Bab 38

801 66 11
                                    

"Woi!!" Faolan memetik jarinya dihadapan Edric. Lamunan yang dikirkan oleh Edruc terus hikang berteberangan. Hideo yang memerhati gelagat dua anak muda akhirnya bukak mulutm sudah penat melihat mereka berdua selalu gaduh maka dia akan masuk campur hal mereka berdua.

"Ada betul kata Faolan. Kamu patut cakap pada Arluna... Kalau kamu tak mahu kehilangan dia.." bisiknya pada Edric. Dia tidak mahu membuat isteri kesayangannya susah hati tapi pada masa yang sama dia akan membuat isterinya menunggunya.

Edric angguk lemah, Hideo tersenyum puas lalu menepuk bahunya beberapa kali. "Kau buat pilihan yang betul" gumamnya pada Edric.

SUAMIKU ENCIK BODYGUARD

Aku memandang jam dinding yang sudah menunjukkan sebelas setangah malam. Sebentar lagi akan masuk wakta pukul dua belas. Mana pergi Edric? Aku mengeluh panjang sambil memandang televisyen yang memaparkan screen hitam.

Menggunakan imaginasi dan segala akal didalam otak membuat drama yang tak pernah jadi didalam fikiran dengan mata memandang televisyen. Bibik dalam rumah ini sudah tiada kerana balik ke rumah masing - masing. Bermakna aku akan kebosanan tanpa manusia menemaniku.

Perutku yang sedikit buncit itu diusap - usap lembut. Aku tiba - tiba tersenyum macam orang gila memikirkan muka bayi ini. Mungkin mata dia macam Edric? Atau senyumannya macam aku?

"Mesti comel" gumamku pelahan. Aku memandang di luar tingkap yang gelap itu, nak sahaja aku belari macam puntianak di luar rumah itu kerana terlalu bosan. "Comel apa?" aku terlompat tinggi apabila terdengar suara menegurku.

Setahu aku di dalam rumah, hanya ada dia seorang sahaja. Mana datang suara itu? Hantu ke!? Pandangan aku hanya gelap kerana takut untuk membukak. Kut - kut depan ada hantulah kan. "Kenapa tutup mata, sayang?"

Aku menoleh memandang Edric yang tersenyum macam orang gila. Edric hempaskan punggungnya di atas sofa bersebelahanku. Kemudian mengusap dengan laju di perutku. "Nak laju - laju pergi mana bang? Anak ni tak lari pun" aku berkata pada Edric yang masih naik gila mengusap perutku.

"Bukannya aku selalu usap pun kan, kan?" Edric memandang ke arah aku dengan mata bulatnya. Dah kenapa dengan suami aku ini? Dia punya gila itu tak boleh bawak bincang. Tiba - tiba aku rasa tekak aku kering. Rasa macam mengidam sesuatu yang tak boleh ditafsir.

"Abang.."

"Iye kenapa yang?" dia sembamkan mukanya di perutku. Aku meletakkan jari telunjukku di bawah bibir. Muncullah mentol pemikiran di kepala otakku. Aku tersenyum miang ke arah Edric. "Abanggg.... Nak durian musang king dengan... Air coca cola!!" pintaku.

Serta - merta kepala Edric memandang aku dengan terkejut. Aku salah cakap ke sehingga Edric pandang aku dengan pelik? Tangan berurat milik Edruc diletakkan di atas dahiku dam tangannya diangkat. Dahinya mengerut sambil mengaru pipinya tak gatal.

"Kau... Kau sihat ke? Dah kenapa nak jumpa tuhan cepat sangat ini sayang? Dah tak sayang abang ke sampai nak bunuh diri?" sendu Arluna mendengar suara Edric. Arluna berdiam cuba untuk proses kata - katanya. "Maksud abang?" arluna bertanya pada Edric.

"Kau... Kau nak makan durian dengan coca cola kan?" aku angguk bermakna benar. Kening kanan dijongketkan ke arahku "serentak?" aku angguk lagi sekali. "Sah kau sakit" dia bangun meninggalkan aku yang tidak berjaya hadam kata - katanya.

Faolan, Carlo dan gadis yang memakai cermin mata bulat muncul dihadapanku. Mereka bertiga mula muncul selepas Edric membuat panggilan. Aku memandang ke arah Edric memintanya dia menjelaskan. "Medusa... Pahal dengan isteri aku? Dah kenapa dia mengidam durian dengan air coca cola? Dia sihat ke?" Edric memandang ke arah gadis yang sudah memandang jijik ke arah Edric.

 1.0 SUAMIKU ENCIK BODYGUARD S1√Where stories live. Discover now