TAMBAH lagi dua hari dia bercuti selepas pitam hari tu.. mujurlah pengetua tu dah macam bestfriend dia. Hahaha. Ada ada jelah kau Sara Alisa!
Hari ini dia mahu ke sekolah. Bosan tahap ayah pin dah dia kat rumah. Yang pasti abah dan mama dia tetap dihati. Lagipun dah lama ni tak gaduh dengan orang tu.. Hahah. Dia dah agak pasti ramai ni.. nak Sara Alisa kembali.
*syok sendiri la kau Sara HAHA*
"Mak lang masak apa?" Baunya dari bilik atas pun boleh hidu. Sedap sangat baunya. Teringat pula masakan mamanya.
"Eh lisa.." Puan Naira memandang pelik Sara Alisa.
"Kenapa Mak lang?" Soalnya sambil tersengih. Yelah dia macam tiberrr kan.. Sara Alisa dah tak sedih.
"Alisa dah okay?"
"Dah.. kenapa Mak lang?" Tanyanya lagi..
"Dah tak sedih?" Soal Puan Naira ingin kepastian.
"Alisa dah okay la Mak lang.. jangan risau." Sara Alisa tersenyum.
Haa pelik lah tu kenapa Sara Alisa tiba tiba happy kan? Hahahaha
*nak tahu ke?* hahah
"Kau dah siap belum?" Tanya Haq Farhan tiba-tiba dikerusi meja makan.
Bila pulak la kau kat situ. Aduhh!
Terkejut dua ketul yang berjantina perempuan disitu. Hehe
"Dah!" Jawabnya teruja.
"Kau pehal ni?" Giliran Haq Farhan pula memandang pelik. Yelahh teruja semacam je. Takut pulak dia. Mana tahu dah hilang akal budak ni.
"Kenapa?"
Haq Farhan berdehem kecil. "Tak ada apalah.."
"Jomlah.." ajak Sara Alisa.
"Aku tak sarapan lagi.. kau sarapan dah?" Dia mencapai roti dihadapannya.
"Takpe.. perut aku boleh tahan lama.. bukan macam kau.." jawabnya sekali dengan tawa.
Sara Alisa mengusap usap perutnya.
"Yelah kau.. nanti menyusahkan aku lagi.." balas Haq Farhan.
Sara Alisa duduk dikerusi sebelah Haq Farhan. "Kau nak tahu tak?"
Dia menjongket kening.
Puan Naira dan Haq Farhan sama-sama berpandangan.
"Apa dia?" Soal Haq Farhan. Layankan je lah. Kasihan budak istimewa ni.
"Afina suka kau.." Tawanya meletus. AHAHAHAH.
Haq Farhan terkedu. What?! Tak mungkinlah pasal ni jadi penyebab Sara Alisa berubah 360 darjah. Tak mungkin.. tak mungkin. Ni mesti ada hal lain.
Tawa Sara Alisa meletus lagi dan lagi. Dah putus wayar agaknya.
"Plup!"
YOU ARE READING
Haq Sara
Teen FictionHaq Farhan, Sara Alisa. Fuhh dua insan yang berbeza bagai langit dengan bumi! Sorang pendiam, garang, masam aje memanjang. Sorang lagi happy go lucky lah orang kata. Tapi tu lah, yang macam langit dengan bumi ni lah sepupu a.k.a kawan dari kecil sam...