Timur Bey büyük bir stratejist , 300 kişilik bir kuvvetle 10 bin kişilik bir orduyu yenmiş önemli bir şahsiyet, girdiği hiç bir savaşı kaybetmeyen , yaptığı on yedi seferden de galip gelmiş ,işgal ettiği toprakların bazılarını talan etmiş ,Moğol yasalarını benimsemiş ,ikinci Bayazıtı Ankara Savaşı'nda yenmiş Osmanlı Devleti'nin fetret devrine girmesine neden olmasıyla beraber İstanbul'un fethini elli yıl daha gecikmesine sebep olmuş . Üstelik Eretna Beyliğini ortadan kaldıran vezir Kadı Burhanettin ile hiç iyi anlaşmıyor .Onun yardımıyla bu vezirin suikast yapmasını engelleyebilim. Acaba bu adamın yaptıklarını değiştirsem tarihimiz nasıl olurdu.
Timurla ilgili hatırladıklarım ,
1336 yılında Özbekistan Keş şehrinde doğmuş. Babası Barlas oymağının beyi Turagay annesi tekine hatun .Sağ ayağı aksak şekilde yürüdüğü için Timurlenk (aksak Timur) denilmekteydi. Barlas boyu Çağatay Hanlığı na bağlı bir Moğol topluluğu.Timur yirmi beş yaşındayken ,babasının ölümüyle yerine geçen amcasını da bir yıl arayla kaybettikten sonra Barlas boyu oymağının başına bey olarak geçiyor, Çağatay Hanlığı valilerin den Kazgan Han'ın emrine girip kızıyla evlendikten sonra büyük bir komutan oldu.Kazgan Han pusuya düşürülüp öldürüldüğünde Timur intikam yemini ediyor ve öcünü alıyor.Başarılarından dolayı Çağatay Hanı onu Tümen Beyi yapıyor.Çagatay Hanlığının batısını kontrol eden komutan olduktan sonra, Timur imparatorluğu nu 1370 yılında kuruyor. Asıl adını 1371-1377 yıllarında birinci altın orda seferinde duyuruyor.1378 de kendisine sığınan Cengizhan ın oğlu Cuci nin soyundan gelen Toktamış ı Altın Orda Devletinin başına getiriyor.
İçimden bir his bu adamla yollarımız mutlaka kesişeceği ,malum altıncı hissim hep güçlüdür.Bunun dalgasını az geçmedi teşkilatta ki çakallar,
Çakal dediğime bakmayın hepsinin altın gibi bir kalbi var canlarım onlar benim ,birlikte büyüdüğüm candan öte kardeşlerim.Burda olduğumu bilseler eminim bir an bile düşünmez, canlarından bile vazgeçer beni burdan çıkarmanın bir yolunu bulur burdan çıkarırlardı.Benimde onlar içi aynısını yapacağım gibi,çok özledim onları her biri burnumda tütüyor resmen,hem kardeş hasreti hemde sıla özlemi .
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kötü Kız
Teen FictionKulağımın dibinde gelen sesler ,adeta beynimde yankılanıyor en son ne olduğunu hatırlamak için çabalıyorum.Tek hatırladığım elimde Barrett M98 silahım , karşımdaki binaya vücudumu döndürmüş gözlerim silahımın merceğinde , hedefi vurmak için uyg...