TAK sampai seminggu aku berkahwin dengan Tengku Adrian, aku sudah terpaksa meninggalkannya. Kemana aku pergi? Aku kena pergi neraka dunia.
"Sayang.... Sayangggg jangan tinggalkan abang sayanggg" Tengku Adrian memeluk tubuh badan aku dengan erat. Aku menolak mukanya dengan kuat untuk dilepaskan.
"Tiga hari jer bang!! Tiga hari jerr!! Bukannya seminggu pun abang oii"
"Alaaa suruhlah along ke angah ke. Kenapa nak suruh sweety pergiii" dia merengek dalam pelukannya. Aku mendengus geram, mengambil segala beg baju aku terun ke bawah untuk hadapa dengan keluarga aku.
"Along... Ambik jap Adrian ni" a ku meminta pertolongan Along.
"Kau tak nak bawak dia jumpa si mak tiri cinderella tu ke?" angah bertanya pada aku. Aku geleng laju.
"Uishh tak boleh tak boleh. Kalau aku bawak tak pasal - pasal Adrian berubah milik" sudah aku dapat bayang apa jadi jika aku membawa Adrian ke rumah mak tiri cinderella. Memang anak - anak mak tiri cinderella datang dekat macam orang gila dekat suami aku.
Anak - anaknya memang suka tengok orang tak senang. Apa sahaja aku ada mesti mereka mahu merampas benda itu. Contoh kalau aku ada gelang mesti dia nak, lalu dia merampas gelang itu.
"Abang... Hantar ayang eh?" aku berkelip - kelip bertanya pada Tengku Adrian, dia angguk pelahan dengan tanggisan palsu.
"Goodluck Luna. Kalau kau dah betul - betul tak boleh tahan, balik jer rumah, faham?" aku hanya angguk malas, Tengku Adrian mengambil segala barangku masuk ke dalam kereta Hiluxnya. Aku bersalaman pada orang tuaku lalu melambai sambil mengucapkan selamat tinggal.
SUAMIKU ENCIK BODYGUARD
"Amboi luna kau datang dengan laki mana tu? Tak sangka sekarang kau dah pandai nak keluar dengan jantan lain eh?" Mak Angah aku bertanya pada aku dengan sinis. Aku membuat lekak lalu membantu Tengku Adrian masukkan barang aku.
"Kau dengar ke tak?" dia menolak kepala aku dengan aku. Aku mengjegil memandangnya lalu sambung semula membantu Tengku Adrian.
"Arluna aku tak habis lagi cakap ni"
"Apa lagi Mak angah? Nak apa?" aku sudah malas dengan perangai dia yang mengalahkan setan. Aku bertanya pada dia.
"Lelaki tu siapa?"
"Lelaki tu bodyguard saya aka Suami kesayangan saya. Ada faham?" aku menjawab malas terus masuk ke dalam rumahnya. Tengku Adrian memandang aku dengan muka risaunya, perangai protective dia dah datang dah.
"Sweety pasti boleh duduk dalam rumah ni tanpa abang? Pasti?" aku angguk dengan laju. Tiba - tiba Mak Angah datang menyibuk ke arah kami berdua. Dia siap jeling sinis ke arah aku.
"Ini... Betul ke kamu kahwin dengan dia?" halah mak angah ni jangan bagi soalan bodoh boleh tak?
"Ye... Saya suami dia, kenapa ye? Masalah besar ke kalau saya suami dia?" Tengku Adrian bertanya dengan senyuman jahatnya.
"Hmm, esok kamu datanglah ye dekat sambutan hari lahir Fareesha. Dan engkau kenapa keluarga engkau tak ajak aku datang masa nikah engkau?"
"Sebab masa tu kau tengah beriang - ria bercuti dengan keluarga engkau" bidasku.
"Dahlah abang, abang balik ye? Kirim salam kat keluarga Arluna" aku bersalaman dengan Tengku Adrian. Mukanya sedikit risau pada aku. Tangaku mengeluarkan ibu jari sebagai tanda aku okay.
Hidup aku pada neraka ini, akan bermula sekarang.
ENCIK KAKI KOPI
1.30pm
Aku disuruh kemas rumah dua tingkat ini walaupun mereka sudah ada bibik. Rumah ini ada 4 bilik dua tandas dan dua stor semua bilik ini aku terpaksa kemas.
"Arluna!! Cepatlahh" si anaknya sudah bising memekak di telinga aku.
"Kau diamlah Fareesha aku tahulah apa aku nak buat!!"
