"MAKAN jom. Aku lapar.." kata Sara sebaik saja masuk dalam perut kereta. Dia meletakkan buku-buku dan begnya dibahagian belakang kereta itu.
Haq Farhan hanya berdiam. Dia terus menekan minyak.
"Kita order eik makanan, lepastu.. kita makan kat taman.. nak?" Tanya Sara teruja. Dia sudah buka app foodpanda.
Tiada jawapan. Dia masih kusyuk memandu kereta dengan muka mencuka. Sara Alisa menoleh.. "Nak tak?" Sara Alisa tersengih seperti kerang busuk.
"Hm.." itu saja responnya. Mata masih pada pemanduannya.
"Okay.. nak makan apa.. aku order. Kau bayar.." kata Sara dengan tawa.
Haq Farhan mengerling seketika. "Suka hati kau lah.." jawabnya.. dan jawapannya itu membuatkan Sara Alisa berpaling ke arahnya.
"Kau kenapa?" Soalnya dengan kerutan di dahi.
"Apa dia?"
"Aku ada buat salah dengan kau ke?" Soalnya lagi. Makanan yang hendak dipesan tadi tidak dihiraukan.
"Fikirlah kau sendiri." Jawab Haq Farhan ringkas.
"Haq Farhan!"
Tersentak Haq Farhan. Dia terus berhentikan keretanya ke sisi jalan. "Okay okay.." Dia mengangkat kedua-duanya tangannya menandakan dia mengalah.
"Cakap sekarang." Arah Sara Alisa.
Nak meletus tawanya melihat muka cinta hatinya ni. Nak marah pun comel alahai... "Kau salah.."
"Yelah, apa dia?!" Marah Sara Alisa. Dia menggenggam kemas tangannya tunggu masa nak dihayun saja ni.
"Kau curang.."
"Hah?!!"
"Aku nampak kau naik kereta jantan mana tah semalam. Kau pergi mana?!" Tanya Haq Farhan. Dia mencerlung mata pada Sara Alisa. Memang tak boleh dilupakan sakit hatinya tengok orang dia cinta, sayang naik kereta jantan lain. Panas!!
"Bila masa?" Soal Sara Alisa mengetap giginya.
"Semalam.. hari selasa, pukul 7:54 malam, 28 jun 2022.. kereta toyota vios!" Ucap Haq Farhan yakin. Dia memalingkan wajahnya.
"Hah?!"
"Hah! Hah! Mengaku je lah." Dia tetap seperti tadi yang bezanya muncung dia semakin panjang.
Seketika kemudian, tamparan demi tamparan dilepaskan pada lengan kiri Haq Farhan.
"Sakitlah.." Rungut Haq Farhan yang menahan kesabaran. Dia menggosok lengannya.. sakit.. pedih.. "Tak baik tau kau pukul bakal suami kau ni.. aku ni bakal suami kau tau tak.."
"Bakal suami je.. lagipun kau ni memang patut aku tampar macam ni.. susah dapat bakal suami yang mereng.." ujar Sara Alisa dengan gelengan. Dia pula nak tertawa dengan BAKAL SUAMI dia ni..
"Suka hati kau lah.." Haq Farhan terus menarik semula tali pinggang keledar keretanya, bersedia untuk meluncurkan kereta.
"Tu grab lah!" Kata Sara Alisa dengan tawa terbahak-bahak.
Tercengang Haq Farhan. Dia terkaku seketika.. biar betul.. dengan perlahan dia juga mengukir senyuman..
"Jealous sangat kau ni ye.. sayang aku eik.." Sara Alisa menjentik telinga Haq Farhan. Tawanya masih bersisa.
"Ye ke? Opss!" Haq Farhan menutup mulutnya.
"Hahahahahahahaa.." tawa Sara Alisa lagi.
"Yelah, mesti lah aku sayang kau.. maaf ye sayang.." ucap Haq Farhan dengan kelipan mata. Ingat comel la tu.
YOU ARE READING
Haq Sara
Teen FictionHaq Farhan, Sara Alisa. Fuhh dua insan yang berbeza bagai langit dengan bumi! Sorang pendiam, garang, masam aje memanjang. Sorang lagi happy go lucky lah orang kata. Tapi tu lah, yang macam langit dengan bumi ni lah sepupu a.k.a kawan dari kecil sam...