Hoofdstuk 37

177 7 0
                                    

we gaan gewoon macaroni met ham en kaas maken' zei ik. ik zette een grote pan met macaroni aan de kook. ' zal ik de kaas raspen' vroeg koen. ' ja doe maar'. terwijl koen de kaas ging raspen ging in de tafel dekken. na een tijdje was ik klaar en liep ik terug naar de keuken. koen was nog aan het raspen. ' das wel genoeg hoor' zei ik. ik goot de macaroni af en deed de kaas en spekjes erbij. koen roerde alles nog door tot de kaas gesmolten was en toen konden we gaan eten.

  ' ik heb echt zin om morgen te gaan verven' zei rob tijdens het eten. ' ja same' zei matthy. we moesten lachen. ' de kleur is ook echt te lelijk voor woorden. het zou zo diaree kunnen zijn' zei ik. ' is het zo erg dan' vroeg koen. ik pakte mijn telefoon en liet de foto van de verf zien. ' roel gaat zo boos worden' zei matthy. ' ey dit is wraak omdat het zijn plan was om mijn kamer te verneuken' zei rob. toen we klaar waren met eten ruimde rob en matthy de tafel af en koen ging een video opnemen. ik liep naar buiten en pakte de voetbal. ik ging een beetje op het goal schieten en trucjes doen tot rob naar buiten kwam. ' MATT IK HEB DER GEVONDEN! ZE IS IN DE TUIN' riep rob. ik keek hem raar aan ' we waren je kwijt' zei rob. ' ahh, nou mij raak je niet zo snel kwijt hoor' zei ik.  op dat moment kwam matthy aanrennen ' hier zijn jullie, ik heb de hele tuin rond gerend' zei hij buiten adem.  ik schoot de bal in de linkerhoek van het goal. ' beter laat je ons meedoen' zei matthy. ' als je wil' zei ik en ik passte de bal naar hem. met zen 3e waren we een beetje aan het voetballen tot we ineens koen hoorde schreeuwen ' MATTHY! ROB! ER STAAT IEMAND VOOR DE DEUR! EEN BEETJE HULP GRAAG!' ' oh kut' zei matthy en met zen 3e rende we naar binnen en in de deur opening stond milo. ' echt kunnen we niet een minuut van je af zijn' zei rob. ' ik moet even een woordje met amber spreken nu' zei milo.  ' oke praat maar' zei ik. ' nee. eerst koen, matthy en rob weg' zei milo. ' nee die blijven hier' zei ik en ik ging voor hem staan. ik mag dan wel klein zijn maar als voetballer weet ik echt wel hoe ik moet trappen dus ik was niet heel bang. milo begon' dus ik wou even zeggen dat je een vieze ho...' koen wou ingrijpen maar ik hield hem tegen. ' koen laat hem maar. hij weet niet wat ik nog in huis heb' zei ik. ' moet ik nou bang zijn' zei milo. ik haalde de ketting die ik van milo had gehad uit mijn zak. ik liep naar buiten en milo volgde me. ik liep het hek uit.  toen ik boven het rioleeringsputje stond liet ik de ketting los. ' dag dag ketting' zei ik. ik zag aan milo dat hij boos werd ' WAT DOE JE NOU! WEET JE HOE DUUR DIE KETTING WAS! ' riep hij. ' ja dat weet ik! daarom deed ik het ook' zei ik. ik voelde zijn hand keihard op mijn wang komen. ik twijfelde geen seconde en trapte vol in zijn ballen ' auw kut' zei hij. ' EN NOU GA JE OPROTTEN! SPRING GEWOON VAN EEN BRUG OFZO! WIJ ZIJN HELEMAAL KLAAR MET JOU! DE GROETEN' riep ik. ik liep terug en deed de poort dicht. koen, matthy en rob stonden in de deuropening. ' wat is er met je wang gebeurt' zei koen terwijl hij mijn haar aan de kant deed. ' ik liet dat peperdure kettinkje die milo me had gegeven expres in de put vallen en dat vond hij niet zo leuk' zei ik.  we liepen naar binnen en ik bekeek mezelf, mijn hele wang was dik en er zat een rode handafdruk op. ik liep verder naar de woonkamer en ging op de bank zitten. rob kwam aanlopen met een icepack ' hier hou dit er maar even op' ' nou ik zit niet in de kleuterklas' zei ik lachend. koen en rob kwamen bij me op ze bank zitten. ' hou hem er toch maar op'zei rob. ik hield hem er maar op. na een tijdje haalde koen de icepack weg. ' je wang is niet meer dik gelukkig' ik moest lachen. ' wat valt er zo te lachen' vroeg matthy. ' nou toen milo tegen mijn wang sloeg heb ik hem heel hard in zijn ballen getrapt en ik denk dat hij de komende tijd niet meer zo goed kan lopen want ja. ik trap heel hard' zei ik. ' dan had hij maar niet zo raar moeten doen tegen jou' zei koen. ' ik had trouwens nog een idee voor morgen' zei matthy. ' ik dacht wat nou als we morgen uit eten gaan. gewoon voor de leuk' ging hij verder. ' welk restaurant gaan we dan?' vroeg rob. ' almundo almeren 2.0' zei matthy. ' dat kan niet dat is vet duur en chique ' zei ik. ' je kan niet weigeren want ik heb al gereserveerd. morgen half acht' zei matthy.  we keken nog wat films en daarna gingen we allemaal slapen.

ik werd wakker en besloot niet teveel met mijn make up te doen, dat zou ik vanavond wel fiksen. ik liep naar de badkamer en zag dat milo's handafdruk zo goed als verdwenen was. ik deed mijn haar in een hoge staart en deed oude kleren aan. ik maakte rob wakker en liep naar beneden waar matthy en koen al aan tafel zaten. ' ey, de handafdruk is weg' zei koen. ' jep'

mijn beste vriend zijn vriendWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu