20

3.1K 107 6
                                    

"Melampau betul sampai minum air kencing setan!" rungut Yasmeen. Sakit betul hatinya apabila teringat hal semalam.

"Meen." Yasmeen memandang sang suara itu. Dia menjeling tajam. Hafeez mengaru kepalanya.

"Im sorry." kata Hafeez dengan wajah serba salah. Entah berapa banyak dia minum semalam. Ni semua salah Fyka!

Yasmeen bercengkak pinggang dengan pandangan tidak puas hati. "Sorry? Abang? Abang tak ingat tuhan ke, ha? Abang sanggup kan minum air tu? Benci sangat ke abang dekat Meen sampai abang minum benda halah tu?" marah Yasmeen. Mukanya merah menahan marah. Hafeez mengeluh. Dia meraup wajahnya.

"Saya tak bencikan awak. Sa-saya tak tahu apa yang merasuk saya waktu tu." Yasmeen menjulingkan matanya.

"Sejak bila abang jadi macam ni? Kalau arwah tahu.." dia terdiam apabila riak wajah Hafeez berubah.

"Awak dah kenapa nak babitkan arwah pula? Huh!" Hafeez terus berlalu daripada situ. Yasmeen hanya mampu mengeluh. Kenapa dia jadi macam ni? Kenapa dia berubah? Sebab aku ke? Aku kena undur diri ke? Entahlah.

Selepas memasak, Yasmeen terus ke biliknya memanggil suaminya untuk turun makan. Sejak dia sebut pasal arwah, tak turun langsung suaminya itu. Selalu dia turun melayan anak-anak sementara Yasmeen memasak.

Yasmeen masuk ke dalam biliknya. Hafeez tiada. Terdengar pancuran di bilik air. Mandi la tu. Yasmeen mengambil keputusan untuk keluar sahaja.

Tetapi, tiba-tiba bunyi notification telefon Hafeez berbunyi. Mula-mula dia tak nak ambil tahu, tetapi telefon tersebut berbunyi berkali-kali terus dia ambil keputusan untuk tengok mesej tersebut.

Dengan perlahan, dia mengambil telefon Hafeez. Bunyi pancuran air masih kedengaran menandakan Hafeez masih mandi. Dia melihat mesej tersebut.

Bertubi-tubi mesej dari 'Fyka' keluar. 'Siapa pula Fyka ni?' Dadanya rasa sesak membaca mesej itu. Dia tak buka, dia cuma membaca mesej itu yang muncul di lock skrin Hafeez.

Sayang, i rindu you. - Fyka

You marah i ea pasal semalam? Im sorry sayang. - Fyka

Lagipun you semalam enjoy je hehe. - Fyka

Reply la sayang! I miss you so much. - Fyka

Okey you tak nak reply takpe. I jumpa you malam ni okey? - Fyka

Btw, i enjoy dengan you semalam! - Fyka

Turun naik nafas Yasmeen membaca mesej tersebut. 'Kurang ajar! Siapa Fyka ni? Maknanya dia nak cerai dengan aku sebab perempuan ni?? Apa yang dia buat dengan perempuan ni semalam, Ya Allah..'

Hati Yasmeen sakit dan hancur. Tubir matanya panas. Bergenang air matanya. Dia menekup mulutnya. Adakah ini balasan atas dosanya yang lalu? Dulu dia rampas Hafeez dari Ayda. Sekarang Fyka pula yang cuba rampas Hafeez dari dia!

"Apa awak tengok tu?" tubuh Yasmeen mengeras apabila terdengar suara Hafeez.

"Awak tengok telefon saya ke?" tanya Hafeez. Yasmeen menarik nafasnya. Dia memusingkan badannya memandang Hafeez. Hafeez ketika itu hanya bertuala di pinggang.

Hafeez menghampiri Yasmeen dan tiba-tiba memegang kedua belah bahu.

"Hey kenapa ni? awak baca mesej Fyka? Dont worry, dia tu kawan saya je.." kata Hafeez dengan lembut. Yasmeen terkaku. Dia macam tergamam apabila Hafeez bercakapnya dengan lembut. Bukanlah selama ni Hafeez bercakap kasar dengan dia, selama ni Hafeez berlembut je dengan dia. Cuma kali ni, dia punya lembut lain macam.

