"MANA nombor telefon Adrian??" aku menggesk ke aplikasi contact number. Mata aku bergerak dengan liar sekali mencari nombor telefon Tengku Adrian. Mana nbor telefon dia!?
"Arluna... Dia dah datang.." aku memandang ke muka Sofia. Memang gila, aku perlukan Tengku Adrian hanya dia boleh selamatkan aku!
"Alahh halanglah dia!"
"Kenapa nak halang aku jumpa engkau, Arluna?" Haziq bertanya pada aku. Kenapa dia ada dalam rumah aku!? Aku belari anak masuk ke dalam bilik stor. Aku duduk dihadapan rak yang penuh dengan habuk dan segala bakteria.
Akhirnya aku jumpa juga nombor telefon Tengku Adrian! Yes, dia boleh selamatkan aku dari jantan sundal itu! Cepat - cepat aku menekan nombor telefon Tengku Adrian. 2 minit kemudian dia menjawab panggilan aku.
"Assalamualaikum Arluna kenapa ni?"
"Adrian kau kena datang juga!!" aku menjerut pelahan ke arah telefon aku. Entah dia dengar pun aku tak tahulah.
"Datang dekat mana? Rumah awak?"
"Yes... Yes rumaha aku. Now!! Member kau dah datang ajak tunang dekat aku tahu tak... Kau sorang je boleh selamatkan aku" aku mengundur ke belakang apabila aku melihat tombol pintu dipulas. Aku menelan air liur cukup - cukup jangan jantan tu datang sudahlah.
"Arluna..."
"SHIT!!!" aku baling segala barang ke arah Haziq. Terus aku keluar dari bilik stor itu. Mata aku memandang ke arah kiri kanan. Ke mana aku mahu pergi? Lampu mentol terus muncul di tepi kepala aku! Aku sudah dapat idea yang sangat memalukan.
"Arluna turun arluna"
"Diamlah engkau!!" aku memanjat tembok pagar rumah aku itu. Nasib aku selamat turun dari tembok rumah itu. Kalau tak memang kaki aku terpeleot di tepi jalan. Aku meliar melihat jalan tar yang berada di hadapan rumah aku itu. Aku belari tanpa arah ke jalan tar itu.
"Arluna stop!!" jerit Haziq. Aku menoleh ke balakang terkejut aku dibuatnya apabila Haziq, Along dan Angah sedang mengejar ke arah aku. Mampus!! Along dengan Angah dah join!! Memang aku mati hari ini.
"Arluna kita boleh bincang baik - baik.."
"FUCK OFF YOUR ASS SHIT!!! Kau mintak aku bincang baik - baik dengan dia? Memang tak!!" sepanjang perjalanan itu aku menyumpah seranah ke arah along dan angah yang tak bersalah itu.
Badan aku ditarik dari lorong gelap. Mulut aku ditutup dengan tangan seseorang. Aku menarik tangannya tapi tangannya terlalu kuat untuk dilepaskan.
"Diam" suara garaunya mengarah aku untuk diam. Kerana aku terlalu takut aku hanya menurut arahannya. 20 minit sudah berlalu, dia melepaskan tangannya.
"Boss suruh engkau ikut aku"
"Boss? Siapa boss engkau?" aku bertanya pasa dia.
"Tengku Adrian" dia mengheret tangan aku masuk ke dalam keretanya. Aku terkaku di tepi tempat duduknya. Aku sudah tidak tahu kemana dia mahu pergi. Dia berhenti di depan Cafe. Kenapa dia bawak aku pergi cafe?
SUAMIKU ENCIK BODYGUARD
"Sweety you alright?" Tengku Adrian belari ke arah aku. Matanya melihat seluruh tubuh badan aku dari hujung rambut sehingga hujung kaki dia tengok. Entah apa yang dia cari pun tak tahu.
"Gotcha" dia menarik lengan tangan aku. Aku mengaduh sakit secara tiba - tiba. Nak sahaja mata aku ini terkeluar apabila ada kesan goresan di tangan aku. Tengku Adrian merenung garan ke arah muka aku.
"Apa dah jadi dekat awak?"
"Panjang ceritanya"
"Pendekkan"
"Haziq ajak tunang, aku tak nak, dia paksa, aku lompat dari tembok rumah, aku jumpa engkau" dengan mudah aku memendekkan cerita itu. Dia mengaru kepalanya itu.
"Ini bangang jenis apa? Bodoh ke? Aku pun jem. Dia macam otak aku jatuh, aku nak kutip, hilang. Hilang otak tu" aku mengaru kepala aku mendengar kata - kata Tengku Adrian.
"Jamal engkau sihat je jamal?"
"Melah aku tak sihat melah. Aku tak faham apa yang abu tu nak. Agaknya dia nak apa, Melah?"
"Entahlah jamal, yang aku tahu si abu tu nak tunang dengan aku, jamal"
"Kenapa engkau tak terima jer, melah?" aku merenung anak matanya. Jangan bagi soalan bodoh dekat aku ye.
"Sorry. So awak nak saya buat apa?" aku tersenyum jahat padanya.
"Heret kawan awak pergi sumbat dia masuk liang lahad. Amacam? Boikkan?" aku tersenyum sambil membuat isyarat ibu jari terangkat. Kepala aku dipukul dengan kuat olehnya.
"Betulkan sikit otak awak yang tak betul" aku memuncung mulut aku. Straw yang entah mana dia dapat disumbatkan di dalam mulut aku. Aku menghirup air yang di beri oleh Tengku Adrian.
"Manisnya!!" aku tersenyum puas menghirup air itu.
"Tengoklah siapa barista dalam kedai ini?" tersembur air yang aku hirup tu.
"Kau sebernanya barista? Bukannya bodyguard?"
"Pembetulan, saya seoarang bodyguard untuk part time dan jadi barista untuk full time" dia tersenyum miang ke arah aku.
"Okay... Okay so sekarang aku kena buat apa?"
"Good question! Should we go to hotel and then call jabatan agama. Lepastu kena tangkap bas-" aku baling sudu ke arah muka Tengku Adrian. Dia tak membantu aku langsung.
"Kau kan memang tak membantu langsung"
"Janganlah stress sweety. Apakata kita balik ke rumah awak dulu? Saya dengan Haziq berbincang boleh?" ini baru jawapan yang aku nak dengar. Aku tersenyum manis lalu mengangguk dengan laju.
"Okay good. Apa kata awak minum resepi baru saya?" dia mengeluarkan air yang bewarna chocolate dan dihiasi dengan marshmellow. Aku menghirup air itu, ia sungguh enak. Aku dilamum dengan keenakan air itu.
TENGKU ADRIAN × ARLUNA IRASYAH
YOU ARE READING
1.0 SUAMIKU ENCIK BODYGUARD S1√
RandomDia memandang tepat ke arah anak mata aku sambil mengacukan sepucuk pistiol ke arah pipi aku. "Aku tahu kau takut. Aku tak nak buat apa - apa kat kau. Aku cuma nak pertolongan kau. Panggil bodyguard kesayang kau jumpa aku" "Kalau aku tak nak? Apa ka...