مهلا يا قدري شئنا ام ابينا

576 13 1
                                    


« بعد ساااعة » بس ليش هي بذات ؟ ولیش کنت ملزم اصرف لها راتب طول السنتين اللي راحت كل هذي الاسئله تدور في راس بطلنا يـاسـر بس كل هذا ما يهمه المهم عنده رضى جده اللي يحبه بشكل جنوني وفي النهايه هي مثلها مثل غيرها انفتح الباب على خفيف وسمع صوت من ورا الباب هنی: مین! یاسر: سلام علیکم انا یاسر زوج نوف هنی ضربت صدرها : هو انته!!وش عاوز منها یاسر استنكر اللهجه : جاي اخذها هي جهزت!؟ هني : هو انت آيه متحسش دا بوها مات امبارح قي تخزها هو ادنيا سایبه؟!ولا ايه یاسر رجع شعره على وراء وبامر : انا انتظرها في السيارة خليها تطلع لي هنى بلعت ريقها من صوته المهيب "وانا مالي ياخزها او يحرئها"خوش داخل انتزرها ماينفعش تظل برا دخلت هنى ودخل ياسر للحوش واسند ظهره على الجدار ورفع جواله يطقطق فيه بهدو.

« غرفة البنات » دخلت لغرفة البنات وكانت بسمه جالسه تغير الكمادات على راس نوف اللي تهذي:يبت يابسمه صحي اوختك قوزها عايز ياخزها معه بسمه : يمه الله يهديك وين ياخذها البنت تعبانه وهو ماتذكرها الا اليوم!؟ هني :وانا مالي هوه عايز يخزها صحي اختك وقهزي هدومها بعدين يابتي يا بسمه اانتي عرفه اختك بتعمل لنا مصیبه از عرفت آن قوزها عوز ياخزها دي كانت بتقتلنا لمى عرفت ان ابوكي قوزها دي فورصه انه تعبانه مبتحسش وبتكون مطيعه اوي بسمه بحيره : مدري مدري اوف تدرين انا بطلع له لبست عبايتها وطلعت له أنا .

« الحوش » تجمدت لثواني من هوال الصدمه وهي تشوف شاب طويل بملامح رجوليه حاده وجسم معضل حست آنها اختنقت من ملامحه اللي تفرض الهيبه للحظات حسدة نوف لان زوجها ما كان شايب مثل ما كان الكل متوقع بسمه برتبك : احمم ياسر لرفع عيونه لها واستعدل في وقفته وهو يشوف بنت مليانه بعبايه الضيقه اللي وضحت جسمها الكبير وعيون صغار ياسر"شكلي مخذ لي عجوز "ابتسم بسخريه : تفضلي بسمه بلعت ريقها وهي تشوف عيونه خذت نفس: نوف تعبانه ف اذ ممكن تجي بكره وتقدر تخذها یاسر ببرود : معليش مستعجل خليها تطلع لي لا تخافين بمر فيها المستشفى بسمه تورطت : بس هي نایمه ياسر طفش من مماطلتهم وهو مستعجل"وبحده: ممكن تصحينها لأدخل اصحيها انا بنفسي بسمه بعصبيه : اوكي مدامك مستعجل يالله ادخل حظرتك وصحيها ونشوف اذ صحت لك یاسر دخل جواله وبجديه: خذي لي درب بسمه فتحت عيونها على وسعها ما توقعت بياخذ الامر بجديه ياسر : بسرعه بسمه انتفضت من صوته ودخلت قفلت الباب اللي يطلع لسطح لان خواتها كلهم في السطح معاد هي ونوف النايمه وو .

مهلا يا قدري شئنا ام ابينا حيث تعيش القصص. اكتشف الآن