4.40pm
Selesai sahaja aku mengemas rumah ini dan solat asar, aku perlu membasuh baju mereka menggunakan kedua tangan aku. Padahal rumah ini ada mesin basuh.
"Nak tambah lagi" Fareesha memberikan lagi 10 helaian baju. Mahu sahaja aku campak berus ini kemuka dua manusia itu.
9.30pm
Aku membantu mereka menyediakan barang dan hiasan untuk upacara menyambut hari lahir Fareesha. Walaupun dah ada orang tolong mereka untuk membuat kerja ini, aku masih diheret dan dipaksa untuk membantu mereka.
1.00am
Akhirnya aku boleh tidur dengan tenang. Aku masuk ke dalam bilikku dengan muka lebam di bahagian kepala dan bibir. Ini semua kerana anak dan maknya. Kalau aku berlawan jer mesti diaorang nak pukul aku.
Aku membelek melihat telefon aku. Apabila tekan notifikasi, ada 1000 panggilan aku tidak menjawab. Semua panggilan itu dibuat oleh, Tengku Adrian dan Along. Aku tidak mahu menjawab panggilannya kerana manusia dua ekor tu akan masuk ke bilik aku tanpa sebab.
"Maafkan aku, aku terpaksa jawab esok" aku tutup telefon pintarku. Lalu menghempaskan kepala aku di atas bantal empuk itu.
CIK KAKI CHOCOLATE MARSHMELLOW
"Cantikkan baju ni?" aku angguk malas memandang Fareesha yang tergedik - gedik tunjuk bajunya yang tak cukup kain itu. Dia terpandang ke arah meja aku yang dihiasi dengan barang solek aku. Salah satu barang menarik pandangan Fareesha.
"Cantiknya cincin ni!! Aku nak!!" dia menyarungkan cincin nikah aku ke jari manisnya. Belum sempat aku batalkan hajatnya terus dia keluar dari bilik aku.
"AKU NAK JAWAB APA KAT ADRIAN?" aku menjerit ke arah bantal itu. Apa alu nak jawab dekat dia?
"Eh luna lupa aku nak cakap, nanti kau turun bawah faham?" Fareesha keluar semula dari bilik aku. Aku juling ke atas, memang taklah aku nak keluar. Aku hanya duduk di atas bilik ni sambil guling - guling main telefon.
"Eh you ni... Encik Adrian? Pemilik kafe Tesoro?" Fareesha bertanya teruja ke arah Tengku Adrian. Tengku Adrian hanya senyum hambar, kepalanya tidak duduk diam mencari sesuatu.
"Mana Arluna?"
"Oh dia? Abaikan jerlah perempuan tu. Dia bukan siapa - siapa"
"Tapi dia penting dalam hidup saya. Cincin tu.. Awak punya ke?" Tengku Adrian bertanya padanya tentang cincin yang tersarung elok di jari manis Fareesha.
"Erm.. Yeah, ni cincin i kenapa?"
"Buruknya, awak pakai macam orang plastik. Bagilah cincin tu dekat saya. Saya tolong pegangkan" Fareesha teragak - agak untuk memberikan cincin itu pada Tengku Adrian, setelah lima minit dia berfikir akhirnya dia memberikan cincin itu pada Tengku Adrian.
"Tolong eh pagangkan, i nak jumpa kawan i kejap" Fareesha meninggalkan Tengku Adrian berseorangan. Mata Tengku Adrian meliar mencari sesuatu.
"Adrian, kau ada nampak Arluna?* Along pula bertanya pada dia. Tengku Adrian geleng dengan laju.
"Cuba kau cari dia di bilik paling tengah - tengah tingkas atas sekali" Along mengarah padanya. Tanpa fikir panjang terus Tengku Adrian bergerak.
Mana pergi budak itu? Sudahlah selalu buat masalah. Hari ini!? Dia bagi cincin tunang pula kat orang lain. Nak mintak tak nak kahwin terus ke bagaimana?
TENGKU ADRIAN FARZAN × ARLUNA IRASYAH
YOU ARE READING
1.0 SUAMIKU ENCIK BODYGUARD S1√
De TodoDia memandang tepat ke arah anak mata aku sambil mengacukan sepucuk pistiol ke arah pipi aku. "Aku tahu kau takut. Aku tak nak buat apa - apa kat kau. Aku cuma nak pertolongan kau. Panggil bodyguard kesayang kau jumpa aku" "Kalau aku tak nak? Apa ka...