2. MEGÉRTŐ

26 1 1
                                    

"Miért vagy zaklatott, Detektív? Mi történt?" Trucy végre megtalálta a jó szavakat. Alig beszélt hangosabban, mintha suttogott volna, de Detektív Dahlia így is meghallotta mit mondott a háttérzajon keresztül is. Felnézett, hogy tekintetük találkozzon, barna szemei meglepettséget, bizonytalanságot és még valamit sugároztak, amit az android Szociális Kapcsolatok programja nem tudott kisilabizálni. Egy rendkívül nehéz sóhaj hagyta el a nő ajkait, ahogy megpróbálta összébb húzni magát kabátja alatt.

Dahlia ⤴️⤴️⤴️

"Én.. én nem is tudom. Talán az áldozat, Carlos Ortiz. A háza, a személyisége, a hülye magazinja.. Már akkor hallgatnom kellett volna rád. Friss levegő tényleg csodákat tud tenni velünk, emberekkel." Kis mosollyal ajándékozta meg Trucyt, aki meg sem próbálta viszonozni a gesztust — gyanakvása szerint nem ez volt rá a megfelelő alkalom —, de megtartotta együttérzést kifejező arckifejezését. Processzora valósággal úszott a kérdésekben, a GK700 biztos volt benne, hogy LED-je minimum villogó kék volt.

"Milyen magazin?" A női modell összeráncolt homlokkal kérdezett vissza, ami meglepte a detektívet. Trucynak sajnos nem volt elég ideje mindent szemügyre vennie, mielőtt elment segíteni Connornak a szobor-áldozással és a rekonstrukcióval egyaránt, még akkor is, mikor az RK800 igenis képes— ez nem számított, az androidnak támogatnia, segítenie kellett Connort. Csak.. kellett neki, gondolatmenet vége.

"Android szexről szólt, 'Eden Club'szponzorálta." A detektív arca grimaszba torzult, ami dühöt és undort árasztott. "Egy szex klub, isten szerelmére! Ahol androidokat tudsz- Jézus, nem is akarom kimondani. Tudtam, hogy léteznek, próbáltam nem gondolni rájuk, mondván nem is annyira rosszak, de.. Trucy, ezek annyival, annyival rosszabbak. Hogyha én lennék egy olyan üvegcellában tartva, rákényszerítve, hogy játsszak együtt és hunyjak szemet, akkor— argh! És ez a Carlos Ortiz, mérget vennék rá, hogy egy törzsvendég volt. Egy kibaszott törzsvendég! Mármint ki másnak lenne ilyen elcseszett magazinja?"

Detectív Dahlia Myers ismét nagy levegőt vett abból a célból, hogy lenyugtassa magát, ezúttal is sikeresen. Dühének ismét nyoma veszett, ezúttal azonban tömény undort hagyott hátra. Trucy akármennyire is akarta neki mondani, hogy ez mind rendben volt, hiszen androidok nem tudtak érezni, sem gondolkozni, nem úgy mint ő, hogy az egyedüli amire képesek voltak az az engedelmeskedés volt, valami megakadályozta abban, hogy a szavak elhagyják a száját. A GK700 lehunyta szemét, megengedve processzorának, hogy legalább a vizuális adatokat ne kelljen feldolgoznia. Egyáltalán nem volt helyes, ami azokban a helyekben zajlott, de Trucy nem tudott semmit sem tenni — semmit sem gondolni —, nem volt megengedve. Ahogy hang receptorjai átváltották a környezete zaját kódok soraivá, furcsán könnyűnek érezte a keresést Szociális Kapcsolatok programjában valami után, ami végre rá tudta volna venni a detektívet, hogy visszamenjen a házba. Azonban minden amit talált csak átlagos szövegek voltak, egészen addig, amíg valami a helyére nem esett. De úgy, hogy Trucy szemei felpattantak, azonnal lehívott minden elérhető információt erről az Eden Club-ról. Az esélye 88% volt.

"Detektív Dahlia Myers—"

"Hívj csak Dahlianak. Gondolom nehéz lehet a nevekkel, ha férjemmel ugyanaz a vezetéknevünk. És ahogy ismerem a drágám, nem szereti azt, ha valami nem professzionális munka alatt, úgyhogy megadom magam— engem nem igazán érdekel hogy hívnak, amíg tisztességes a név." Trucy bólintott, elégedetten figyelte a mosolyt — az új parancsnak megfelelően — Detektív Dahlia arcán. Ez, természetesen, azt jelentette, hogy Detektív Larry Myerst mostantól mindenféle zavar nélkül lehetett Detektív Myersnek hívni.

"Az a klub! Azt mondtad, hogy az áldozat egy törzsvendég volt. Mottója a diszkréció, két óránként törlik az androidok memóriáját, a nagy mennyiségű vörös jég amije volt— 88% az esélye annak, hogy abban az Eden Club-ban illegális terjesztés van. Muszáj megvizsgálnunk!" Detektív Dahliat meghökkentette és kicsit össze is zavarta — az összevont szemöldök alapján — Trucy lelkesedése, míg arcon nem vágta a felismerés. Pontosan ötször pislantott, tátott szájjal, mielőtt lassan nem bólintott volna.

Detroit: Szemtanú I.Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz