Bab 33

814 74 9
                                    

"Faolan Darcy" Tengku Adrian memandang jejaka dihadapanya yang santai bermain dengan cube rubik sambil meletakkan kaki di atas meja kerja milik Tengku Adrian. Mata biru cair melihat cub rubik itu tanpa mengendahkan seruan oleh Tengku Adrian.

"Faolan Darcy!" Tengku Adrian memanggil nama jejaka itu. Faolan jeling melihat rupa Tengku Adrian yang memilik parut panjang di bibirnya. Rambut perangnya disikat kebelakang menggunakan tangan kanan miliknya. Terlihat subang bewarna keemasan apabila rambutnya yang dipotong dalam bentuk wolf cut diselak.

"Kau nak apa?" Faolan bertanya pada Tengku. Dia sudah naik malas dengan perangai Tengku Adrian yang hanya mencarinya bila susah. Bila senang mulalah hilang tanpa radar. Dia jongketkan keningnya yang tiada bulu di tengah - tengahnya akibat kecederaannya yang di alami olehnya pada masa silamnya.

"Kau mesti tahukan mana datuk aku? Aku nak kau jawab, mana dia?" Suara garau milik Tengku Adrian mula meninggi ke arah Faolan.

"Oh orang tua tu, dah mati kena bunuh. Pahal? Kau baru tahu ke? Sedihnya" Faolan sambung semula bermain dengan cub rubiknya. Rahang milik Tengku Adrian mengeras kerana terkejut. Dia tidak percaya datuknya yang paling kuat dan ketua mafia itu sudah mati kerana dibunuh.

"Siapa yang bunuh dia?"

"Entah. Aku tak tahu" itulah jawapan dari Faolan. Dia berdiri cuba meninggalkan Tengku Adrian yang sedang berfikir tentang kematian datuk kesayangannya. Kepala Tengku Adrian diangkat lalu tangannya diangkat ke udara memberikan isyarat menyuruh anak buahnya untuk kepung Faolan.

"Kau nak lari pergi mana Faolan? Aku tak habis cakap lagi!" Tengku Adrian berjalan mendekati ke arah Faolan. Mata kuning cairnya jeling memandang Tengku Adrian pada masa yang sama dua orang jatuh dari atas siling bagunan itu. Dua lelaki itu tertunduk lalu mengacukan senapang M4.

"Kau nak cuba bunuh aku? Jangan harap" sinis dia berkata tanpa rasa takut pada Tengku Adrian. Tengku Adrian hanya tahu menggunakan alatan seperti pisau tapi kalau dirinya mampu menggunakan alatan bela diri atau seni bela diri. Maka jika tiada pun alatan pada Tengku Adrian walaupun pisau dapur, Tengku Adrian akan jatuh serta merta.

"Engkau kalau tak ada senapang, memang kau lemah Edward. Turunkan senapang korang dua." sempat lagi dia cuba jatuhkan semangat Tengku Adrian pada masa yang sama dia mengarahkan dua anak buahnya untuk jatuhkan senapangnya. Rambut panjang dibelakang mula memusing kerana tubuh badan miliknya berpusing tiga ratus enam puluh darjah.

Kaki kanannya dihayun ke arah muka Tengku Adrian. Tubuh badan sasanya jatuh mencium lantai simen bagunan itu. Kaki kanan yang dihayun tadi mula kedepan dan sudah bersedia untuk dihayunkan semula secara hadapan.

"Faolan. Stop" suara jejaka tua bergema di dalam bagunan itu. Terkaku Faolan dibuatnya. Serta merta dia menghentikan niatnya untuk membuatkan Tengku Adrian masuk ke dalam wad ICU. Badannya memusing ke arah jejaka itu.

Jejaka yang berusia hampir empat puluh tahun itu mula berjalan dengan memakai pakaian tuksedo bewarna merah tua. Mata Hazelnya melihat tubuh badan Tengku Adrian yang jatuh terbaring kerana cium tendangan milik Faolan.

Dia berjalan memusing ke arah tubuh badan Tengku Adrian. Senyuman sinis diukir lalu pisau rambo dikeluarkan dari poket seluarnya. Tangan kanannya menarik rambut di kepala Tengku Adrian manakala tanagn kirinya memegang kemas pisau rambo itu sambil diacu pada anak tekak Tengku Adrian.

"Kali ini aku cuma nak kau... Jangan ganggu hidup anak aku. Kau sentuh anak aku biarpun satu helai rambut aku tak teragak nak bunuh kau. Kira baiklah aku bagi kau peluang kedua selepas kau ceraikan dia" ugut jejaka itu. Mata Hazel milik jejaka itu memandang melihat muka tengku Adrian.

