Faer memandang wajah dua perempuan yang duduk dihadapannya itu.Kedua tangannya sudah naik memeluk tubuh.
"Apa yang dah jadi, Balqis?"soal Faer.Kini matanya sudah terarah sepenuhnya kepada pekerjanya yang duduk sambil berlipat kaki itu.Tiada adab langsung!
Perempuan yang dipanggil Balqis itu berdehem buat beberapa kali.Postur badan nya ditegakkan menghadap Faer.
"First of all, saya nak cakap yang semua masalah ni berpunca dari perempuan ni! Bos tahu tak? Saya tanya dia, boleh pula dia mengelamun..Macam tu ke perangai seorang pekerja? Lepastu, bila saya dah tegur, tahu pula dia nak melenting!"kata Balqis dengan matanya yang sesekali menjeling gadis disebelahnya itu.Dalam hatinya sudah tersenyum sinis, puas sudah menabur fitnah keatas gadis itu.
Elyana yang hanya diam dari tadi, sudah pun membulatkan matanya.Sesungguh nya apa yang dikatakan oleh Balqis itu tidak benar sama sekalipun! Dari awal sampai akhir, tiada satu pun kata - kata kasar mahupun lentingan dia berikan kepada perempuan tersebut.
Perempuan tu yang melenting adalah!
"Dia melenting? Apa yang dia kata?"soal Faer dengan mata yang masih menatap wajah Balqis.Wajah marah Elyana sempat dikerlingnya sekilas.
Balqis menayangkan riak sedih yang di buat - buatnya itu.Rasa kasihan Faer cuba untuk di raihnya.
"Lepas je saya tegur dia tu bos, dia terus maki - hamun saya..Dia kata saya ni gila lah, bodoh lah, dan macam - macam lagi! Siapa je yang tak terasa? Lepastu saya tegur lagi dia, dia terus nak tolak saya kuat - kuat..Nasib saya sempat mengelak, sebab tu lah bos nampak dia yang duduk jatuh tadi.."terang Balqis panjang lebar.
Faer menyandarkan badannya ke kepala kerusi.Kening sebelahnya diangkat.
"Finish?"
Balqis menarik nafas dalam sebelum satu anggukan diberikan.Senyum paling manis cuba dihadiahkan kepada bosnya itu.Tak salah mencuba kan?
"Saya dah siap, bos!"balas Balqis riang.
Elyana yang mendengar itu sudahpun menggulingkan bebola matanya keatas.
Rasa menyampahnya pada perempuan bernama Balqis itu hanya Allah saja yang tahu! Gedik! Suara kepit! Kaki fitnah!
Semualah dia! Jahat!
"So, Elyana? Want to say something?"soal Faer dengan mata yang sudah terarah kepada wajah cemberut Elyana itu.
Elyana memejamkan matanya seketika sebelum dicelikkan semula.Nafas dalam ditariknya.Rasa marah dalam dirinya cuba untuk dikawal sebaik mungkin.
"Sumpah, apa yang perempuan ni kata memang tak betul pun..Saya langsung tak maki - hamun dia, saya tak marah dia, dan apa yang penting, saya tak tolak pun dia..Apa yang dia cakap tadi tu, semuanya fitnah semata - mata!"jelas Elyana sambil membalas renungan Faer itu.Iris mata lelaki itu ditatapnya.
YOU ARE READING
SWEET : PIKAT HATI ENCIK KACAK
Romance[ 2021 ] SWEET : PIKAT HATI ENCIK KACAK "Tepi sikit boleh tak?" Hanya dengan sebaris ayat itu sudah mampu membuatkan NUR ELYANA ERIKA jatuh.Jatuh bukan sebarang jatuh, tapi jatuh hati dengan pemilik suara tersebut. Pertemuan mereka yang berlaku seca...