy Trucy szemei előtt: küldetése frissült. A GK700 összevonta szemöldökét, kicsit aggasztotta, hogy mégis hirtelen jött a változás.

ÚJ FELADAT
- segíts Connornak

"Természetesen." Trucy visszanézett a még mindig meghökkent nőre maga mellett. "Majd visszajövök, Detektív. Javaslom, menjen ki a friss levegőre, ugyanis egy bomlásnak indult hulla szaga hányingert és rosszullétet okozhat az embereknek." Ezután az android egy kurta biccentéssel jelzett Connornak, hogy indulhattak. Nem is várta meg, mit válaszolt volna Detektív, Trucy nem kockáztatta meg az ütköző parancsokat.

A két android elhaladt a konyha mellett, ahol Anderson hadnagy és Detektív Larry Myers éppen egy baseball ütőt vizsgáltak — annyira belemerültek, hogy nem is vették észre, amikor Trucyék elmentek mellettük. A páros a rövid és poros folyosó végén jobba fordult, egyenesen be egy koszos, már nem nagyon fehér fürdőszobába. Maga a helyiség kicsi volt, egyedül egy WC, egy zuhanyzó és egy csap volt benne. Azonban semmi különös sem tűnt ki a női modellnek, még scannelve sem. Trucy felvont szemöldökkel fordult Connorhoz, aki úgy tűnt végre rájött, hogy nem mondta meg, hogy mégis mi volt az a valami.

"Itt van." A másik android odalépett a zuhanyzóhoz, és elhúzta a függönyt, így láthatóvá tette a mögötte fekvő csempékbe vésett megszállott írást: 'rA9'. Trucy összevonta a szemöldökét, hiába keresett valamiféle magyarázatot, hogy ez a — jobb szó híján — valami mégis mi lehetett, semmit sem talált. Ez volt az első alkalom, hogy adatbázisa nem tudott választ adni, és ez egyszerre aggasztotta és lepte meg az androidot. Frusztráltan sóhajtott föl, de nem hagyta hogy ez az alpró kellemetlenség akadályozza a nyomozásban. Trucy folytatta a zuhanyzó vizsgálását, hiszen a lába előtt volt egy kis agyag szobor. A GK700 leguggolt és egyből lescannelte. Körülötte virágok voltak elszórva — ennek az egésznek csak egyetlen egy szituációban volt értelme.

"Egy vallásos áldozás.. Talán 'rA9'-nak?" A női modell felállt a tusoló mellől, enyhe meglepetéssel konstatálta, hogy Connor tekintetében mintha csalódottság lett volna. "Mi a te elméleted?"

"Én is erre a konklúzióra jutottam. A megszállott írás, a virágok — mintha a szobornak lettek volna, mint áldozat, de csak ennyit találtam.. Abban reménykedtem, hogy te több információval tudnál ellátni." Trucy Connorra nézett, aki már a küszöbnél állt. Hang receptorjai nem tévedtek, az RK800 hangja valóban frusztrációról és leheletnyi kétségbeesésről árulkodott. "Köszönöm az együttműködést, nincs szükségem további segítségre."

[□] ERŐSKÖDJ
[X] ENGEDELMESKEDJ

Detroit: Szemtanú I.Where stories live. Discover now