52 | good news

74 1 0
                                    

            HAMPIR seminggu Hazel tak bertemu Kay.Lelaki itu mula menyibukkan dirinya dengan training bola sepak di luar negeri dan sudah tentu Hazel menangis disini meratapi nasib dia tanpa Kay berada di sisi.Geez.

Dia lagi sedih agaknya sebab tak boleh ikut rakan-rakannya menyertai battle luar negeri.Padahal dia baru nak bergiat aktif dalam bola jaring.Memikirkan itu buatkan Hazel sedih sendiri, malangnya nasib dia kan tapi dah takdir, takkanlah dia nak salahkan takdir atas apa yang jadi dekat dia sekarang.

" BOO !!"

Hazel terkejut sehingga terjatuh dari katil namun ada tangan yang memangku kepalanya dari bertembung lantai.

" Sorry sayang" Hazel terkebil-kebil.

Suara Kay ! Kay dah balik !

" Meh biar Kay angkat dia" Tubuh Hazel diangkat lalu diletakkan di atas katil.Pinggang gadis itu ditarik merapat dengannya lalu dia memeluk Hazel erat.

" Rindunyaaa"

" Rindu Kay juga" Hazel tersenyum sambil mengusap rambut Kay.

" Hazel tahu tak perut Kay sakit kena bola, budak sekolah johor, semua main kasar-kasar" Semangat Kay bercerita sambil meletakkan tangan Hazel di perutnya.

" Alolo siannya baby saya ni" Hazel tergelak kecil sambil mengusap perut Kay.Segera Kay menjauh dalam keadaan wajahnya yang memerah.Sensetif bila Hazel buat macam tu.

" Okaylah, Kay nak mandi"

" Nak ikot, Hazel pun tak mandi lagi"

Kay cuak.

" EHH takde takde"

" Alah ape Kay ni, janganlah risau.Kita bukan nampak pun" Ujar Hazel bersahaja.

" Tapi Kay nampakkk !" Lelaki itu mengawal riak wajahnya.Aduhlah Hazel.

" Kay je nampak, jangan risau.Hazel tak malu pun dengan Kay" Ujar Hazel.

" Tapi itu bukan masalah dia !"

" Tak, Kay kenapa cuak? Mandi sesame je kot" Hazel menyilang tangan ke dada.

Nak mandi sesame je kot, itu pun tak bol-- WAIT WAIT...

Wajah Hazel memerah.Shshhs.

" Erk pergilah mandi, nanti Hazel minta mama mandikan"

Kay memerhati Hazel lama sebelum dia mendekati gadis itu.Takkanlah merajuk, aduh hazel ni.Kay mengetap bibir sebelum mengangkat tubuh Hazel.

" Jom mandi !!"

" EHH KAYYY !!"

********

              "DOKTOR serius ke ?"Hazel agak terkejut dengan penyataan yang baru sahaja dikeluarkan oleh Doktor Mariam sebentar tadi.Selama hampir beberapa bulan juga dia tidak dapat melihat dan kini berita mengembirakan ini amat mengejutkannya.Kay disebelah tersenyum lalu memegang erat tangan Hazel.

Dia tahu derita Hazel selama ini.Dia pernah berniat untuk mendermakan matanya pada Hazel namun gadis itu menegah keras lalu mengugut Kay, kalau lelaki itu berdegil, Hazel akan tinggalkan Kay.

Hazel sangat sayangkan Kay.Besarnya rasa sayang Hazel sehingga dia tak sanggup melihat Kay melalui derita yang dia lalui sekarang.Dia tahu betapa sakitnya derita itu.Untuk dia melihat Kay melalui itu ? Tentu sahaja tidak.

"Ye Hazel.Penderma bersetuju untuk menderma matanya secepat mungkin pada kamu.Dia menderita sakit kanser jadi dia harap dengan bantuannya ini dapat membantu kamu"Ujar Doktor Mariam berserta senyuman yang sangat manis.Turut bergembira dengan khabar yang baru dia sampaikan.

"Alhamdulillah"Hazel menekup tangan ke wajah.Kay disebelah memeluk erat tubuh Hazel.

they storyWhere stories live. Discover now