Mehmet

587 36 0
                                    


(") Rana neden cevap vermiyorsun bana , üstün başın neden bu halde toz ,toprak her yerin kıyafetin yırtılmış.
Aman Allahım! Yoksa gerçekten eşkıyalar mı saldırdı .

Öff bu ne böyle bir sus motorun soğusun be kadın ne çok konuştun .Yok mu senin Mecnunun  git onunla uğraş be kızım. Hizmetçisi ayrı kendi ayrı dert.

Eşkiyada eşkıya diye söylenip duruyor acaba dağ başında mıyım ben. Yok yok dağın başında ne gezsin böyle medrese tipi evler,her yer yeşil ormanlık .Kesin başka ülkedeyim yoksa bizde imkansız böyle  türbe gibi kubbeli evlerde oturtmazlar. Ancak müze diye gezdirirler.

(") Büyük Hanım eşkıya saldırısı na ugramadık .Bir kaza geçirdik önce Küçük Hanımı bir şifacıya  gösterse idik daha  iyi olurdu.Attan düştü kafasını sert bir kayaya çarptı.Hiç bir şey hatırlamadığı nı söylüyor.

Leyla bunu duyunca gözlerinden  sicim gibi yaşlar dökülüyor  bir yandanda kendince söyleniyordu.

Bu durum karşısında enişte sessizliği ni bozdu.

(")Leyla sakinleş ,canımın içi ağlama bir dur hatunum .

              Enişte seviyor karısını belli daha fazla uzatmadan gerçeği söylesem iyi olacak  belli ki iyi insanlar,
işler iyice sarpa sarmadan anlatmalı , Yaralı birine yardım ederler her halde.Bu kazadan sonra alıcıların iyice kapandı sanki, dikkatini hiç bu kadar dağınık olmamıştı.
Bir saat olmuş yeni fark ediyordum .
Yöresel kıyafetlerini  , bir hayli ilginçti. Acaba hangi ülkedeyim ben Türkçeyi gayet iyi konuşuyorlar,bazen lehçe farklı olup  kaysada.

(") Burası neresi acaba.

Ne anlatacaktı Vien ne soruyorsun şimdi Allah aşkına.
Leyla da bunu sormamı  bekler gibi hemen atladı.

(") Bak görüyormusun Cihangir , kardeşime bir şeyler olmuş ne yapacağım ben şimdi annemin,babamın emanetine sahip çıkamadım .

Off Leyla sen de ne dramatize ettin beni olayı.

Leyla hemen Hekimbaşı nı çağırın diye bağırdı . Belli ki kardeşine gerçekten değer veriyor .

Gözlerindeki yaş hâlâ dinmemiş ,ağlayıp duruyordu .Kadını baştan aşağı göz ucuyla çaktırmadan bir süzdüm.
Aslında alımlı ve  güzel   bir hatundu. Tıpkı benim gibi gözleri yeşil  , saçları  bal renginde , doğal sarışın görünümünde idi.

Şu işler bir bitsin kuaförünün adresini almam lazım gerçektende  iyi iş çıkarmış . İskandinav ülkelerinde değilsek. Bildiğin   oranın hatunlarına benziyor ,ince belli , beyaz tenli boyu bir altmış beş falan tam bir afeti devran , yüzünde gram makyaj yok. Doğal bir güzelliği vardı.

Kocası  ise,adı ne demîşti yahu isim hafızamda hep berbattır zaten
.
Kocası, onun tam zıttı otuzlu yaşların başında , esmer , uzun boylu iri yapılı ,kara gözleri dikkat çekiyor , bakışları sert karısına baktığındaysa gözleri sertliğini kaybederek şefkatli bir hal alıyor ve  sevgiyle ışık ışıl parlıyordu.

Benim kendisini incelediği mi fark ettiğinde, dikkatini bana vermiş uzun süre incelediğimi  , hissettirmîş olmalıyım ki hafif kaşlarını çattı.

İyide kırk yıllık istihbaratçılar anca anlar göz ucuyla bile bakmadan incelediğimi normal biri anlamaz bile.

