Bab 17

1K 83 4
                                    

MAJLIS akad nikah diadakan di rumahku. Majlis ini hanya diadakan secara kecil - kecillan. Dihadiri dengan keluargaku dan keluarga Tengku Adrian. Kawan karibku dan perkerja Tengku Adrian juga dijemput untuk hadir majlis ini. Walaupun majlis ini diadakan secara kecillan, ia sudah buatkan suasana di dalam rumah ini sangat meriah.

Aku memakai pakaian serba putih kerana putih mencerminkan kesuciyan. Baju kebaya Moden ini juga dihiasi dengan manik dan sulaman di bahagian pinggangku dan lengan bajuku. Tudung bawal bewarna putuh kelabu itu juga dihiasi dengan veil. Wajahku juga dimakeup bagi berseri - seri untuk hari yang istimewa inu. Jari jemariku diinai dengan warna merah. Siap bercorak!!

"Sofia.. Amir.. Aku nervous!!" luahku. Aku mengambil tisu lalu dilap di atas dahiku yang sudah mula peluh ini kerana gementar. Bukan main semalam aku cakap besar yang aku ini tidak gementar, bila tiba harinya terus rasa gementar. Rasa macam nak terjum dari tingkap!!

"Semua yang nak kahwin mestilah rasa gementar. Relax jer. Duduk diam - diam, jangan kau nak lap dahi, pipilah, mulut. Rosak makeup tu. Tarik nafas and hembus" kata Sofia.

"Betul tu! Kau tenang jer aku pun nervous tau nak tengok kau kahwin dengan Adrian" Sofia memakai pakaian kebaya tradisional yang bewarna putih dan diikuti dengan Amir yang memakai baju melayu yang bewarna putih dan memakai sampin songket.

"Weh!! Adrian dah sampai!!" sofia berkata dengan teruja.

"Omomomo!! Kau dah sedia? Jom!" lembut tanganku ditarik oleh Sofia.

"Go bestie go!!" suara Amir memberikan semangat ke arahku.

SUAMIKU ENCIK BODYGUARD

Aku diiringi dengan Sofia dan Amir ke ruang tamu. Aku memandang Tengku Adrian yang memakai baju melayu sedondon denganku dan bersamping warna soft. Dia tersenyum lembut ke ayahku. Aku rasa nak cair jer sekarang ini.

Apabila mata aku bertembung dengan matanya, dia tersenyum lembut bercampur dengan manis. Senyuman bagaikan ingin memberikan semngat ke arahku. Aku duduk ditempat khas bersebelahan ibuku dan Sofia.

Aku mendengar saudara maraku memuji ketampanannya Tengku Adrian. Sejujurnya mereka tidak tahu tentang Tengku Adrian kerana keluargaku bersepakat untik tidak heboh tentang kemunculan Tengku Adrian. Aku syukur kerana Haziq tidak hadir majlis ini, kut - kut dia cuba untuk rosakkan majlis ini, susah nanti.

Dapat aku mendengar suara ayahku yang sedikit sebak menyerahkanku kepada Tengku Adrian untuk diperisterikanku. Dan aku juga mendengar suara Tengku Adrian yang garau itu menerimaku sebagai istsrinya. Saksi mengesahkannya. Maka berubahlah statusku hari ini. Aku sudah jadi milik Tengku Adrian.

Air mataku jatuh pelahan, perasaanku campur. Sedih dan gembira. Baru aku faham kenapa pengantin perempuan akan menangis apabila lafas nikah diucap oleh pengantin lelaki.

Kami semua membaca doa, habis sahaja bacaan doa itu. Majlis pembatallan wuduk dimulakan. Tengku Adrian memusingkan tubuh badannya hadap ke arahku. Dia menyarung cincing yang bewarna keperangan itu ke jari manisku dan aku juga menyarung cincin ke jari manisnya.

"Assalamualaikum bidadari abang"

Lembut dia berkata sehingga membuat mukaku naik merah. Dia menghulurkan tangan kanannya untuk disalam olehku.aku menyambut tangannya yang lembut itu. Aku mengucup tangannya dengan lembut. Mukaku diangkat dan terlihat air matanya mengalir pelahan.

"Jangan nangis, abang" aku cuba memujuknya. Rasa ganjil pula apabila aku memanggil abang tapi sebelum ini aku memanghilnya sayang tak rasa pelik pula, mungkin sebab aku dipaksa itu yang aku tak rasa ganjil. Mukaku diusap lembut olehnya.

