Bab 32 last

1.4K 36 0
                                    

"AKU terima nikahnya Nurul Sara Alisa binti Haji Rahim dengan mas kahwin sebanyak Rm300 ringgit tunai.."

"Sah?"

Saksi-saksi mengangguk setuju.

"Sah.."

Haq Farhan menarik nafas lega. Mujurlah Sara Alisa setuju dengan cadangan Hana Arina. Wajah Sara  Alisa dipandang sekilas. Dia mengukir senyuman bahagia. Hooreyy aku dah kahwin...

Dia bingkas bangun dan duduk dihadapan Sara Alisa. Sebentuk cincin dipakaikan pada jari manis gadis itu. Air mata Sara Alisa menitis sewaktu menyalam tangan suaminya. Cehhh..

"Jangan nangis sayang.." Bisik Haq Farhan sebelum mencium dahi isterinya.

Dia tak sangka, dia kahwin secepat ini.. tapi dia bahagia.. bersyukur padaNya dia dapat bersama dengan orang yang dia sayang dan bukanlah pada orang yang salah.. tidak banyak yang dia pinta.. hanyalah berharap hubungan mereka kekal hingga syurga. InsyaAllah.

"Alhamdulillah.. semuanya dah selesai." Kata tokwan.

Pak lang pula mengangguk dengan senyuman. Ehh pak lang.. opss! Ayah lah..

Kedua-duanya menghembus nafas lega. Walaupun hanya kecil-kecilan tapi ia amatlah meriah dan elegan dengan sentuhan halus tangan Puan Naira dan Hana Arina. Habis, dah nikahnya dipercepatkan.. sepatutnya dua tahun lagi dah jadi sehari..

"Yeayy adik akak dah kahwin!!" Teriak Hana Arina gembira. Dia meraih tangan adiknya.

"Hotakk kau kak! Tapi takpelah.. lagi cepat lagi bagus kan..." Tawanya terburai. Sudah tak dihiraunya lagi sesiapa yang mendengarnya.

"Eleh.. itulah mula-mula tak nak.. tapi dalam hati tu... nakk sangat! Kan.." usik Hana Arina.

Puas dia memujuk adiknya untuk terima cadangannya. Dan Alhamdulillah adiknya terima juga.

"Hahaha akak ni kan.."

"Dah Paan tu.. jaga Alisa elok-elok. Kalau tak.. akak cubit kau nanti.." pesannya sekali dengan gurauan.

"Aip aip kapten! Cik Hana Arina jangan risau. Sudah pastinya saya akan menjaga isteri saya dengan sebaiknya!" Katanya bersemangat seperti anak lanun. Hahahaa..

Lengannya mula melingkari pinggang kecil Sara Alisa. Dia tersengih.

"Jangan cakap saja. Jaga dia.. jangan marah teruk sangat.. akak tahu semua cerita tauu.."

Membulat mata Haq Farhan. "Tu cerita lama lah kak. Benda tu takkan terulang lagi. Janji!" Dia mengangkat tangan kirinya.

"Kakaknya bila pula nak kahwin?" Tiba-tiba saja suara menyoal.

Mereka menoleh. "Hahaha mak lang pak lang.." Tawa Hana seakan dibuat-buat.

"Hana bila nak kahwin? Macam pelik je Alisa kahwin dulu.. dah ada calon kan? Kahwin lah cepat.." kata Tuan Hiqman.

Nak bersembur tawa Haq dan Sara. Jangan kata calon.. pakwe pun belum tentu hahahahha..

"Mana ada la pak lang. Tak apa kan adiknya kahwin dulu.. Hana bila-bila pun boleh.." jawabnya.

"Belum ada calon ke?" Soal Puan Naira pula. Mahunya terkeluar biji matanya dek terkejut.

"Jangan kata calon bu.. pakwe pun belum tentu ada.. hahahaha yelah sibuk kerja je memanjang.." perli Haq Farhan.

"Hahahhahaha.. tapi kan.. saya rasa akak dah ada calon la.. cuma kita je tak perasan.." sampuk Sara. Iya, bahasanya sudah berubah.. hormatlah sikit.. dah nikah kan..

"Siapa tu?" Berkerut pak lang dan mak lang menanti jawapan.

"Radzi Amran lah. Tu diaa.." jawab Haq Farhan dengan mulutnya memuncung ke arah jejaka berbaju melayu warna baby blue disertakan dengan sampin. Aik.. sedondon pula dengan Hana Arina.. cewahh..

Haq SaraWhere stories live. Discover now