"Ze is vannacht overleden..." zegt Matthy terwijl hij in tranen uit barst. Ik geef hem een goede knuffel en alle jongens komen ook gelijk voor een knuffel. Ik vind het echt zo erg om hem zo te zien. Hij ziet er echt helemaal gebroken uit. Koen, Milo en Rob zijn Matthy aan het praten. Raoul kijkt mij aan en ik hem. "Roel, wat kan ik doen? Hij is zo verdrietig. Niets vrolijkt hem op." Zeg ik. "Ik snap het Lies. Je doet echt je best om hem wat blijer te maken." Ik knik. "Misschien helpt een beetje afleiding wel? Even wat leuks doen?" Ik haal mijn schouders op. "Ja, afleiding helpt denk ik wel. Dankje Roel." Zeg ik tegen hem. "Geen probleem, zussie." Ik loop weer terug naar de jongens die Matthy proberen te troosten. Het zou niet gek zijn als Matthy geen zin heeft om wat te doen, maar ik denk dat het wel helpt. Ook al is het even wandelen en een ijsje halen in het dorp. Dat leidt ook al af.
Matthy is ondertussen al wat minder overstuur. Hij heeft het er echt zwaar mee, al helemaal het idee dat er snel een begrafenis gaat zijn, helpt niet echt. Ik zit even lekker met Matt te knuffelen op de bank. "Matt?" zeg ik. "Ja, schatje?" "Heb je zin om vanavond wat te doen? Het hoeft niets groots te zijn, alleen waar jij je goed bij voelt." Zeg ik tegen hem. Hij knikt met een grote glimlach op zijn gezicht. "Jij bent echt te lief, Lies." Zegt hij en geeft mij een kusje. Ik hou zo veel van hem echt waar. "Waar heb je zin in? We kunnen ergens eten of alleen maar een ijsje halen in het dorp? Wat zie jij zitten, schatje?" "Zullen we anders iets kleins doen? Ik heb niet heel veel energie." "Snap ik, schatje. Wat vind je van een rondje lopen en een ijsje halen na het eten?" "Ik vind het een top idee, liefie." Zegt hij en geeft mij een kusje.
We hebben nog even op de bank gezeten en geknuffeld. Ik heb pizza besteld, want ik weet dat Matthy dat heel lekker. Misschien vrolijkt dat hem ook een beetje op? Ik hoop het maar. De pizza's zijn er over tien minuten ongeveer. Matthy en ik zijn een film aan het kijken op de bank. Matthy ligt met zijn hoofd op de rand van de bank en ik lig met mijn buik op hem. Hij gaat rustig met zijn hand door mijn haar heen. Het liefst lig ik voor altijd zo met hem te knuffelen. Het voelt zo fijn en veilig. Alle vlinders in mijn buik zijn lekker aan het fladderen. We liggen nog even zo, totdat er aangebeld wordt. Met moeite sta ik op en loop ik naar de voordeur. Als ik opsta maakt Matthy een pruillip, waardoor ik moet lachen. Als ik de deur opendoe staat daar de pizza bezorger, waarvan ik de pizza's aanpak. We kijken onze film af en eten pizza op de bank.
"Heb je zin om een ijsje te halen?" vraag ik aan Matthy na het eten. Hij knikt. "Zullen we daarna een aflevering kijken?" vraagt Matthy. Ik krijg gelijk een glimlach op mijn gezicht. "Tuurlijk, schatje." Hij geeft mij een kusje en we doen onze schoenen aan. We hebben besloten om lekker naar het centrum te lopen en een ijsje te halen en weer terug te lopen. Tijdens het lopen kletsen we een beetje over van alles en nog wat. Ik probeer het onderwerp wel een beetje positief te houden. Zodat het niet over zijn moeder gaat. Daar vraag ik later wel naar, nu moet het gezellig zijn.
We lopen naar de ijssalon en halen allebei een ijsje met één bolletje. Ik neem mango en Matthy neemt framboos. Ik betaal en we lopen naar een bankje en eten het daarop. Ik rust mijn hoofd op zijn schouder, terwijl wij ons ijsje op eten. De lucht word ondertussen al wat donkerder. "Lies?" vraagt Matthy opeens. Ik kijk hem aan in zijn mooie blauwe ogen. Ik kan nog niet helemaal inschatten wat hij gaat vragen. "Ja?" zeg ik tegen hem. "Als ..." Hij stopt even en zucht kort. "Als de begrafenis is, wil je dan met me mee?" vraagt hij. Hij heeft het er echt heel erg moeilijk mee. "Tuurlijk, schatje. Als je ergens over wil praten, kan dat altijd, liefie. Echt." Hij kijkt me echt heel schattig aan. "Ik hou van je, Lies." Ik krijg een grote lach op mijn gezicht. Ik geef hem een kus. "Ik hou ook van jou, Matt." Hij slaat zijn arm om mij heen en trekt mij naar zich toe. Ik voel me zo fijn bij hem. Helemaal thuis...
Sorry dat het zo lang heeft geduurd voor een nieuw deel. Ik heb namelijk toetsweek, dus ik heb het een beetje druk. Ik ga proberen om aankomende week 1, maar ik hoop 2 delen online te zetten. Sorry.
Heel erg bedankt voor de 21k reads en 636 votes!! Echt niet normaal!!
Heel veel succes voor iedereen die nog toetsweek heeft!
Groetjes Suus!
JE LEEST
Ik heb je nodig // Bankzitters
FanfictionLisa is het zusje van Raoul en komt hem op een dag weer tegen. Ze hadden elkaar een lange tijd niet gesproken. Lisa ontmoet daarna ook Matthy, een van de vrienden van Raoul. Misschien gaat dat nog wat worden, denkt Raoul...