"Heb je de tiktoks al gezien?" vraag ik aan hem. Hij schudt zijn hoofd. "Tiktoks?" Ik laat hem de tiktoks zien. Hij kijkt mij aan. Ik weet echt niet wat hij gaat zeggen. Gaat hij het leuk vinden? Of juist niet? "Zie jij het zitten om het online te zetten? Onze relatie?" vraagt Matthy aan mij. Eigenlijk denk ik dat het makkelijker is om het gewoon online te zetten. Dan hoeven we er in het openbaar niet zo op te letten. Alleen ik weet niet zo goed wat Matthy graag wil. Misschien wil hij het niet? "Wat wil jij?" vraag ik aan hem. Hij haalt zijn schouders op en kijkt mij een soort van bezorgd aan. "Ik weet het niet zo goed. Het is niet dat ik het erg vind dat andere het weten, maar ik ben bang dat ze misschien weer zo onaardig tegen je gaan doen. En dat wil ik je niet nog een keer aandoen." Zegt hij. Ik kijk naar beneden. "Ik weet het ook niet zo goed. Aan de ene kant is het wel fijn dat iedereen het weet, dan hoeven we niet op te passen in het openbaar. Maar ik ben inderdaad ook wel een beetje bang voor de reacties..." "Schatje?" Ik knik. "Ja?" "Wat wil jij?" Ik haal mijn schouders op. "Misschien het gewoon online zetten?" "Weet je het zeker? We kunnen het ook nog even voor ons zelf houden, waar jij je het fijnst bij voelt." "Ik denk dat we het gewoon moeten zeggen." Hij knikt en kijkt best blij. Volgens mij wilde hij dat ook. "Schat, als je weer van dat soort reacties krijgt moet je gelijk naar mij komen." Ik knik en kijk hem aan. Hij geeft mij een kusje. "Ik hou van je, Matt." Zeg ik. Hij kijkt mij lief aan. "Ik hou ook van jou, Lies." Ik geef hem nog een kusje. Hij is echt heel lief. Ik heb echt gelukt met zo'n vriend.
Matthy moet vanmiddag sowieso een video online zetten, dus hij stelde voor om een stukje op te nemen over ons en dat ertussen te plakken. Dan is het vanmiddag al online. Ook wilde we een leuke foto op Instagram zetten. Milo had toevallig een leuke foto van ons gemaakt in de tuin. Dus die zetten we tegelijk met de video online. Dan hebben we dat in ieder geval gedaan. Ik ben best bang voor de reacties, maar gelukkig heb ik de jongens om mij heen. Die helpen me wel hoe ik er mee om moet gaan.
Het is inmiddels twee uur 's middags, dus Matthy gaat zijn video online zetten. De zenuwen lopen wel op. Maar ik probeer het een beetje voor mij te houden. Het voelt best gek om het te gaan vertellen. We hebben natuurlijk al best een tijdje een relatie. "Gaat het goed, liefje?" vraagt Matthy. "Beetje, ik ben gewoon een beetje zenuwachtig." Hij heeft mij een kusje. "Snap ik, schatje. Weet je zeker dat je het wilt. Anders haal ik het eruit." Ik schud mijn hoofd. "Nee doe het maar, het moet toch ooit." Hij knikt. "Het komt goed, liefie. Echt." Zegt hij en geeft een kus in mij haren. Ik hou zo veel van hem. Hij zet de video online en we zetten ook de foto op Instagram. Aan de ene kant voelt het als een opluchting, maar het maakt me ook alleen maar zenuwachtiger.
"Lies, zullen we anders even wat lekkers gaan halen bij de bakker. Even afleiden." Stelt Matthy voor. "Is goed." Zeg ik. "Ik doe even wat leuks aan." "Je ziet er al leuk uit, maar is goed." Zegt hij. "Slijmbal." Zeg ik lachend. Ik loop naar zijn kamer en doe een leuke broek aan met een leuk topje. Ik loop weer terug en ik zie Matthy al naar mij kijken. Hij komt wat dichterbij en fluistert in mijn oor. "Wist je dat je echt heel mooi bent." Ik kijk hem aan en moet een beetje lachen. "Wat loop jij te slijmen." "Misschien een beetje." Zegt hij lachend. Ik geef hem een kusje. "Maar ik meen het echt, je ziet er heel leuk uit, schatje." Zegt hij. "Dankje, jij ook, liefie."
We lopen naar buiten en lopen naar het centrum. Het is gelukkig dichtbij. Bij de bakker halen we een paar croissantjes voor iedereen en daarna lopen we weer naar huis. We zijn deze keer niemand tegengekomen die met Matthy op de foto wilde, gelukkig maar. Thuis eten we allemaal ons croissantje op.
Het is inmiddels al na het avond eten. We hebben niet heel veel gedaan. Ook heb ik eerlijk gezegd nog niet op mijn telefoon gekeken. Ik ben een beetje bang voor wat ik ga zien. De jongens zitten op de bank, zoals gewoonlijk voetbal te kijken. Ik zit lekker naast Matt. "Matt?" zeg ik zachtjes tegen hem. "Heb jij de reacties al gezien? Ik durf eigenlijk niet te kijken." Hij moet een beetje lachen. "Ik heb ook nog niet gekeken eigenlijk. Wil je dat ik eerst kijk?" Ik knik. "Is goed, schatje." Zegt hij en geeft mij een kusje op mijn voorhoofd. Hij pakt zijn telefoon en kijkt op Instagram...
Sorry voor het wat saaiere deel... Ik hoop dat jullie het boek nog een beetje leuk vinden?
Leuke ideeën zijn altijd welkom!
Groetjes Suus!
JE LEEST
Ik heb je nodig // Bankzitters
FanfictionLisa is het zusje van Raoul en komt hem op een dag weer tegen. Ze hadden elkaar een lange tijd niet gesproken. Lisa ontmoet daarna ook Matthy, een van de vrienden van Raoul. Misschien gaat dat nog wat worden, denkt Raoul...