Bolo len pár hodín popoludní a slnko príjemne hrialo. Kone oddychovali v tieni stromov. Eradan dopĺňal zásoby vody v potoku. Norcan stál na čistinke s cvičným mečom v pravej ruke. Ruku s mečom mal voľne spustenú vedľa tela, akoby sa vôbec nechystal odraziť úder. Elinyra vyrazila proti nemu a zahnala sa mečom. Ladne jej úder odrazil, sotva sa pohol. Otočila sa a ihneď zaútočila na jeho nohy. Aj tento úder vykryl. Ani sa nemusel snažiť. Už len chýbalo, aby si popritom popíjal medovinu alebo čítal knihu. K nemu by skôr sedela tá medovina, než kniha, pomyslela si Elinyra.
„Dobrý pokus," pochválil ju, „no si príliš priehľadná. Tvoje myšlienky aj tvoje zámery sa ti odrážajú v pohľade. Vždy vopred presne viem, čo sa chystáš urobiť." Elinyra sa napila vody, ktorú jej podával Eradan a ponaťahovala si chrbát. Norcan podišiel a zastal len kúsok od nej. Bol takmer taký vysoký ako Eradan, ktorý je od nej o dosť vyšší. So svojou drobnou postavou sa pri oboch cítila ešte viac slabo a úboho, aj keď vedela, že vo svete mágie výška nič neznamená. „Zatvor oči." Elinyra zvraštila obočie.
„Čože?"
„Príliš veľa premýšľaš. Neustále. Takmer to počujem, ako ti neprestajne behajú v hlave rôzne veci. Chápem tvoju situáciu a že je toho teraz na teba priveľa. Môžeme tréning prerušiť a vrátiť sa k nemu, keď budeš pokojnejšia."
„Nie!" Skríkla, než to dokázala zastaviť. Rýchlo sa spamätala a pokračovala: „Nemôžem prestať. Musím sa učiť ďalej."
„V poriadku, dračie dievča," prehodil Norcan takmer vľúdnym hlasom. „Zatvor oči." Elinyra sa opäť zamračila.
„Prečo?"
„Len to urob. Dôveruj svojmu učiteľovi." Poslúchla, hoci z toho nemala najlepší pocit. „Zhlboka sa nadýchni. Pokús sa ignorovať myšlienky, ktoré sa ti tlačia do hlavy. Umlč ich. A vydýchni." Pokúsila sa o to. Pokúsila sa nevnímať tie nástojčivé obrazy a hlasy v jej hlave. Skúšala ich vytesniť, všetky do jedného. Premieľali sa jej hlavou neustále a bez prestávky. Navonok už možno pôsobila vyrovnanejšie, ale jej vnútro neustále zžierali rovnaké hrozné obrazy a zdrvujúce pocity. Nikdy neoddychovali, stále striehli a len čo sa im začala trocha viac venovať, pohlcovali ju.
Smrť jej matky, horiaci dom.
Nevraživé žlté oči v tieni kapucne tmavočerveného plášťa.
Eradan, ktorý ju bolestivo schmatol za predlaktie a viedol ju do noci.
Mala tam byť, mala byť silnejšia, mala ochrániť matku.
Plamene, skaza, krik, slzy a beznádej.
Mala sa viac snažiť. Učiť sa, za každú cenu. Nezmieriť sa s osudom nenávidenej. Nevzdať sa.
Ona – príťaž pre všetkých. Ona, ktorú treba chrániť. Ona, ktorú ostatní nenávidia.
Podvedome vnímala učiteľovu prítomnosť blízko nej, vnímala jeho hlas, ktorý ju navádzal utíšiť všetky tie myšlienky, no ona sa v nich už celkom stratila. Ucítila slzy, ktoré sa jej tlačili pod mihalnicami. Prudko otvorila oči a zvrtla sa. Rozbehla sa medzi stromy ignorujúc hlasy, ktoré na ňu volali. Ani zďaleka ešte nebola v poriadku. Všetko to, čo niekoľko dní zatláčala do útrob svojho vnútra, sa teraz vyvalilo von. Ani nebolo treba veľa. Zastala a sťažka sa oprela o hrubý kmeň. Obzrela sa, ale nikto za ňou nešiel. Mala len zatvoriť oči a nemyslieť. A ona urobila presný opak. Navyše sa rozplakala ako hlúpe malé dievča. Úbohé, slabé a neschopné.
Eradan jej dal chvíľku, aby bola sama. Potrebovala ju a on jej ju doprial. Poznal ju už tak dlho, no nevedel si predstaviť, čo sa práve teraz odohráva v jej vnútri. Vždy bola taká, utiahnutá do seba a nerada sa delila o svoje pocity s inými. Vlastne ani nebolo veľmi s kým a prístup ľudí k nej z nej vlastne aj spravili osobu, ktorá vie byť proste sama. Ale od kedy boli priateľmi, jemu sa zdôverovala so všetkým. Ani svojej matke nehovorila všetko to, čo jemu.
KAMU SEDANG MEMBACA
PREKLIATIE A DAR
FantasiAk si ľudia mysleli, že ťažko vybojovaný mier a zdanlivý pokojný život už nič nenaruší, trpko sa mýlili. Zatiaľ, čo sa na pomyselných vratkých základoch mieru medzi ríšami objavujú stále zreteľnejšie praskliny, prebúdzajú sa prastaré sily, mocnejšie...