Pov Hailey
'Let's go.' zegt Emily mij na en komt langs me fietsen. Ik zie dat Emily haar haar in staart heeft zitten. Ze ziet er altijd goed uit in haar sportkleding.
'Heb je er zin in?' vraag ik om de stilte te verbreken.
'Ja! Jij?'
'Ja hoor..' zeg ik. Het kwam er een beetje verveeld uit maar zo bedoelde ik het niet.
'Ben je verveeld?' vraagt Emily alsof ze m'n gedachten kan lezen.
'Neuh.' zeg ik.
Na 10 minuten een lange stilte zijn we aangekomen op het sportveld. We rijden het kiezelweggetje op en fietsen langs een groot ijzer hek wat al open stond. Daarna zetten we onze fietsen in de fietsen rekken. We lopen richting het grote gebouw wat langs het sportveld staat. Langs dat gebouw staat nog een kleiner gebouw. Dat zijn de kleedkamers, maar die worden amper gebruikt omdat vrijwel iedereen zich thuis omkleed. We lopen naar het grote gebouw, ook wel de kantine genoemd. Daar zit onze trainster, Mevr. Woodless en nog wat teamspelers.
'Hey.' zeg ik en iedereen draait zich om. Emily staat naast me en begroet ze ook.
~~
'We kunnen bijna beginnen, we moeten alleen nog op Melanie wachten' zegt de trainster.
Argg, Melanie. Ik heb haat aan haar. Zij mag mij ook niet. Zei is zo'n poederdoos gevalletje. Zelf draag ik ook make-up, maar dat is maar een beetje! Ze heeft ook 2 meelopers, wat ik echt vreselijk vind! Ook die zitten bij mij in het hockeyteam..
~~
'Tringtringtring.' hoor je over het sportveld. We draaien ons allemaal om en zien Melanie aan fietsen. Ze zet eerst rustig haar fiets weg en komt dan kauwgom kauwend naar ons toe gelopen.
'Schiet eens een beetje op, Melanie! Je bent al 10 minuten te laat! Nog een keer te laat en je weet wat dat betekent!' roept onze trainster met haar handen door de lucht.
'I don't care.' zegt melanie en spuugt de kauwgom uit haar mond in een prullebak die langs haar staat. Als je 3 keer in de 2 maanden te laat komt voor de training, mag je 2 keer geen wedstrijd meespelen. Dat is best jammer, maar zo kom je nooit te laat!
'*zucht* laten we dan maar beginnen, pak jullie hockeysticks.' zegt de Mevr. Woodless weer.
Ze bewaren hier je hockeystick zodat je hem niet mee naar huis hoeft te nemen, super handig dus! Natuurlijk moet je er zelf wel een betalen. Als iedereen hun eigen hockeystick heeft gepakt, pakt iedereen ook een hockeybal. In de begin van de training moet je altijd de eerste 10 minuten overspelen. Ik doe altijd samen met Emily. Gelukkig maar, want ik zou met niemand anders willen!
'Hailey!' roept mevr. Woodless naar me.
'Ja?'
'Ga jij vandaag met Melanie? Dan kan Emily met Brittaney.' zegt ze.
Wat!? Moet ik met Melanie? No way!
'Moet dat..?' vraag ik.
'Ja, want zo leren jullie elkaars technieken!'
Strompelend loop ik naar Melanie toe. Ik heb hier totaal geen zin in! Ze gaat me zeker weer lopen afkraken, zoals altijd.
Ik speel de bal naar haar toe. De bal rolt mooi in een rechte lijn naar haar toe. Als de bal bij haar voeten terecht komt geeft ze de bal een klein tikje naar rechts zodat de bal naar rechts vliegt.
'Je moet wel in een rechtje lijn slaan!' roept ze naar me.
Daar gaan we al.
'Dat sloeg ik ook, maar door jouwn onhandigheid vliegt de bal de andere kant op!' roep ik terug.
'Lukt het dames?' zegt mevr. Woodless die naar ons toe loopt.
'Nee, want Hailey doet niet eens haar best.' zegt Melanie gemeen.
'Kijk eerst even naar jezelf ja!?' roep ik.
