AKU merenung diding putuh dihadapanku. Aku sudah siap sedia untuk mendengar bebelam ayahku. Kalaulah along dengan Tengku Adrian tak cari pasal tak adanya aku hentuk kepalaku di diding.
"Kamu ni kan sehari tak buat salah tak boleh ke? Tadi tengok movie hantu campak popcorn dengan air pepsi dekat Tengku Adrian, sekarang apa lagi kamu buat? Kamu pukul kepala kamu dekat dinding sampai berdarah. Nasib tak retak atau ada penderahan dalaman" aku memikir sebentar, aku ada simbah dia dengan popcorn dan pepsi ke? Aku memandang pada Tengku Adrian. Dia mengagguk sebagai tanda bahawa ayahku berkata dengan benar.
Aku meraup mukaku kerana terkejut, aku tak sedar langsung aku dah simbah dia macam - macam. Ya allah, nak jer aku terjun bagunan ini.
"Tuan Firdaus tak payahlah marah dia. Salah saya juga ajak dia tengok cerita hantu sebagai hadiah hari jadi dia, hahaha. Tapi tulah dia pun boleh tahan degil juga sampai sanggup cederakan diri dia" aku menepuk dahiku, ARGHHH SAKITT. Aku lupa kepalaku aku sakit. Au memegang kepalaku sambil menunduk kepalaku, awwww.
Aku ingat Tengku Adrian boleh simpan rahsia tak sangka dia pergi beritahu. Ayah jeling maut padaku, aku menelan air liurku banyak - banyak. Janganlah Ayah bunuh aku hari ini.
"Tapi dia tak menyusahkan saya pun. Saya dah anggap dia macam adik saya. Lagipun dia baik kadang - kala dia dengan cakap saya" lembut Tengku Adrian berkata. Aku tersengih macam orang gila. Along dan anggah meletakkan tangannya di atas Tengku Adrian sambil tersenyum jahat.
"Tapi tulah, adik kitaorang tak boleh kongsi!! Kena ingat tu yee" along berkata dengan lembut sambil memberikan makna yang amatlah seram.
"Betul tu! Malainkan engkau suami dia, baru kami berdua bagi greenlight" angahku sambung. Aku dah jadi objek rembutan ke antara mereka bertiga?
"Ohh kalau macam tu saya kena jadi suami dialah kan? Tuan Firdaus mesti tak kesahkan kalau saya jadi suami dia?" aku yang tersengih pada tadi terus menoleh memandangnya dengan terkejut.
"Uishh tak ada masalah!! Bolehlah Uncle dapat cucu!" lagi aku terkejut mendengar jawapan ayahku. Rasanya dah boleh panggil doktor kut suruh masukkan aku dalam ICU atas sebab aku tak mampu bernafas.
"Ayah!!!" jeritku pada ayah.
"Alah, kamu ni pun. Kamu bukannya milik sesiapa, eloklah tu si Adrian jadi suami kamu. Dia pun baik orangnya, tak salahkan?" ibuku pula menyambung. Mahu sahaja aku halau semua orang keluar dari wad ini.
"Tak naklah ibu!! Arluna tak nak kahwin sekarang!!! Dah lewat malam ni!! Arluna nak tidur, goodnight. Assalamualaikum!!" aku menarik selimutku terus baring di atas katilku. Aku dapat dengar bunyi pintu ditarik. Aku tersengih lalu terus bangun. Apabila aku bangun terus muka Tengku Adrian muncul. Dia ini selalu buat aku terkejut!!
"Nak apa?"
Dia mendekatkan mukanya di tepi telinga aku. Aku hanya terkaku tidak buat apa - apa. Dia smirk di tepiku.
"Goodnight sweety, doa - doa kita ada jodoh ye?" suara sexynya terus terkeluar di tepi telingaku. Dia bangun lalu meninggalkan aku bersendirian di dalam wad ini. Aku tersenyum miang lalu aku melompat kecil. ARGHHHHH MALUNYA AKUUUUUUUU.
SUAMIKU ENCIK BODYGUARD
Aku mengliat selepas bangun tidur. Badanku rasa sangat segar selepas tidur.
