"KAU tak sihat lagi ke Lisa?"
Dia menunjukkan riak muka yang sedih.
"Aku tak sakit pun..." Dia menyuap nasi ke mulut.
Tok!
Satu ketukan mendarat dikepala Sara Alisa.
"Aduh!!" Dia menggosok kepalanya.
"Kalau kau tak sakit.. kau tak duduk sini.." balas Amira Aqilah.
Sara Alisa mengukir senyuman.
"Lisa.. kau janganlah macam ni." Amira memegang lengan Sara Alisa.
"Macam mana?" Dia menarik semula lengannya. Aku nak makanlah! Kang tak makan kang kena membebel dengan pak ustaz tu..
"Aku boring laa kau macam ni.." Dia menepuk lengan Sara Alisa pula.
"Jap aku nak makan.." Dia mengangkat telapak tangannya sebagai tanda 'stop'
Maka, diamlah seketika suasana dalam bilik rawatan itu.
Lama juga Amira menahan mulutnya dari bercakap baru lah Sara Alisa habis suapan terakhir.
"Apa kata..."
Sara Alisa menunggu..
"Apa kata.. kita.." katanya sekerat jalan.
"Apa kau ni Mira?" Apa kata apa kata.. aku lepuk jugak budak ni. Dah la kepala dia tengah sakit sekarang dia boleh pulak cakap separuh separuh.
Amira Aqilah tersenyum nakal. "Apa kata kita pergi koperasi"
Aduhai! Tak habis habis dengan koperasi. Jumpa si Radzi lagi kang kena fitnah berdating pulak dengan ketua pengawas otak senget tu.
Aik.. dapat gelaran baru lah dia..
"Taknak ar.."
Amira mengeluh.
"Apa kata kita.. kenakan ketua pengawas.." kali ini Sara Alisa pula menjongket kening.
"Hah? Kau biar betul?" Membulat mata Amira.
"Hari tu kan dia ada janji.. dia nak buat apa je aku suruh kan.." Sara Alisa tersenyum jahat.
Biar betul minah ni! Ketua pengawas tu.. Ye tahu diorang ni sepupu. Tapi kan ketua pengawas tu kan ada kuasa kat sekolah ni, nama pun KETUA PENGAWAS. Aduh macam tak ada idea lain Alisa ni.. janganlah macam macam.
"Kita buli dia.."
Tersengih Sara Alisa sebaik saja menapak kaki dikantin sekolahnya. Dia teringatkan perbualannya dengan sahabatnya, Amira. Tambah lagi matanya tepat merenung jejaka pujaan ramai disitu. Hahahah
Dia berjalan mendekati diikuti geng mafianya. Seorang je. Tak ramai.. hehe
"Duit!" Sara Alisa menadah tangannya. Macam ahlong mintak hutang pulak.
"Hah?!" Datang salam tak ada.. apa tak ada. Mintak duit pulak budak ni.
"Duit lah!" Kasar nadanya.
"Kau tak ada duit ke?" Tanyanya pelik. Setahu dia pagi tadi ayahnya dah bagi duit pada Alisa.
"Ada.." Sara Alisa mengeluarkan dua keping kertas bernot sepuluh.
"Dah tu? Kau mintak dengan aku kenapa? Tak cukup lagi 20 ringgit Pak lang bagi?"
YOU ARE READING
Haq Sara
Teen FictionHaq Farhan, Sara Alisa. Fuhh dua insan yang berbeza bagai langit dengan bumi! Sorang pendiam, garang, masam aje memanjang. Sorang lagi happy go lucky lah orang kata. Tapi tu lah, yang macam langit dengan bumi ni lah sepupu a.k.a kawan dari kecil sam...