Hafeez menolak Yasmeen ke katil. Yasmeen terduduk. Matanya terkebil-kebil memandang sixpack Hafeez. Hafeez mendekatkan tubuhnya ke tubuh Yasmeen. 'Apahal dekat-dekat pula dia n!?' bisik hati Yasmeen. Tiba-tiba Hafeez membuka tuala nya. Yasmeen menjerit seraya menutup matanya.

"Abang ni dah kenapa tunjuk benda tu kat saya??" marah Yasmeen. Hafeez ketawa kecil.

"Saya akan bagi, kalau awak nak." kata Hafeez dengan suara menggoda. Yasmeen menghala nafasnya. Dia membuka mata seraya memandang tajam tepat mata Hafeez. Hafeez hanya ssnyum menggoda.

"Tepi lah!" Yasmeen menolak tubuh Hafeez. Hafeez hanya membiarkan. Yasmeen terus berlari keluar. Hafeez hanya ketawa kuat melihat tingkah Yasmeen. Dia menutup tubuhnya dengan tuala kembali. Selepas itu dia mengeluh. Dia sebenarnya saja nak goda Yasmeen.

Dia nak pujuk Yasmeen sebenarnya dan buat hati Yasmeen yang panas kembali sejuk. Dia taknaklah lepas dia bercerai dengan Yasmeen, Yasmeen akan sebarkan dekat orang yang dia ni minum arak.

Hafeez tersenyum apabila teringat tingkah laku Yasmeen tadi. Jujur dia terhibur dengan isterinya itu. Merah betul mukanya. Hafeez mengambil telefonnya. Dia mengeluh membaca mesej tersebut.

Merah muka Yasmeen teringat kejadian tadi. Mukanya merah menahan malu.

"Tak guna betul, dia ingat dia tunjuk dia punya barang, hati aku akan sejuk ke? Ee tak guna punya lelaki!" bebelnya.

******


Hafeez mengetap bibirnya memandang Fyka. Fyka hanya tersenyum-senyum.

"Alah you ni, marah i lagi ke?" tanya Fyka sambil tersenyum lebar. Hafeez hanya menjeling tajam.

"Sebab you lah, isteri i dah tak baik dengan i." marah Hafeez. Dia minum air dengan rakus. Fyka tersenyum penuh makna.

"You tu minum tak ingat dunia. Nak salahkan i pula." kata Fyka dengan selamba. Dia memandang sekeliling kolej. Sesekali dia membalas senyuman pelajarnya. Hafeez memandang wajah Fyka dengan rasa tidak puas hati.

"Kalau you tak cabar i, takdenya i nak minum!" katanya dengan kasar. Dia sakit hati. Sakit hati dengan layanan Yasmeen. Yasmeen dah tak macam dulu. Kalau dulu, Yasmeen selalu salam tangannya sebelum dia pergi kerja.

Tetapi sekarang, Yasmeen langsung tak salam dia. Wajah pun mencuka je. Cakap lagi lah. Nak taknak je!

"Dah lah, tak nak cakap pasal tu lagi. Ni, i dengar you nak pergi bercuti dengan student you? Why?"

"Hm, ya. Sebab satu class i semua dapat A subjek i." kata Hafeez. Fyka senyum kagum.

"Wau interesting. You memang janjikan diorang ke?" Hafeez mengangguk.

"Ya. Setiap semester i buat macam tu. Baru lah diorang tu ada semangat sikit nak belajar subjek i." Fyka hanya terangguk-angguk.

"Btw, i nak ikut boleh?" tanya Fyka dengan senyuman menggoda.

"Why? Tak payahlah. Ni i dengan student i je."

"Alah. Boleh la sayang. Please. Say setuju. Kalau tak, i kiss you kat sini." membulat terus mata Hafeez.

"Ishh you ni! Yelah-yelah." Hafeez setuju. Gila kata tak setuju? Tak pasal kena kiss dengan perempuan tu. 'Daripada aku kena kiss dengan dia, baik aku kena kiss dengan Meen.' dia senyum sikit.

"Ha, you pahal senyum-senyum? Nak i kiss ea?" Fyka perasan. Hafeez hanya mencebik geli.

Yang Kedua Where stories live. Discover now