Dapat aku rasa jari jemari menyentuh pinggangku. Tanpa sengaja aku terlompat kerana terkejut. Tetamu yang berada di situ. Dia buat aku teringat lelaki yang menakutkan itu. Secara pelahan - lahan tangannya. Aku cuba ingatkan semuka, lelaki dihadapanku adalah Tengku Adrian bukannya lelaki menakutkan itu.

"Shushh... I am your husband, Arluna.." lembut dia berkata padaku, dia cuba untuk mengingatkan pada aku. Aku sedaya upaya menenangkan tubuh badanku yang mula untuk gigil. Aku menarik nafas sedalam - dalam yang mungkin. Aku memandang mukanya dengan senyuman manis.

ENCIK KAKI KOPI

Rasa pelik pula apabila aku kena tidur bersama dengan Tengku Adrian di dalam bilikku. Tengku Adrian datang dekat ke arahku dengan muka miangnya. Dia meletakkan kepalanya di atas ribaku. Mukanya merenung memandang aku.

"Cantiknya, sweety" ikhlas dia memujiku. Telinga aku sudah naik merah mendengar pujiannya. Dia secara tiba - tiba merenung mata hitanku. Apabila anak matanya dipandang ia buat aku teringat semula kejadian gelap itu. Kedua mata ini dipejam dengan rapat, aku sudah mula rasa sesak nafas.

"Sayang... Sayang i am your husband sayang. Adrian Farzan" Badanku belakangku diusap belakang. Lagi sekali aku cuba ingatkan jejaka disebelah aku ini, Adrian, suami dan bodyguard kepadaku.

"Arluna... Look at me" dia memusing muaku dengan lembut hadap ke mukanya. Dia merenung sepuas - puasnya di mukaku. Badanku ditarik betul - betul rapat dengan dadanya.

"Touch me" mahu aku pengsan mendengar arahannya.

"Tak... Tak nak!!" aku mengundur ke balakang. Makin aku ubdur makin dia datang dekat.

"Dosa besar kalau isteri tak ikut arahan suaminya" dia dah mula dah bukak kelas agama.

"Tapi... Saya tak mampu" pelahan aku berkata. Tangan kecilku ditarik lalu diletakkan di leher Tengku Adrian. Dia merenung tajam ke arah anak mataku. Kerana aku takut terus aku ikut arahannya. Lelahan - lahan aku mengusao badannya sehinggalah dadanya dimana jantung diletak. Dapat aku rasa jantung berdegup dengan laju. Tak sangka lelaki yang sentiasa riang dan semangat akan rasa gementar.

"Arluna, sayang... Abang bukannya apa... Abang cuma nak Arluna selesa dengan abang" senyuman hambar terukir. Rasa kesian pula padanya.

"Now we sleep okay?" dia menghempaskan tubuh badannya di atas katil itu. Aku jarakkan nadanku jauh dari badannya dengan harapan dia tidak sedar. Dengan laju badan aku ditariknrapat olehnya. Dia sudah tahu aku akan buat apa bila aku baring dengannya.

"Jangan jauhkan diri dari abang, sayang" pelahan dia berkata padaku. Tangannya berada di hadapan perutku dan digenggamnya dengan kuat agar aku tidak terlepas dari pelukkannya. Aku melelapkan matanya dan hanya fikirkan tentang positif. Sedaya upaya aku cuba ingatkan dia itu suamiku tapi aku tidak berjaya.

Aku membukak semula mataku, hanya gelap. Aku mengekuh pelahan. Makin aku memandang dinding dihadapanku makin seram pula dijadinya. Ia buat aku terbanyang lelaki itu muncul dari bawah katil atau hantu mungkin akan muncul. Kerana takut aku menoleh emmandang Tengku Adrian terus badannya diserang dengan pelukan ini. Mataku dipejam dengan kuat - kuat sambil mulutku bergerak - gerak membaca doa.

"Jangan.. Jangan tinggalkan Arluna" tanpa aku fikir terus kata - kata itu dikeluarkan. Selepas kejadian itu memang aku tidur dalam keadaan berlampu. Aku terlalu asyik memikirkan lelaki itu mungkin muncul.

"Tak... Abang takkan tinggalkan sayang sorang - sorang" badanku dirapatkan lagi olehnya. Aku tidak perdulikannya, sudah halal bukan salahpun dia mahu pelukku dengan erat. Bukannya aku peluk dengan suami orang. Akhirnya aku berjaya tidur dalam pelukan Tengku Adrian, aku berharap aku dapat nikmati mimpi indah.

TENGKU ADRIAN FARZAN × ARLUNA IRASYAH



 1.0 SUAMIKU ENCIK BODYGUARD S1√Where stories live. Discover now