SUAMIKU ENCIK BODYGUARD

Aku memandang donut coklat yang dibeli oleh Edric. Terliur aku dibuatnya melihat donut yang disalut dengan cecair coklat itu. Tangan kanan milikku cuba memgang donut itu tapi ditepis kuat oleh Edric. Muka Edric sudah mengerut seperti atok kerana tidak puas hati.

"Kau dah makan banyak hari ini. Now give me the donut" arahnya. Aku mendengus geram. Aku merampas donut yang berada di atas piring itu lalu menyumbat ke dalam mulut. Aku tidak puas hati jika Edric naik marah atau sakit hati, yang penting aku dapat makan donut itu.

"Apa ini!? Tadi dah makan oden, KFC, Aiskrim, burger ramli dan banyaklah! Sekarang kau makan donut pula!?" dia terus memberitahu isi hatinya padaku. Terbantut aku di hadapannya. Secara sponta aku mengeluarkan air jernih di mataku. Dengan kuat aku mengeluarkan tanggisanku.

"SHIT!!! I am sorry baby girl, really sorry. Maafkan aku okay?" dia menggegamkan tanganku dengan kemas. Mukanya memandang ke aras rupaku. Pelahan - lahan dia mengusap mukaku. Penuh denagn kelembutan.

"Sorry okay?" dia merenung anak mataku. Serta merta aku berhenti menangis. Mulutku terlopong kerana melihat Edric terlalu comel.

Ngap!!

Aku gigit pipi paunya dengan kuat. Tangan berurat milik Edric menolak dadaku dengan kuat meminta aku melepaskan gigitanku. Lagi dia minta aku lepas lagi kuat aku gigit. Aku melepaskan gigitanku apabila aku sudah puas gigit pipi paunya. Aku tersenyum puas.

Terlihat kesan merah di pipinya. Edric mengusap dengan kuat sambil melepaskan dengusan.

"Abang.. Nak ketiak" selamba aku berkata. Edric jongket pelik ke arahku.

"Kau mengidap apa ni? Kenapa nak ketiak aku?" marahnya. Mukaku sudah bersedia untuk mengeluarkan tanggisan. Cepat - cepat Edric memeluk tubuhku. Pelahan - pelahan dia mengusap kepalaku.

"Iyeiye aku bagi ketiak aku"

"Betul?" aku bertanya pada dia.

"Ye sayang., nah cepat" dia angkat tangannya ke sisi. Aku tersenyum riang terus aku sembamkan mukaku di bawah ketiaknya. Wangi.

"Wanginya bau abang" tiba - tiba aku memuji. Edric memandang pelik. Dia fikir bahawa diriku sedang memuji atau perli dirinya.

"Kau punya hidung ada masalah ke sayang?" Edric menarik mukaku. Kedua tangannya ditekan lalu mengeluarkan bibirku yang seperti mulut ikan itu. Dia tersenyum nakal lalu mengucup bibirku dengan lama.

Aku menolak kasar di dada Edric. Tetapi dia tidak pedulikan tolokanku. Entah tiba - tiba aku teringat pada Tengku Adrian. Pelahan - lahan air mataku jatuh. Terhenti Edric apabila dia melihat aku sudah menangis.

"Eh, why menangis sayang?" dia cuba memujukku. Tergagap - gagap aku berkata kerana aku takut dia akan terasa.

"Hik... Sa... Saya rindu.... Tengku Adrian... Hik hik.." tergagap aku berkata. Terkedu Edric melihatku. Dia mbgukirkan senyuman hambar, dia mengucup lembut ke pipiku. Lalu dia menarik tubuh bdanku dekat dengan badannya. Tangannya diletakkan di hadapanku.

Kepalanya diletakkan di atas bahuku. Pelahan - lahan dia gesek di atas kepalaku.

"Sayang.... Kita bakal akan ada anak... Why you need to remember at a trash for this time?" lembut dia berkata. Terkedu aku dibuatnya. Aku fikir dia akan marah.

"Abang... Tak marahkan saya?" aku menoleh memandangnya. Edric geleng laju.

"Kenapa nak marahkan bidadari abang? Nanti muka dia buruk" dia cubit pipiku dengan lembut. Aku melepaskan gelak ketawaku pada Edric. Tidak sangka Edric yang aku jumpa dahulu sangat menakutkan tapi sekarang dia berubah dan sangat lembut.

EDRIC SEBASTIAN × ARLUNA IRASYAH

 1.0 SUAMIKU ENCIK BODYGUARD S1√Where stories live. Discover now