Izdihar's POV:
Kejadian semalam masih bermain dalam ingatanku. Hatiku masih sakit dengan sikap kurang ajar Hana semalam.
Syarahan Mrs. Young tidak berjaya tembus ke dalam otakku. Fikiranku kacau dan aku masih belum puas memarahi Hana. Telefon bimbit aku keluarkan dari poket seluarku. Aplikasi Whatsapp aku buka dan nama Hana aku cari. Dengan pantas jariku menaip dengan penuh emosi.
"Attention seeker! Kau mmg sengaja cari psl dgn aku smlm kn."
"Apa yg kau x puas hati lgi?"
"Kau skrg dh smkin brani blk lewat mlm ye."
"Eh kau blh x urus diri kau sorg je? Aku bkn budak kecik x reti jga diri sndri!"
"Klau kau reti knp blk lewat smlm? Kau jmpa siapa?"
"Balas lah! Jgn bgi aku blue tick!"
"Oi!"
"Apa lgi? Semak btul lah kau ni! Fucking annoying!!!!"
"Kau jmpa siapa smlm smpai x ingt nk blk rumh?"
"Sebok btul! Kwn aku!"
"Siapa? Laki? Ppuan?"
"Laki. Puas hati????"
"Siapa? Kau jgn nk pndai2 nk mnyundal ye."
"None of ur bisnes."
"Kau nk aku cri kau skrg? Kau jgn nk buat aku pns, hana."
"Balas!!!"
"Fuck u!"
"Jwp cpt sblm siap kau aku krjakn nnti kt rumh!"
"I hate u!"
"Jwp! Siapa jantan tu?"
"Coursemate aku la bongok! Kmi berempat. Sorg je laki. Dh. Jgn kcau aku!"
"Knp tipu aku tdi? Sngja nk provok aku kn??"
"Bls!"
"Aku jmpa kau nnti. Siap kau!"
"Puas hati menggedik dgn faiq smlm?"
"X bls knp? Btul kn apa aku ckp?"
"So cheap! Terus ajk msuk bilik tdo plak tu. Dpn org lain belakon acah suci. Blkng2 bwa jantan lain msuk bilik tdo."
"Shut up!"
"Ure so cheap!"
"Ok. Yup. Im so cheap. N u? Bwa emma msuk blk tdo mcm mna plak? Kau cheap ke expensive? Pui! X sedar diri!"
"Aku ckp psl kau!"
"Knp nk ckp psl aku sorg? Lets get even. Kau bwa msuk ppuan msuk blk tdo kau. Aku pun sma mcm kau. Kita xde beza. So stop making this an issue!"
Aku terkedu seketika membaca mesej darinya. Aku tidak tahu hendak membalas bagaimana untuk mengenakannya. Namun, egoku memaksa aku untuk membalasnya.
"Suka hati aku! Aku dh bgitau awal² aku takkan biarkan kau bhgia dgn jantan lain!"
YOU ARE READING
I Hate That I Love You
RomanceSebuah cerita cliche tentang sepupu yang terpaksa dijodohkan oleh kerana kesilapan masing- masing. Namun perkahwinan hanyalah sebuah senjata untuk menyiksa perasaan pasangan. Perkahwinan diuji hebat dengan hadirnya orang ketiga di antara suami dan i...