samen dronken we het op. toen ik weer in bed lag viel ik al snel in een diepe onrustige slaap
' amber. wil je even naar beneden komen? we hebben nieuws over koen' zei rob. ik opende mijn ogen en zag rob naast mijn bed staan. ' hoelaat is het' vroeg ik. ' 13.45' antwoordde rob. ' ik kom' zei ik. rob liep mijn kamer uit. ik borstelde mijn haar en deed een bankzitters pak aan. ik was gewoon niet in de mood om iets leuks aan te doen. toen ik beneden kwam zaten alle jongens aan tafel. ' heb je nog geslapen?' vroeg matthy toen ik naast hem ging zitten. ' ja maar niet heel goed. jij?' vroeg ik. ' na die warme melk ging het wel eigenlijk' zei hij. ' nou dan moeten we veel melk gaan halen want we zullen het nodig hebben' zei ik. ' waarom melk?' vroeg milo. ' gister rond half 4 was ik nog wakker en toen hoorde ik gescheld uit de woonkamer komen. dat was amber die ook wakker was en warme melk aan t maken was maar ze goot de helft over der eigen hand. toen we het hadden opgedronken zijn we allebei weer gaan slapen' zei matthy. ' klopt maar wat is het nieuws' vroeg ik. ' we zijn net gebeld door het ziekenhuis. en we hebben goed nieuws en slecht nieuws' zei rob. ' doe maar eerst het slechte nieuws' zei ik. ' het slechte nieuws is dat koen nog steeds in coma ligt' zei milo. ' en het goede nieuws is dat we vanochtend gebeld zijn dat zijn overlevingskans vannacht is gestegen naar 50%' zei raoul. ik wist niet wat ik moest zeggen. of ik wel iets wou zeggen. ' das toch fijn' zei rob. ' ja maar...' ik hield op. ' wat is de maar' vroeg rob. ' ik mis hem gewoon' zei ik. ' wij ook maar we gaan zo naar hem toe ' zei matthy. ' ja maar eerst tosties' zei raoul die naar de keuken liep. 10 minuten later kwam hij terug met een schaal vol tosties. we aten de tosties op en reden weer naar het ziekenhuis. ' zullen we nog wat halen in die shop. voor op zijn kamer?' vroeg rob. ' ja is goed' zei raoul. we liepen de winkel in en kwamen de winkel uit met: een ballon, nog een kaart, en wat eten aangezien rob weer honger had. met de spullen stapten we de lift in. toen we bij koen zijn kamer aankwamen stonden er allemaal artsen rond koen. er kwam een meisje rond onze leeftijd naar ons toe gelopen. ' zijn jullie hier voor meneer van heest' vroeg ze. ' ja' antwoordde milo. ' dan heb ik goed nieuws voor jullie. tijdens het laatste onderzoekje wat de artsen nu aan het afronden zijn. zijn we erachter gekomen dat de overlevingskans van meneer van heest nu bij de 60% ligt' zei de vrouw. ik keek naar haar en toen weer naar de jongens. ' jullie zijden dat het maar 50% was' zei ik tegen ze. ' dat werd tegen ons gezegd vanochtend' zei rob. ' dat kan kloppen vanochtend was het inderdaad nog maar 50%' zei de vrouw. de artsen verlieten de kamer en wij liepen allemaal naar koen. ik ging weer naast hem zitten.
toen het uur voorbij was moesten we allemaal weer naar huis. ' toch wel fijn toch dat het zo snel stijgt' zei matthy. ' ja klopt' antwoordde ik. Toen we bij cdh aankwamen moesten de jongens nog opnemen. ' dus wat voor video gaan jullie opnemen?' Vroeg ik. ' eetwedstijd' antwoordde Milo. ' moet ik helpen met die schalen' vroeg ik. 'dat zou fijn zijn' zei raoul. de jongens gingen zitten aan tafel en startte de video. ik bracht elke keer de schalen. over koen is geen woord gezegd. ' dit was de video en vergeet niet te abonneren!' zei rob. we sloten de video af en gingen op de bank zitten. de rest van de avond is er niks meer gebeurt....
JE LEEST
mijn beste vriend zijn vriend
Randomdit verhaal gaat over Amber. haar ex beste vriend robbie woont samen met de bankzitters. na elkaar 5 jaar niet gesproken te hebben verandert 1 berichtje haar hele leven.......