Bab 16

1K 89 6
                                    

"AKU NAK KAU CARI DIA SAMPAI DAPAT!!!!!" suara Tengku Adrian bergema dalam bilik gelap itu. Anak matanya merenung pintu di hadapannya dengan garang. Dia bangun dari meja kerjanya terus dinding di belakangnya menjadi sasaran untuk melepaskan amarah. Dinding itu ditumbuk olehnya berpuluh kali sehingga tangannya berdarah.

Barang yang berada di atas meja kerjanya dicampak ke arah dinding tepinya. Tengku Adrian menarik rambutnya sehingga kusut, cermin matanya yang berbentuk petak itu dicampak sehingga pecah. Cawan yang mempunyai cecair merah itu diambil lalu digenggam sehingga pecah.

"ARGGHHH AKU TAKKAN BIARKAN KAU HIDUP" Tengku Adrian duduk di kerusinya, ibu jarinya digigit beberapa kali sehinggalah ada seseorang mengadapnya.

"Boss... Aku dah jumpa dia... Dia berada di kafe coffe bean, subang jaya mall" Akmal memberitahu infomarsi tentang jejaka itu. Tengku Adrian bangun dari kerusinya keluar dari bilik itu dengan auro membunuh. Mukanya riang kerana bersama dengan Arluna berubah sepenuhnya apabila mendapat berita buruk tentang Arluna.

"Aku takkan lepaskan kau... Edric... Aku takkan"

"HACHUMM!!! Ada orang sebut nama aku ke? Oh mungkin si singa agaknya.." Edric tersenyum jahat sambil menghirup air kopinya.

"YUKKK!! TAK SEDAP!" dia mengekuarkan semula cecair kopi itu. Mukanya berkerut habis kerana kepahitan kopi itu.

SUAMIKU ENCIK BODYGUARD

"Mana Adrian?" aku sibuk bertanya pada Alex sehingga dia pun dah jeling ke arah aku.

"Dia suruh saya hantar kak Arluna dulu, dia ada kerja sedikit" itulah jawapannya. Aku mendengus lalu mengambil beg selendangku.

"Tak apalah aku balik sendiri"

"No!! Kak Arluna kena balik dengan saya, kalau tak boss bunuh saya" pelahan dia berkata pada aku.

"Tak payahlah, menyusahkan kau jer"

"KAK ARLUNA TAK SAYANG SAYA KE? KAK ARLUNA NAK TENGOK SAYA MATI KEEE!!??" dia merayu ke arahku meminta simpati. Aku malas nak layan dan benarkan jer.

Sepanjang perjalanan itu, hanya lagu dari radio menemani kami. Aku lebih selesa diam dan melihat pemandangan di tepi tingkap itu. Aku melihat tingkap luar kereta, kereta jenis lamboghini dibawa dengan pantas dari belakang cuba untuk memintas kami.

"HOLY SHIT!!!!! DIA DAH MAI DAHHHH" Alex memusing stereng keretanya dengan laju. Aku menutup mata aku serapat - rapatnya. Aku yang berada di tepinya sudah seperti mayat hidup.

kereta lamboghini yang warna putih betul - betul berada di sebelah kereta Alex. Pemandu itu siap jeling memandang aku dengan senyuman misteri.

"KAK ARLUNA TUNDUK!!" Alex menarik kepala aku ke bawah, das tembakan tepat terkena tepi tingkapnya lalu terkena tangan Alex. Muka Alex sudah pucat kerana tembakan itu. Minyak kereta ditekan, maka kereta itu pun laju mengalahkan rollercoaster.

"ASSHOLE!!!!" Alex menjerit sekuat hati dalan keretanya. Darah mengalir dengan laju di lengannya.

"kita kena pergi hospital" aku membelek melihat lengannya.

"MEMANG TAK!! KALAU KITA PERGI KITA DUA TERLIBAT DALAM MASALAH NI" Aex mengetap giginya dengan garang. Aku terkaku di tepinya, aku emnarik lengannya dengan kuat sehingga dia menjerit.

"kalau ye pun kau tak nak pergi hospital, cubalah hentikan darah tu" stokin yang dipakai olehku diambik lalu diletakkan di tangannya. Aku menekan sekuat hati di lemgannya sehingga dia merenung muka aku macam nak bunuh aku.

"Darah tu dah stop. Now macam mana nak keluarkan peluru tu?" aku bertanya pada dia. Dia geleng tidak tahu. Aku mengeluh lalu mendail nombor telefon Tengku Adrian.

