42 | the truth

74 2 0
                                    

      LEPAS kejadian semalam, aku ke sekolah seperti biasa even kepala aku sebenarnya serabut fikir masalah semalam, bukan apa.Aku bukan jenis cakap kasar dekat orang tua like aku bukanlah baik sangat tapi rasa bersalah but at the same time aku rasa puas sebab dapat luah semua.

Oh yah, minggu ni exam dan itulah juga salah satu sebab kenapa aku hadir, sebab nak struggle untuk naik kelas.Nak juga satu kelas dengan Kay shshsh.

Tiba tiba, Ed muncul.Aku memang minta tolong dia bab sains sebab antara Kay dengan Ed.Memang Ed yang terer Sains dan sebab tulah masuk kelas sains budak tu.Memang aku boleh pilih aliran tapi aku memang tak boleh nak pilih aliran yang sama dengan Kay sebab banyak sangat subjek aku gagal.

"Aku ingat kau dah tak nak rapat dengan aku macam dulu.Ni siap panggil tolong ajar ni asal ?"Soal Ed.

"Dulu tu dulu, sekarang tu sekarang.Well aku kena struggle untuk masuk aliran sains.Aku nak sekelas dengan Kay.Aku tak boleh nak biarkan dia dekat dengan minah kalori tu.Gedik tak sudah"Ujarku memang struggle nak leraikan gula getah yang minah kalori tu lekat dekat Kay.

"Ehh pepelik lah kau orang ni.Kau berusaha nak masuk aliran sains, Kay pula berusaha masuk aliran sastera"Ujar Ed.Aku dah terkebil kebil.Buat apa nak turun kelas ni ?

"Kenapa pula dia nak turun kelas ?"Soalku.

"Sebab kaulah"Ujar Ed.

"Asal lak"

"Kau tu kan rapat dengan lelaki lepastu femes tak habis.Kau ingat Kay tu tak risau ker ? Dia punya cemburu tu melebihi cemburu perempuan.Kalau boleh dia nak je bunuh si Irshad tu.Tak cakap pasal Aizat lagi"Ujar Ed sambil makan kacang yang dia bawa.

"Eh eh, macam mana dia tahu pasal Aizat ?"Aku dah curious semacam.Sampai tahap tu ker Kay sayang aku ? Tapi mustahillah kan.Kay pun nampak selamba je aku tengok.

"Lahh, kau tak tahu ker yang Aizat putus dengan kau masa darjah 6 tu sebab Kay ugut Aiz--EH"Laju Ed tutup mulut dia bila dia sedar ketelanjurannya.

"DIA UGUT ?!"Ujarku terkejut.Aku dah tak kesah dah dengan dorang yang memerhati.

"Haah lah, kitorang siap gaduh dengan Kay lagi masa tu tapi masa tu hubungan kita dah renggang ah"Ujar Ed.

"Kay satu sekolah dengan kita ?!"Sekali lagi aku terkejut.

"Kau tak tahu ker ? Dia lelaki yang kena gelar A plus lah.Tetiba dapat straight A masa upsr padahal pelajar bermasalah"Ujar Ed.

"Dia pelajar STRAIGHT A tu ?!"Sekali lagi ya aku terkejut.Siapa sebenarnya Kay ni ? Macam mana dia kenal aku sebenarnya ? Kenapa dia menjadi sebab aku dan Aizat putus dan kenapa dia tak bagitahu yang kitorang satu sekolah sebab kalau aku tahu, aku dah lama tackle dia.EH EHH.

"Haahlah"Aku dah tekup mulut.Ottoke.

"Aku cakap ni, kau jangan pula bagitahu Kay.Aku bukan apa, tengok hubungan korang ni macam tak mengembang je dengan dia yang acah jual mahal"Ujar Ed selamba.

"Tapi kenapa dia kena jadi sebab kenapa aku dan Aizat putus ?"Soalku.

"Dekat sikit" aku mendekatkan diri dengan Ed sikit *tak dekat sangat*

"Sebenarnya Kay ni dah lama suka kau.Banyak sebenarnya yang berlaku sampai pernah aku, nazim dan shawn gaduh dengan Kay sebab Kay jealous kitorang rapat dengan kitorang.Boleh dikatakan, Kay tu pelajar bermasalah gila dulu"Ujar Ed.

Srettttt

Kerusi aku ditarik jauh dari Ed.Aku memandang belakang.Kay pandang aku tajam.

"Asal dekat dekat dengan Ed ni ?"Dingin gila suara Kay.Dingin dia macam takleh express au.Nazim buat isyarat kat Ed.

"Tak dekat sangat pun"Ujarku.

"Tak dekat ker macam tu ?! sampaikan boleh berbisik each other ?!"Bengang Kay.Satu kelas weii pandang sini.Aku like EMMMMMMMMMM.

"Ikut hazel"Arahku lalu menarik lengan bajunya untuk keluar dan dia ikut je langkah aku sehingga kitorang berada dilorong papan kenyataan yang agak sunyi sebab form 5 berada di dewan.

"I don't know that you love me that much"Aku menyilang tangan sambil menahan senyum.Gembira tak terkata.Shshhs.

"Pernah ker Kay cakap yang Kay tak sayang Hazel ?"Soal Kay dingin.

"Well, Kay macam tak pernah cuba hargai hazel even kita dah confess each other like kita tak berkelakuan normal macam pasangan lain.Itu rasanya jawapan yang tepat untuk soalan Kay"

Kay tarik tangan aku lalu wajah aku dan Kay hampir hampir bertemu dan bibir kami hampir hampir bertembung sebab dia sengetkan kepala dia but end up dia jauhkan wajahnya lalu bertindak memeluk aku seeratnya.Eish, otak aku dah menerawang jauh dah.

"Kay taknak hazel jijik dengan Kay bila hazel tahu penyakit Kay"Ujar Kay.Aku terus tolak Kay dari memeluk aku.

"Sakit ?! Sakit apa"

"Ianya tak serius just penyakit keturunan.Hazel tak perlu risau"Dia memandang tepi.

"Kanser ?"Soalku tersekat sekat.Kenapa Kay mesti ada sakit ?

"No"

"Habistu?"

"Hazel pasti yang hazel takkan jijik dengan Kay ?"Soal Kay.Aku angguk laju siap pinky promise lagi.

"Kay ada penyakit gangguan obsesif kompulsif (OCD) but tak teruk sangat"

Aku angguk.

"Ohhhhhhhhhhhhhhh..... tapi"

Kay pandang aku.

"Apa benda tu ?"Aku tersengih tutup malu.

"Hazel tahu obses ?"Aku angguk.Mestilah, dalam kdrama aku pernah nampak.

"Kay obses pada Hazel"PAP ! aku tersentak.

"Kay pernah cuba untuk buang obsesif ni untuk tak jadi semakin parah tapi ini yang jadi"

"Takpe, lebih baik obses dengan Hazel daripada obses dengan perempuan lain"Aku wink kat dia.Ideal type yang aku cari adalah lelaki yang obses dengan perempuan.Yelah, dia kalau dah obses takkan pernah ingat perempuan lain.Melibatkan hal cemburu pula, aku suka lelaki yang terlebih cemburu.Ya aku tahu pelik, tapi aku suka.Shshshshhs.Lagi lagi Kay hensem.Shsshshsh

"Hazel tak minta cerai ?"

"Ingat hazel ni tak sayang Kay ker huh ?! Kalau tak sayang dah lama Hazel protes taknak kahwin dengan Kay"

Kay tersenyum.

*nak kasih logik skit, lol

they storyWhere stories live. Discover now