16.Bölüm

17.9K 756 216
                                    

Peyniri ağzıma atarken keyifle arkama yaslanmış karşımdaki görüntüyü izliyordum.

Sabah okul gitmememe rağmen abimin zoruyla erken kalkmıştım. Neymiş efendim erken kalkmazsa işlerini düzene sokamıyormuş.

Bizde derdimiz var sanıyoruz. Görüyor musun seyfi?

Annemgil başta okula gitmememe izin vermeseler de canım abim olaya el atmıştı. Hepsi abimin işe gitmemesine şaşırmıştı.Hatta Polat'ın ve annemin yüzünde gülümseme oluştuğuna yemin edebilirdim.

Karşımda kaşlarını çatarak okula gitmemek için yalvaran ikili keyfimi yerine getirmişti.

"Ya anne anlamıyor musun?Başkası benim yerime imza atar.Sanki hiç yapmadığım bir şey."

"Ne?! Ediz sen okula gidiyorum diye bizi kandırıp başka yerlere mi gidiyorsun oğlum."

Ediz gözlerini büyütüp derince yutkundu.Babam,annem ve Araf abimin üzerinde gezinen bakışları sonunda annem de durdu.

"Ben öyle birşey mi dedim anne?Aşk olsun. Lafın gelişiydi o."

Elleri belinde ayakta bekleyen Baran abim,abime kötü bakışlarını atıyordu.

"Asya tek bana abi derken okula gitmemezlik yapmıyordu görüyorsunuz değil mi?Bence abime abi demediği zamanlara geri dönelim."

Araf abim hızla doğrulup tabağındaki top şeklinde olan iki peyniri Baran abimin kafasına doğru attı. "Senin o dilini keserim Baran."

Baran abim korkuyla annemin arkasına gidip ellerini boynuna sardı.

"Görüyor musun anne.Katil aslan öfke saçıyor."

Araf abim sinirli bir nefes aldı.Tam birşey söyleyecekti ki su içmek için mutfağa giden Ulaş kaşlarını çatarak içeri girdi.

"Anne ya! Dün akşam bugün çorba yapmadık demiştin.Dolapta koca bir tencere çorba var.

Abim kimseye söylememizi istemediği için gece olanları söylememiştik.
Annem kaşlarını çatıp Ediz'e baktı.
"Sen mi yaptın oğlum?"

Ediz elindeki ekmeği reçele bandırırken umursamazca omuz silkti."Yoo."

Polat çatalını tabağının kenarına bırakıp arkasına yaslandı.

"Biz yaptık,Asya'yla."

Olayı daha da büyütüp onunla vakit geçirmemin büyüklüğünü Ediz'e veya diğerlerine göstermek istediğini farkındaydım ama durumumuzdan dolayı birşey demediği gözlerinden belli oluyordu.

Çorba yaptım ya daha ne yapayım?

"&ne?!"

Araf abim dışında herkesten aynı tepki gelirken hepsinin gözleri büyümüştü.

Ediz ağzındaki ekmeği zorla yutup öksürmeye başladı.

Aslında bakarsak o kadar da şaşırılacak birşey yoktu.

Baran abim ihanete uğramış gibi bana bakıp gözlerini kıstı."Bana bana Bihterine ihanet ettin."

"Salak mısın cemile?"

Annem hala şaşkınca bize bakarken zorlukla konuştu."Siz.İkiniz. Birlikte çorba yaptınız?"

Başımı sallarken Ediz gözlerini daha da büyütüp Araf abimin tepkisiz yüzüne baktı.

"Bak seninle değil onunla çorba yapmış görüyor musun abi.Hadi Polat abimi döv."

Araf abim kaşlarını çatıp Polat'a kısa bir bakış attı.Bir saniyelik bir düşünce bile olsa bu fikri düşünmüştü sanırım.

Gerçek ailem mi?Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin