Arada aşk varsa bir güven ortamı inşa etmek zordur. Herkese kolayca güvendiğimiz bir dünya, ne kadar mükemmel olurdu öyle değil mi? Ama hayat böyle değil. Şüphe duyarız, yalanlar yakalarız, güvenimiz kırılır ve yeniden güvenmeye çalışırız. Zor bir süreç, peki bu süreci nasıl yönetmeli. Yalan söyleyen sevgiliye nasıl davranmalı. Tüm 'ama'lar ve 'eğer'ler içinde birbirini kırmamak, en hafif hasarla atlatmak mümkün.
1.Görmezden gelmeyin
Genellikle bir yalanı yakaladığımızı düşündüğümüz anda ilk eğilimimiz görmezden gelmezktir. Ama büyük bir hata. Yalanı görmezden gelmeniz, karşınızdakinin yalanını doğru olarak kabul etmek anlamına gelir. İleride bu yalanla ilgil bir tatsızlık yaşandığında tüm haklarınızı kaybetmiş durumda olursunuz.
Bir noktada onunla yüzleşmek isteyeceksiniz. Ama ona nasıl yaklaşmalı? İlk olarak suçlayıcı bir tonla başlamamaya özen göstermelisiniz. Asıl odaklanmanız gereken nokta size 'neden' yalan söylediği. Siz suçlayıcı bir tavır takınırsanız, yalan söyleyen taraf her zaman savunma moduna geçer. Sizse yalan söylemesindeki asıl nedeni anlayamaz, o konu özelinde debelenip durursunuz. Yalan söyleme davranışının altındaki neden bulunamadığı için kısa süre sonra bir yalan daha gelir.
2. Lafı dolandırmayın
Direkt sorular sormak konu ne olursa olsun zor. Hele hele bir yalanı analiz etme yoluna girdiyseniz. Ama gerçeklerle yüzleşmek konusunda kararlıysanız derin bir nefes alın, lafı dolandırmayın ve sorunuzu sorun. Ufak hesaplara gerek yok. Siz yine de beklediğiniz cevaplardan çok daha farklı cevaplara hazırlıklı olun.
3. Yalancı' kelimesini aklınızdan çıkarın
Yalancı kelimesini sakın telaffuz etmeyin. Bu kelime ters tepki yaratabilir, yalan söyleyen kişinin saldırganlaşmasına ya da savunmaya geçmesine neden olabilir. Bu savunma halinin ise kimseye bir faydası dokunmaz. 'Evet yalan söyledim, doğrusu bu' cümlesini asla duyamazsınız.
4. İyi bir dinleyici olun
Karşınızdaki size yalanıyla ilgili açıklama yaparken 'anlat anlat sen seversin yalanı' tavrını takınmayın. Bu kişiyi kendini açmaktan vazgeçmesine neden olur ancak. Tüm dikkatinizi ona verin. Suçlamaktansa, o kişinin size yalan söylediğini anladığınızda neler hissettiğinize odaklanın. 'Yalan söylemen, bana böyle hissettirdi' gibi...
5. Kendi hislerinize de güvenin
Karşınızdaki size nasıl bir açıklama yaparsa yapsın, tek dayanak noktanız onun anlattıkları olmasın. Elbette kendi içgüdülerinize güvenin. Eğer hala yüzde yüz güven duyamıyorsanız sevgilinize karşı alıcılarınız hep açık olsun.
6. Ona gerçeği söyletmek istiyorsanız, siz de bir sır verin
İnsanların şeffaflığa karşı bir zaafı vardır: Eğer karşınızdaki kişi size hassas ve özel bir bilgi verirse siz de bu şeffaflığa karşılık verme güdüsü hissedersiniz. Karşınızdakine başkalarının sırlarını anlatmak bile (hatta yabancı kişilerin) bir karşılık etkisi oluşturur. Eğer siz "Zamanında ben de bu konuda yalan söylemiştim" derseniz, karşınızdaki kişinin itiraf ihtimali artar.
7. Ne sorduğunuzu hatırlayın
Becerikli yalancılar çoğu zaman sorulara gerçek cevaplar vermeyip lafı başka noktalara çekerek gerçeğin etrafından dolanabilirler. Ve bu tür kurnazlıkları tespit etme konusunda çok becerikli olduğumuz da söylenemez. Dinleyiciler genelde lafı dolandırma kurnazlığını tespit edemez çünkü ne sorulduğunu hatırlamakta güçlük çekerler. Araştırmacılara göre insanlar mantıklı ama anlaşılması zor cevaplardansa lafı dolandırmaya yönelik cevapları kabullenmeye daha yatkındır. Her bir yanıttan sonra sorunuza gerçek anlamda bir yanıt alıp almadığınızı kontrol edin. Eğer aldığınızı düşünüyorsanız bir sonraki soruya geçin.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
RUHUMUN İZİ 🥀
Non-FictionKalmak istedim, hep yanında kalmak istedim. Gözlerinde kalmak, yüreğinde kalmak, sol yanında, ömründe kalayım istedim. Gitmem için onca bahanem varken, kalmak için sebepler yarattım kendime. Hep kaldım, varlığında da kaldım yokluğundada. Zaman dedim...