"Dah bangun sweety?" aku terlompat kecil melihat tubuh badan Tengku Adrian. Sejka bila dia ada kat sini?
"Apa kau buat kat sini? Tak ada kerja ke?" aku pula bertanya pada dia.
"Ik dah lupa dah? Sayakan kerja dengan Cik Arluna. Biar saya ingatkan balik kut - kut terlupa sebab hantuk kepala semalam kan? Saya ini pegawai Cik Arluna bermakna saya berkerja untuk menjaga Cik Arluna" aku membuat mulutku jadi O. Dia menghidangkan aku sebuah bento yang diisi dengan Udang sambal, kacang panjang dan telur cincang. Dia pun memberikan aku botol air oren. Awww sweetnya dia. Jap aku merepek apa?
"Thanks" hanya itu jawapanku. Aku makan makanan yang diberi olehnya dengan lahap sekali. Selesai sahaja makanan, aku terus tersenyum. Perut dah kenyang maka lengkaplah hidupku. Aku memandang Tengku Adrian yang berdiri entah kemana dia ingin pergi pun aku tidak tahu.
Dia mendekatkan mukanya ke arahku. Tanpa sengaja mata kami bertembung. Dia tersenyum manis padaku. Aku merenung mukanya bagaikan terkena sihirnya. Tangannya di dekatkan ke pipiku lalu di usap dengan lembut.
"Comotnya sweety ma-"
"Arluna sayanggg your bestfriend is cominggg" dia dengan tak bagi salam dan ketuk terus pecah masuk wad ini. Sofia dan Amir terkaku melihat aku dengan Tengku Adrian. Amir meraup mukanya dan Sofia tersenyum terkejut melihat kami berdua. Arluna Irasyah sedarkan diri kau, kembalilah ke kenyataan bukannya mimpi. Aku menoleh memandang muka Tengku Adrian yang betul - betul dihadapanku. Aku mengelip mataku beberapa kali.
"Wehhhh kenapa kau dekat sini?? Aku mengundur ke belakang. Amir menepuk bahu Sofia beberapa kali.
"Omo omo!! Betullah aku cakap sofia, diaorang sebernanya couple!!! Kau tengok akudah cakap!! Diaorang dah lama rancang kita jer lalai!!!" jerit Amir. Sofia mengangguk laju sambil tersenyum.
"Wehh aku tak couple dengan dialah!! Entah - entah jodoh dia bukan aku!!"
"Entah - entah kaulah jodoh dia" bidas sofia. Amir menepuk tangannya dengan gedik sekali. Tengku Adrian ketawa kecil, muka aku sudah naik merah kerana tidak mampu untuk menahan malu yang semakin menebal ini.
"Bila korang nak kahwin?" Amir bertanya padaku. Aku sudah penat layan perangai mereka, namlaknya aku kena guna senjata rahsia aku iaitu...
"WARGHHHH" air mataku jernih terus turun dengan laju. Inilah senjata terakhirku iaitu menangis!! Amkr dan Sofia terus gelabah cuba nak menenagkan aku, semakin mereka berdua cuba tenangkan aku semakin kuat tanggisanku.
"Dah... Dah korang dua tunggu kat luar biar saya selesaikan masalah ini ye?" Tengku Adtian menghalau mereka berdua dengan lembut. Dia berjalan ke arah aku lalu dia menunduk memandangku. Dia menyentuh daguku aku memandang anak matanya dengan tepat.
"Akhirnya kau masuk perangkap aku" aku tersenyum sinis padanya. Kiri kanan telinganya naik merah. Dia meraup mukanya kerana terlalu malu. Aku menghirup air oren yang diberi olehnya, MUWHAHAHAHAHAH kali ini aku menang!!!
TENGKU ADRIAN FARZAN × ARLUNA IRASYAH
YOU ARE READING
1.0 SUAMIKU ENCIK BODYGUARD S1√
NezařaditelnéDia memandang tepat ke arah anak mata aku sambil mengacukan sepucuk pistiol ke arah pipi aku. "Aku tahu kau takut. Aku tak nak buat apa - apa kat kau. Aku cuma nak pertolongan kau. Panggil bodyguard kesayang kau jumpa aku" "Kalau aku tak nak? Apa ka...