Dankwoord

776 70 71
                                    

Lieve, lieve lezers,

Ik weet niet goed hoe ik dit moet beginnen, want eigenlijk heb ik helemaal niet het gevoel dat dit al het einde is...

Het was moeilijk om het laatste hoofdstuk te schrijven... Dat had ik namelijk niet verwacht.

Ik wil twee mensen erg bedanken, en daarna begin ik aan mijn "speech".

ohsnapitzshania

Zij was als eerste die mijn boek las. Dat komt ook doordat we vriendinnen zijn. Zonder haar steun in dit boek had ik niet geweten of ik hier wel mee verder gegaan was... Ik wil je ontzettend graag bedanken voor wat je voor mij en het boek hebt gedaan!

Tezzie350

Jij ontbreekt zeker niet aan mijn rijtje. Ik ben jou zo ontzettend dankbaar! Zonder jou had ik dit boek niet meer voort kunnen zetten. Ik had totaal geen inspiratie meer over hoe ik dit boek verder zou brengen. Maar dit meisje stuurde me zoveel goede ideeën in. Ik kon weer verder schrijven. Zonder jou was het niet gelukt. En door dit boek zijn we ook met elkaar in "contact" gekomen. We WhatsAppen nu iedere dag en het is super gezellig!

Natuurlijk wil ik graag al mijn lezers bedanken! Het is alleen een beetje moeilijk om ze allemaal op te noemen, want ik heb best veel stille lezers. Maar dat doet er nu even niet aan toe. Ookal lees jij dit, en je reageert of vote nooit, dat maakt me niet uit. Zolang je dit leest en weet dat ik je heel erg dankbaar ben.

Ik heb dit boek met een doel geschreven: kanker. Kanker is een klote ziekte en geen scheldwoord. Kanker is een woord waar je zorgvuldig mee moet omgaan en niet zomaar mee moet gaan roepen.

Want als jij bijvoorbeeld tegen de familie van Hailey scheld met kanker, dan is het meteen stil en weet god wel niet hoeveel pijn je ze aan doet. Alleen maar omdat die klote ziekte een leven van een veertien-jarige heeft afgepakt!

En ja, dit is maar een boek. Maar dit gebeurd ook in het echte leven! Het zit niet makkelijk in elkaar en het is zo anders als je je erin verdiept. Ik heb me erin moeten verdiepen voor dit boek en heeft me nog meer geraakt.

Het is niet echt een bepaald gemakkelijk onderwerp om er over te praten, maar weet hoeveel mensen er mee te maken hebben. Veel meer dan jij waarschijnlijk denkt..

En er zijn dan van zo'n mensen die zichzelf stoer vinden als ze er mee gaan schelden. Hoe respectloos ben je dan wel niet?

Kanker is geen scheldwoord maar een ziekte. Hoor je iemand er mee schelden? Zeg er dan alsjeblieft wat van.

En dan heb je ook nog van die mensen die zeggen: "Ach, krijg toch kanker!"

Eigenlijk zeggen ze daarmee dat je dood mag gaan. En ja, als de mensen die dat moeten aanhoren het zat zijn en zelfmoord plegen, dan zijn die pesters opeens stil. Dan houden ze hun mond en zijn ze klaar.

Moet daarvoor dan eerst een leven voor opgeofferd worden voordat die kl*te mensen eens stoppen?

Dit is iets waar ik niet tegen kan en ik hoop dat het een beetje bij jullie is binnengedrongen. Waarschijnlijk zullen een aantal van jullie er ook mee te maken gehad hebben. Ik ook. Maar dat is weer iets anders dan er familie van zijn.

Ik wil jullie bedanken. Bedanken voor de reads, voor de votes, voor de reacties, voor alle steun. Voor alles. Jullie maakte me blij met jullie reacties. Jullie maakte me blij als jullie positief reageerde als ik zei dat de binnekort een nieuw hoofdstuk online kwam. Jullie zijn zo speciaal voor mij. Bij het laatste hoofdstuk kreeg ik reacties dat vele van jullie moesten huilen of de tranen in hun ogen stonden. En dat betekent veel voor me. Want ik had nooit durven dromen dat ik mensen kan ontroeren met m'n schrijfstijl. Dat vind ik echt geweldig. Dit is m'n eerste goede afgemaakte boek. En ik mag met een trots gevoel dit hoofdstuk op "voltooid" zetten, want ik heb meerdere doelen bereikt.

Ontzettend bedankt daarvoor!!

X Ilse

[Er komt op 18 mei een nieuw boek van me online! Vergeet geen kijkje te nemen!]

A Short LifeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu