"MACAM mana kau boleh mabuk teruk ni, sayang?" aku menbawa kereta milik Tengku Adrian dengan laju. Tengku Adrian tidak duduk diam meronta - ronta dalam keadaan terbelit dengan tali keselematan kereta.
"Uwuwuwuwuwu ada godzilla dekat depan aku!!" Tengku Adrian menumbuk angin sambil membayangkan godzilla yang berada di depannya. Cermin mata miliknya di lemparlan ke tepi. Giginya diketap dengan muka menahan marah.
"Boss, dahlah tu boss"
"Anney! Kopi satu!!" Tengku Adrian jerit ke arah Alex siap panggil dia anney. Alex memandang malas lalu masuk ke kawasan buat kopi.
"Ermm... PANG!" kepala Tengku Adrian mendarat ke meja makan itu. Tengku Adrian memandang ke arah pokok itu sambil tersenyum miang. Kepalanya diangkat semula lalu menoleh memandang Alex.
"Anney cepatlah!!"
"Eh kau diamlah!" Tengku Adrian merapatkan matanya dengan kuat dan kepalanya jatuh semula k.o
"Sayanggggg... Aduh kau ni!! Biar aku hantar kau balik" Aku merampas cawan yang sudah kosong diminum hingga licin oleh Tengku Adrian. Dia merenung anak mata aku, sungguh menakutkan. Dia merampas semula cawan itu.
"Anneyyyy" Alex baling kain buruk ke muka Tengku Adrian.
SUAMIKU ENCIK BODYGUARD
"Ermm..."
"Abang Adrian bangun abang Adrian"
"Diamlah... Aku nak tidurr" tangan Tengku Adrian menepis tangan yang cuba menyentuh tubuh badannya.
"Eh pukimak. Kau dahlah susahkan tunang engkau. BANGUN" dia menarik selimutnya.
"Bangunlah kimakkkkk tunang kau dah datangg cepatlah bangun!!! Kimaklahh" dia menyumpah seranah ke arah Tengku Adrian. Tebgku Adrian meraba - raba mencari sesuatu di tepi katilnya.
"Diamlah" dia menggumpal sekeping kertas lalu disumbat ke dalam mulut adiknya.
"Adrian..."
"Apa.." Tengku Adrian dengan kusutnya turun kebawah mengadapku. Paling teruk dia tak pakai baju, boleh nampak six pack dia. Rawrr.
"Kau ni Adrian!!! PAKAI BAJULAH DASAR PERVERT!!" Adiknya menendang dengan kuat ke arah pinggul Tengku Adrian.
"Kak Arluna duduklah, minum dulu ye. Hal abang saya akan uruskan" Adiknya tersenyum riang ke arah aku. Dia menoleh semula kebelakang memandang Tengku Adrian yang cangkung dihadapan tandas.
"ADRIAN KAU NIIIII... TUNGGU KEJAP AKU SEDIAKAN AIR PANAS" adiknya belari anak masuk ke dalam tandasm Tengku Diana duduk bersebelahanku dengan muka yang cuba menahan malu.
"Arluna... Kamu jangan salah faham... Dia memang akan mabuk kalu terlebih kopi..." Tengku Diana mengeluh dengan kuat sambil mengerut mukanya.
"Macam mana dia boleh mabuk? Jarang saya tengok orang mabuk sebab kopi"
"Jangan tanya aunty sebab aunty sendiri pun tak tahu" aku tersenyum hambar, aku ingat aku boleh dapatkan jawapan. 30 minit kemudian akhirnya Tengku Adrian muncul. Mukanya sudah kemerahan mungkin kena paksa mandi dengan Adiknya.
"ENGKAU PERGI PAKAI BAJU!!!"
"alah bukannya nampak pus-" Adiknya terus menendang pinggul Tengku Adrian. Tengku Adrian berjalan dengan malas naik ke atas ke biliknya. Sungguh pelik aku tengoknperangai Tengku Adrian, selama aku tidur 3 minggu dirumahnya tak ada pun aku nampak dia mabuk.
"Akak Arluna saya Hazizol kembar si Adrian" Hazizol tersengih memandang aku. Aku membalas dengan senyuman sahaja.
"Kak Arluna tak payah risaulah, dia tu cuma kaki kopi bukan kaki botol. Kalau akak jumpa dia dalam keadaan macam ni or... Dia balik macam ni akak sediakan tab air panas jelah ye?" dia mengenyit matanya.
"Dia takkan minum kopi selama 3 minggu dan minggu keempat baru dia akan minum. Dan dia akan buat begitu sampailahhh abang jamil... Mampus"
"Ooo" okay hari ini aku dah tahu sedikit tentang Tengku Adrian.
ENCIK KAKI KOPI
"Adrian..."
"Aipp!!" dia menepis tangan aku dengan kuat.ibu jarinya.
"ARGGGHHH SAYANG AKU NAK AIR CHOCOLATE TUUUUU" Aku meroyan meminta air chocolate yang dihiasi dengan marshmellow itu.
"Tak boleh! Sweety dah minum hampir 6 cawan. Kalu minum lagi memang kencing manislah alamatnya"
"Alah sikit jerrr"
"Noh"
"ARGGHHHHH" aku masih meroyan seperti budak kecik. Huhu nak air chocolateeee. Aku cuba merampas cawan yang terisi dengan air chocolate.
"Noooo... Sweety noooooo" dia jeling memandang aku. Aku batalkan niat aku, jangan kau cari pasal sudahlah, Arluna oii.
"Kita makan aiskrim" dengar sahaja perkataan 'aiskrim' terus aku senyum hingga ke telinga. Dia mengeluarkan sebuah bekas. Aku perhati sahaja gelagatnya.
"Arluna makan Mint Chocolate kan?" dia bertanya pada aku. Dengan pantas aku anggukkan kepalaku dengan laju.
"Nah" dia hulurkan mangkuk yang terisi dengan aiskrim itu. Aku masukkan sudu ke dalam mulutku yang terisi dengan mint chocolate. Dengan gembira aku menikmati aiskrim ini.
"So lepas ni kita nak pergi mana?" bersinar mata aku memandangnya. Tengku Adrian mendekatkan mukanya dengan rapat.
"Alahai... Comotnya makan" dia lap kesan kotor menggunakan ibu jarinya. Kesan kotor di ibu jarinya dijilat. Anak matanya memandang ke arahku. Entah kenapa muka aku naik merah cuba menahan malu.
"Ermm, mungkin nanti kita pergi tengok baju nikah kita, kut?"
"Eh.." dia meraba poketnya, dan dia meninggalkan aku bersendirian di dalam kafe ini. Kemana dia pergi? Sambil aku menunggu dia pulang, tiba - tiba ada jejaka masuk ke duduk dihadapanku. Aku mengabaikan, biarlah dia duduk mana.
"Badan... Badan you nampak sedap..." dia memandang aku atas bawah. Dah kenapa dengan lelaki ini? Anak tekaknya bergerak - gerak, jejaka ini menambakan perasaan geli terhadapnya. Dia meraba - raba menyentuh lenganku. Aku cuba menarik tangannya dengan kuat tapi dia menahan tanganku.
"Bagi i cium tangan you..." dia cuba cium aku sudah rasa mual, dah kenapa ada lelaki kurang senyuman cuba cium aku?
"Hello sir dah lama hidup ke?" Alex menegur jejaka itu.
"Non your business" kali ini dia menarik tubuh badanku rapat dengan badannya. Tanpa sengaka aku melihat anak matanya... Matanya menunjukkan...
Dia seorang pembunuh.
Alex menolak dengan kuat tubuh badannya. Badanku memberikan reaksi yang aku gigil. Matanya sungguh mengerikan sehingga membuatkan aku rasa takut apatah lagi takut untuk berhadapan dengan lelaki.
"Non your business? Hello sir, perempuan ni tunang orang dan kau tu cuma orang gila tak sedarkan diri. Keluar dari kafe ni sebelum aku sendiri yang keluarkan engkau" ugut Alex. Dia memandang malas ke arah Alex. Anak matanya sempat memandangku sambil tersenyum sinis.
"Jumpa lagi, Liebling" dia sempat berkata. Kakiku rasa macam nak jatuh sahaja apabila dia senyum misteri ke arahku.
"Mana boss? Dia tinggalkan kak Arluna sorang - sorang kat sini, ke?" aku menggangguk untuk soalan yang ditanya oleh alex. Dia mendengus geram, dia mengeluarkan telefon lalu mendail nombor telefon Tengku Adrian. Hati aku berasa tidak sedap hati, memberikan firasat yang kami akan jumpa lagi.
CIK KAKI AIR CHOCOLATE MARSHMELLOW
TENGKU ADRIAN × ARLUNA IRASYAH
YOU ARE READING
1.0 SUAMIKU ENCIK BODYGUARD S1√
RandomDia memandang tepat ke arah anak mata aku sambil mengacukan sepucuk pistiol ke arah pipi aku. "Aku tahu kau takut. Aku tak nak buat apa - apa kat kau. Aku cuma nak pertolongan kau. Panggil bodyguard kesayang kau jumpa aku" "Kalau aku tak nak? Apa ka...