Matthy pakt zijn telefoon en opent Instagram. Ik kijk hem aan. Hij zit met een grote glimlach naar zijn telefoon te kijken. "En?" zeg ik zenuwachtig. Hij geeft zijn telefoon aan mij. Ik kijk door alle reacties en tot mijn verbazing is bijna alles positief. 'Gefeliciteerd!' 'Aww jullie zijn echt heel leuk samen!' en nog meer van dit soort reacties zie ik voorbijkomen. Ik zucht van opluchting. Ik was echt bang dat iedereen er niet blij mee zou zijn en dat ik weer van die nare reacties zou gaan krijgen. Maar gelukkig valt het mee. Matthy gaat door met voetbal kijken en ik rust mijn hoofd op zijn borst. Ik krijg nog een klein kusje op mijn haren en ik kijk even mee met voetbal. Ik snap er niet veel van, maar ik vind het prima om te kijken. Na een tijdje val ik rustig in slaap, in de armen van Matthy.
Ik word een beetje wakker. Ik lig in Matt zijn bed, dus die heeft mij waarschijnlijk naar bed getild. Ik kijk naast mij, maar ik zie Matthy niet liggen. Raar? Ik kijk rond in de kamer, maar daar zie ik hem ook niet. Hij is vast naar het toilet ofzo. Na ongeveer een kwartier is hij nog steeds niet terug. Ik kijk op mijn telefoon en zie dat het drie uur 's nachts is. Ik begin me een beetje zorgen te maken. Ik doe even snel een trui van Matt aan en loop naar beneden. Maar daar is hij ook niet. Ik maak me steeds meer zorgen. Waar is Matt? Ik kijk op de oprit, om te kijken of zijn auto daar nog staat. Maar die zie ik zelfs niet. Zit ik in een soort nachtmerrie ofzo. Waar is Matthy? Ik raak helemaal in paniek. Waar moet hij nou heen om drie uur 's nachts. Is hij bij iemand anders? Vond hij mij toch niet leuk? Nee, dat is het niet. Ik vertrouw hem, dat zou hij nooit doen. Ik kijk op mijn telefoon of ik misschien een appje van hem heb gekregen, maar zelfs dat niet. Ik probeer Matthy te bellen, maar hij neemt niet op. Nu weet ik echt niet meer wat ik moet doen. Ik besluit om Raoul wakker te maken. Ik kom zijn kamer in, hij ligt nog te slapen. "Roel?" zeg ik zachtjes terwijl ik hem aantik. "Mhm." Mompelt hij. "Sorry dat ik je wakker maak, maar weet jij waar Matt is. Ik maak me een beetje zorgen." "Vast op de wc." Mompelt hij terug. "Daar is hij niet. Ik heb alles gecheckt. Zijn auto staat er niet meer." Raoul wordt rustig wakker. "Heb je hem al gebeld?" vraagt Raoul. "Ja en hij nam niet op. Ik maak me echt zorgen, Roel." "Alles komt goed, Lies." Mijn hoofd slaat op hol. Hij is weg en heeft tegen niemand gezegd waarheen. Dat is echt niets voor Matthy. Normaal gesproken appt hij mij altijd als hij weggaat, maar deze keer niet.
Raoul heeft Matthy inmiddels al vijf keer gebeld, maar hij neemt maar niet op. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. "Raoul, wat moeten we nu?" "Ik weet het niet, lies?" Ik kijk hem zenuwachtig aan. "Lies, het komt goed echt waar." Zegt Raoul terwijl hij mij een knuffel geef. Ik geef hem ook een goede knuffel. Tranen ontstaan in mijn ogen. Ik ben echt bang dat er iets met Matt is. Raoul geeft me nog een betere knuffel. "Lies, er is waarschijnlijk niets aan de hand. Anders probeer je te slapen, dan kijken we morgen wel." Ik knik. "Als er iets is, moet je gewoon naar mij komen." Ik geef hem een knuffel. "Dankje, Roel."
Ik loop weer terug naar Matt zijn kamer. Ik had nog hoop dat hij daar misschien zou zitten, maar zelfs dat niet. Ik ga in bed liggen, maar ik kan maar niet stoppen met denken. Ik vertrouw hem echt, maar... ik weet het niet. Zou hij dan toch, een ander hebben? Het lijkt mij stug, maar je weet het nooit. Ik heb wel eens getwijfeld of hij mij wel echt leuk vond, maar nog nooit over dat hij een ander had. Ik denk ook niet dat dat het is, maar toch gaat het door mijn hoofd. Wat moet iemand sowieso om drie uur 's nachts? Voordat ik weer ga proberen te slapen, app ik Matt nog even:
'Hey Mat, je bent niet thuis. Zou je me zo snel mogelijk willen appen? Ik maak me zorgen!❤'
Ik probeer mijn ogen dicht te doen en nog even te slapen. Voor hoe ver dat kan...
Heeyy sorry voor het kortere deel!
Ik hoop dat jullie het nog een beetje leuk vinden?
Groetjes Suus!
JE LEEST
Ik heb je nodig // Bankzitters
FanfictionLisa is het zusje van Raoul en komt hem op een dag weer tegen. Ze hadden elkaar een lange tijd niet gesproken. Lisa ontmoet daarna ook Matthy, een van de vrienden van Raoul. Misschien gaat dat nog wat worden, denkt Raoul...