'Dames dames dames. Dit is precies waarom ik jullie laat samenwerken! Jullie mogen elkaar niet, en dat is duidelijk te zien, maar jullie zitten samen in een team en jullie moeten kunnen samenwerken. De komende trainingen doen jullie alles samen wat we in tweetallen moeten doen. Hup, weer aan de slag!' preekt ze en loopt daarna weer weg.
'Alsof ik jouw ooit ga mogen.' zegt Melanie kattig.
'Alsof ik jouw ooit ga mogen.' zeg ik haar na met een zeurderige toon.
~~
'Goed, damesss.. Kom er even bij. We gaan een spel spelen: jullie zien 2 vakken. 1 vak is een open veld en in vak 2 zien jullie op een rij pionnen en een klein doeltje. We starten allemaal in vak 1. Daar proberen jullie elkaars bal weg te ketsen. Heb je de bal bij iemand weggeketst, dan is er niks aan de hand, maaarrr... Als je bal bij je is weggeketst, dan ga je naar vak 2. Bij vak 2 zigzag je met je bal om de pionnen. Ben je aan het einde van de rij pionnen, dan probeer je te scoren in het kleine doeltje! Zit hij erin,dan mag je terug naar vak 1. Zit hij er niet in, dan zigzag je opnieuw om de pionnen en probeer je nog een keer te scoren. Zo blijf je doorgaan. Nog vragen? Nee? Oke, aan de slag!' zegt mevr. Woodless.
Iedereen pakt zijn eigen bal, en loopt naar vak 1. Ik beginnen te rennen met m'n hockeystick in m'n hand en de bal op de grond langs m'n hockeystick. Ik ren verder over het veld en zie in m'n ooghoek Melanie naar me toe rennen. Ze wilt zeker mijn bal wegketsen. Maar dat gaat niet gebeuren. Als ze achter me staat, draai ik me in een keer om en kets haar bal weg. Ze slaakt een gilletje van schrik en kijkt me arrogant aan.
'Melanie, je bal is weggeketst! Naar vak 2!' roept mevr. Woodless over het veld.
Ik zie dat Melanie aan het zagzaggen is om de pionnen en probeer daarna te scoren, maar de bal bal rolt helemaal de verkeerde kant op.
'Jammer Melanie, dat word nog een keer zigzaggen om de pionnen en dan kun je weer eens proberen te scoren!' roept onze trainster weer over het veld.
Na 10 minuten gerend te hebben, en andere ballen hebben weggeketst, is die van mij ook weggeketst. Ik loop naar vak 2 en begin te zigzaggen. Dat is makkelijk voor mij. Als ik klaar ben met zigzaggen, geef ik een klap met m'n hockeystick tegen de bal, waardoor hij in het doeltje rolt. Snel ren ik naar mijn bal en raap hem op. Pas als iemand uit het doeltje is, mag de volgende de bal slaan zei mevr. Woodless. Maar ik zie dat Melanie al een klap tegen haar bal geeft, terwijl ik nog in het doel sta. De bal vliegt omhoog en komt vol op m'n hoofd terecht, waardoor ik naar achterval. Ik voel een steek van pijn. Daarna word alles zwart...
(lees please even deze a/n :) )
Hey hoi!!
Clifffhangerrr!! Gnagnagna. Sorry dat ik gister niks updaten. Ik had gister schoolfeest, en moest daar voor huiswerk maken en blablabla...
Maar ik wil even wat zeggen: Om de 100 lezers, maak ik een extra lang hoofdstuk. Nu doe ik telkens rond de 1000 woorden. Dus als jullie het leuk vinden dat ik lange hoofdstukken plaats, dan zou je dit misschien voor me willen doen:
-Voteex
-Commentx
-Sharex
-Readx
Zou super tof zijn! :)
Doeghxx
JE LEEST
A Short Life
Teen FictionHailey is een meisje van 14 jaar. Ze is populair op school. Tijdends één van haar shop-dagen ontmoet ze Brad. Ze trekken elkaar aan en gaan met elkaar om. Maar opeens krijgt Brad te horen dat hij ziek is. Ernstig ziek. Als Hailey er later achter kom...