Bu adam göründüğü gibi değil belliki çok kurnaz , kıvrak zekâlı , üstelik benim kendindeki durumdan süphelendigimi bile anlayacak kadar uyanık yada ben bugün tam bir alık gibi davranıp sürekli fire veriyorum.
Belliki bunlarda bir iş var.Kimliğimi şimdilik açık etmemeliyim ,çıkar yakında kokusu.

Cihangir
şüpheli biriymişim gibi beni baştan aşağı bir süzdü. Yada hasar kontrolü yapıyordu. İşgillenmedim değil.

Gördüğü durumdan pek memnun gibi durmuyordu.

(")Peki bize ne hatırladığını anlat bakalım Rana. Gelelim senin sorunun cevabına
Şuanda bulunduğun yer Eretna Beyliği ve bu vilayette Kayseri .

(")Hadi canım şakamı buuu!Kayseri bildiğimiz Türkiye'nin mantısıy la meşur ,açıkgözlü esnafının olduğu il öylemi .
Yok canım daha neler.

Ne beyliği bu böyle Beylik mi kaldı Türkiye'de bu zamana kadar, sanki Selçuklu dönemindeyiz.

(") Hayır şaka değil .
Anadolu Selçuklu Devleti bundan yetmiş iki yıl önce yıkıldı ve bir çok Beylik kuruldu ,bizim beyliğimizi babam Alaaddin Eretna kurdu 1335 yılında şuanda 1380 yılındayız. Selçuklu çoktan yıkıldı.Ve sende benim beyliğimde hatunumun kardeşi olarak himayem altındasın.


İyide o zaman ben nasıl geldim buraya...
Söyledikleri doğruysa geçmiş zamanda Osmanlı kurulmadan önceki beyliklerin olduğu dönemdeyim.

Benim tarihim iyidir . Selçuklu dan sonra kurulan tüm Beylikleri kuruluş ve yıkılış tarhlerini çok iyi bilirim.Alaaddin Eretnanın Cihangir diye bir oğlu yok .
Üç oğlu var Hasan ,Cafer ve Mehmet Bey .Hasan Bey öldükten sonra Mehmet Bey geçmiş sonra yaşı küçük diye ulemanın baskısıyla tahtını bırakıp Karamanoğulları na sığındı.

Tahta Cafer Bey geçti.
Mehmet Bey Yalnızgöz savaşında kardeşini mağlup edip tekrar tahta oturdu.

Ne tarihi Vien adamın dediğini ne çabuk kabul ettin de hemen tarih ilgi bilgilerini sorguladın.

(")Evet doğru söylüyorsun benim asıl adım Mehmet rahmetli annem bana Cihangir diye seslendiği için daha çok bu ismi kullanıyorum.

(")Şimdiye kadar düşündüklerimi sesli mi söyledim ben.

Cihangir daha çok şüpheyle beni incelemeye başladı .Eşşek arısı soksaydı şu dilimi ne vardıda herşeyi bir çırpıda döküldün.

(") Evet öyle kendinle ilgili herşeyi unutup benim beyliğimle ilgili bu kadar çok şey hatırlaman doğrusu çok ilginç üstelik bunları ablan bile bilmiyorken.


Ben adamın kafayı sıyırdığını düşünmüş duyduklarımın gerçek olduğuna inanmıyordum.
Deli deliyi görünce sopasını saklarmış hesabı .
Tamam de geç Vien. Ulan manyaklar la da hiç iyi anlaşamam.İletişim denen lanet şey bende de  yokki ,tek bildiğim Allah ne verdiyse dal gitsin .

Îşte şimdi bittim ben ,ne diyeceğim ßimdi adama

(")Yeter ama Cihangir kız yaralı ne halde ,sense onu bir yabancı gibi sorguluyorsun. Rana gel sen şöyle otur biraz dinlen bak Hekimbaşı da geldi sana bir baksın.

Hay sen aklınla bin yaşa Hemi Leyla .Vallaha  şimdilik ucuz yırttım.

Kötü Kız Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin