HARI ni dah hampir 3 bulan dia di sekolah ni. Nak kata best tu best la jugak dia ada kawan baik macam Amira, lawak macam Nana, bijak macam Afina dan Tiya. Sebenarnya semua pun bijak hehehe.. fuhh dah lengkap sangat dah kawan kawan yang dia ada. Ngam orang kata. Boleh jadi geng Avengers la ni.
Yang tak best tu ada jugak.. bila orang asyik pandang pandang dia.. terlalu comelkah dia sampai semua orang nak pandang pandang macam tu? Aduh penat aku fikir positif.. kang fikir negatif kang dia pulak tak selesa.
"Kenapa diorang tu asyik pandang pandang aku lepastu berbisik bisik pulak.." soal Sara Alisa kehairanan.
"Aku rasa sebab kau rapat sangat dengan ketua pengawas tu kot.." teka Nana.
"Aik.. kenapa pulak?"
"Alah.. takkan kau tak tahu.. Farhan tu kan ramai peminat.. marah la diorang agaknya tengok kau tu rapat sangat dengan dia." tambah Tiya pula..
"Tu la kau.. rapat sangat dengan Farhan tu.. padahal baru je kenal slash baru je pindah sini.. itu lah pasal diorang cakap cakap belakang macam tu. Mesti diorang ni fikir kau yang gatal nak rapat dengan ketua pengawas tu.." bidas Afina pula tiba-tiba.
"Ha?!"
"Yelah tu betul jugak Fina cakap tu.. ketua pengawas kita tu kan dikenali seorang yang jarang bergaul nak nak lagi pelajar perempuan ni.. kalau sekelas tu tak pelik la kalau rapat pun.. ini kau tak tahu mana datangnya rapat pula dengan Farhan tu.. ke kau ada perasaan dengan Farhan tu?" Sampuk seorang pelajar perempuan di dewan itu. Mungkin satu batch dengannya. Dia pun tak pasti.
Ini tak lain tak bukan.. mesti pencinta Haq Farhan.
"Hah?" Makin bertambah keliru Sara Alisa. Sampai macam tu sekali ke orang fikir pasal dia? Atau tuan punya mulut sekarang punya fikiran je? Lancang betul mulut diorang ye sebenarnya. Aku baru tahu!!
"Eh jap aku gatal dengan Farhan tu?" Soalnya inginkan kepastian. Takutlah dia yang salah dengar tadi kan...
"Haah lah.. takkan la si Farhan tu pulak.." lancar saja Afina menjawab. Dia pun salah seorang pencinta Haq Farhan. Dia dah banyak kali try nak berborak dengan Farhan tapi selalu sangat tak dilayan. Yang dia fikir ini tak lainlah .. mesti Sara Alisa ni je yang menggatal!!
Tambahpula masa majlis motivasi dua hari lepas. Rapat semacam aje diorang. Ye.. memang la diorang satu kumpulan. Tapi kan perlu ke rapat begitu sekali? Siap bergurau lagi. Tampar situ tampar sini. Mula-mula okay lagi sebabnya diorang nampak macam kerap sangat gaduh. Tapi bila diperhatikan lagi dan lagi.. rapat betul diorang.
"Woi! Diam boleh tak?" Marah Amira yang sedari tadi hanya mendiamkan diri. Sakitnya hati dia dengar si mulut mulut puaka ni bercakap.
Semua yang ada disitu memandang tidak puas hati pada Amira.
"Korang jealous ke tengok Alisa ni rapat dengan Farhan tu?" Soal Amira tak semena mena.
"Jealous apa ke bendanya?!" Jawab Afina sebagai wakil.
"Jap jap.. jangan la gaduh. Cakap perlahan sudah la.." pinta Nana. Dia sudah tak selesa dengan keadaan sekarang. Jangan pula sebab benda ni persahabatan diorang pulak tergadai.
YOU ARE READING
Haq Sara
Teen FictionHaq Farhan, Sara Alisa. Fuhh dua insan yang berbeza bagai langit dengan bumi! Sorang pendiam, garang, masam aje memanjang. Sorang lagi happy go lucky lah orang kata. Tapi tu lah, yang macam langit dengan bumi ni lah sepupu a.k.a kawan dari kecil sam...