Bab 20

856 37 0
                                    

PANG!!

Syahira Sofea mengusap pipinya yang menjadi sasaran ayahnya. Matanya kemerahan menahan air mata. "Kenapa dad?"

"You ask me? Fikir!"

Sungguh pedih tamparan ayahnya. Sampainya hati daddynya lempang dia macam ni. Baru saja dia melangkah masuk ke rumah terus dapat. Apa salah dia? Teruk sangat ke dia tak dapat nombor 1 dalam batch? Kalau bukan pasal tu.. pasal apa lagi? Dia kenal sangat dengan daddynya terlalu memaksa dia untuk jadi nombor 1. Hm

"Puas Fea malukan daddy lagi?!" Tengking Tengku Lukman.

"Apa daddy nak lagi? Teruk sangat ke keputusan Fea bagi daddy?!! I got 9 A's tak cukup lagi ke dad?!" Balas Syahira pula.

"Yes! You got nine! But not number 1!"

"Are you crazy dad?" Sudah dia agak. Hal ini pasti akan dibangkitkan setiap kali peperiksaan ataupun dapat keputusan. Perkara ini wajib dah agaknya bagi daddynya. Menyampah kadang-kadang.

"Aku nak kau jatuhkan Farhan. Apa kau buat?! Bercinta? Dah gatal sangat ke kau ni Fea?!" Soal Tengku Lukman kasar.

Terkedu Syahira.

"Kau ingat ye Fea.. jangan sampai daddy halau Fea dari rumah ni. Daddy tak rasa daddy patut ada anak yang tak reti nak ikut apa yang daddy nak.." tutur Tengku Lukman.

Iya. Sudah tentu hatinya amat terguris dengan kata-kata orang tuanya. Berangnya dalam hati menahan marah.

"Dad.."

"Dan ingat.. jangan mimpi Fea dapat uni kat Korea.. sikit pun daddy takkan tolong Fea.." ugut Tengku Lukman.

Syahira menggeleng. "Tolong dad.. Fea nak sangat belajar kat sana. Please don't do this to me.." rayu Syahira. Dia mendekati daddynya yang sudah duduk disofa disitu.

Tengku Lukman memandang anaknya. "Gagalkan Farhan.."

Berkerut dahi Syahira. Serius kah ayahnya ni? Dan jika benar mampu ke dia tengok Haq Farhan teraniaya.

"Boleh?"

Dia dalam dilema.. apa yang perlu dia pilih diantara kekasih dengan impian?

Syahira menelan liur. "Apa daddy nak Fea buat?"























DIA duduk disofa dalam biliknya. Mukanya basah dengan air mata. Dia cuba untuk menahan air matanya dari keluar dari kelopak matanya.. tetapi sungguh dia tak dapat.. lemahnya aku..

Memikirkan perkara ini lagi perit dari memikirkan masalah dunia. Betul kah jalan yang dia pilih ni? Mampu ke dia hadap semua ni?

"Tak keterlaluan ke dad?"

"Nope."

"Macam mana kalau tertangkap?"

"Never."

Kata-kata daddy tak lari dari terngiang-ngiang ditelinganya. Tolonglah aku.. aku tahu tindakan ini salah. Tapi maaf.. sungguh aku mohon maaf.. ini demi aku, demi kejayaan aku..

Syahira menyandar kepalanya disofa itu. Serba tidak kena dia rasa. Kertas-kertas putih bertulisan ditangannya berkali-kali dipandang dan diselak. Dengan beberapa helai kertas ni saja dia dapat hancurkan Haq Farhan. Mampu ke Syahira?

"I'm sorry Han.."





Bersambung..

Cinta atau impian?

Thankssssssss baca and vote!

Haq SaraWhere stories live. Discover now