"JANGAN CALL DIA KAK ARLUNA"

"Assalamualaik-"

"YOU PISS OF SHIT KAU PATUTNYA MATI!"

Tutt..

"Patutnya aku dengar cakap engkau, Alex" dia angguk setuju. dia membelk telefonnya mencari sesuatu lalu dimemberikan telefonnya.

"Kau suruh aku call?"

"Iyelah kak Arluna takkan saya nak suruh akak buat video call dengan dia pula, tapi orang yang saya suruh call, dia itu doktor. Akak sebut jer nama saya dan bagitahu masalah yang kita hadapi" dia mengenyit matanya ke arahku sambil tersenyum.

ENCIK KAKI KOPI

"Aku nak kau jauhkan diri dari Arluna"

"Itu arahan ke?" Edric tersenyum jahat pada Tengku Adrian. Dia bermain dengan pisau lipat sambil tersenyum.

"Memang itu arahan. Jauhkan. Diri. Kotor. Engkau. Dari. Arluna." sepucuk pistol dihala di leher Edric. Muka Edric cukup tenang, dia jeling memandang pistol jenis glock 19 yang dihala oleh Tengku Adrian.

"Tenang, brother tenang" dia menolak pistol itu jauh darinya.

"Untuk pengetahuan engkau... Aku dibayar dengan mahal olehnya!! Alsoo aku baru je hantar anak buah aku untuk bunuh Arluna dan si budak naif. Tapi itulah, pompuan ke sayang engkau tadi dia call engkau tapi kau pula maki dia.. Ehik" Edric ketawa kecil melihat muka Tengku Adrian yang sudah terkejut.

"Tapi... Janganlah risau... Dia hidup" Edric menghirup air putih itu.

"Kau kena ingat... Ini baru permulaan... Masih ada chapter lain sedang menunggu kehadiran engkau... Adrian. Cucu kepada keluarga Mafia Miomos" Edric menepuk bahu Tengku Adrian lalu berlalu pergi. Gusi dan rahang Tengku Adriang mengeras, anak matanya tertumpu kepada pisau lipat milik Edric.

CIK KAKI AIR CHOCOLATE MARSHMELLOW

"Nah. Gigit ni kuat - kuat" aku menyumbat dia dengan kain yang tebal itu. Anak matanya sudah menggigil kerana takut.

"Tahan sikit jer" Faizal menarik pelahan peliru yang berada di lengan Alexm muka Alex perbeluh teruk kerana cuba menahan kesakitan itu.

BAMM!!!!

"MANA ALEX!?" tanpa sengaja Faizal menarik peluru itu dengan kuat. Muka Alex sudah kemerahan kerana kesakitan itu.

"BABI SAKIT BABIIIIIIIII" Alex meroyan di atas sofa itu. Tengku Adrian menyambar tangan Alex, mukanya berseri - seri memandang Alex.

"Kau jangan nak bergay dengan aku"

"Bukan sebab gay. Aku nak cakap thank you sebab jaga tunang aku. Nah gaji" 4 beg dicampak depan Alex. Salah satu beg dibukak, bengnya diisi dengan 100 ringgit.

"1 juta ringgit, cash"

"KAU GILA KE BAGI AKU 1 JUTA, ADRIAN?!? KAU MABUK KE APA NI?"

"aku tak mabuk Alex, memang aku ikhlas nak bagi kau 1 juta" Tengku Adrian tersengih ke arah Alex. Aku mengeras di belakang Faizal. Siapa Adrian? MACAM MANA DIA BOLEH BAGI 1 JUTA RINGGIT SEKALI CASH?

"Arluna Irasyah... Ahad ini kita nikah ye?" mukanya merenung ke arah muka aku. Aku menilik mukanya mencari sesuatu. Adakah dia demam sehingga awalkan hari pernikahan kami?

"Sayang... Kau demam ke?"

"Mana ada saya demam! Memang saya nak kita kahwin awal! Sekurang - kurangnya.. Saya dapat jaga sweety 24jam..." dia memandang ke bawah dengan suara sayunya. Aku terfikir,patut ke aku nikah dengannya hari ahad ini?

"Aku setuju jer kalau perancangan itu terbaik. Tapi kena tanya juga dengan mak ayah kau dan aku" mukanya diangkat dengan senyuman. Aku memandangnya seperti orang lain, aku tadi buat panggilan dengan dia bukan main maki hamun aku, bila jumpa secara bersemuka terus jadi budak baik.

TENGKU ADRIAN × ARLUNA IRASYAH

 1.0 SUAMIKU ENCIK BODYGUARD S1√Where stories live. Discover now