Hoofdstuk 1: Emily Op Bezoek

1.9K 82 34
                                    

Hey hoi! Dit is het eerste hoofdstuk van A Short Life. Ik heb zin om te beginnen, dus dan begin ik ook maar :)

Pov Hailey

'TUUTTUUTTUUTTUUT' Ik sla mijn hand op mijn wekker, waardoor hij stopt met geluid maken. Wat ben ik ook een dombo, het is zaterdag ochtend en ben vergeten mijn wekker uit te zetten! Het woordje vakantie komt als eerste in mijn hoofd. Jaja, het is herfstvakantie! Lekker een weekje vrij. Zonder op mijn wekker te kijken weet ik dat het 7 uur is omdat zolaat mijn wekker altijd gaat. Ik draai me om en ga weer verder slapen.

'Hailey? Hailey!' hoor ik naast me.

'Wakker worden, papa vertrekt.'

Ik draai me om en kijk recht in het gezicht van mijn moeder. Dat is waar ook, mijn vader vertrekt vandaag naar Nieuw Zeeland. Hij heeft een eigen vliegmaatschappij, waardoor hij veel reist. Ik mis hem altijd heel erg! Ik kijk snel nog op mijn wekker om te kijken hoelaat het is: 10:03

'Ik kom!' roep ik terug als ik een beetje wakker ben en mijn moeder al naar onder is vertrokken.

Snel sla ik de dekens van me af en stap ik mijn bed uit. Ik loop naar mijn eigen badkamer die aan mijn kamer vast zit. Snel kijk ik ff in de spiegel. Mijn haar staat alle kanten op! Snel pak mijn zwarte borstel en begin ik mijn haren te kammen. Na 2 minuten is zo'n beetje alle klitten eruit. Ik spray er anti-verhitte in zodat mijn haar niet word aangetast word als ik ze ga krullen. Ik buk me naar een kastje toe en pak de krultang. Ik stop hem in het stopcontact en wacht even totdat hij warm is. Daarna zet ik de krultang in mijn haar, en begin ik te krullen. Na 10 minuten is het eindelijk gelukt en leg de krultang weer in het kastje. Daarna doe ik wat make-up op, wat bestaat uit, mascara, eyeliner en een heel klein beetje blush. Ik loop weer naar mijn kamer en trek mijn pyjama uit. Daarna loop ik naar mijn inloopkast en pak ik een setje kleren: een wollige grijze trui, donkerblauwe jeans en rode Allstars. Als ik alles aan heb getrokken loop ik naar onder.

'Dag pap! Veel plezier, ik ga je missen.' zeg ik tegen mijn vader en geef hem een knuffel en een zoen op zijn wang.

'Dag meisje, tot over 1 maand!' zegt pap tegen me.

Nadat mijn vader, mijn broer en mijn moeder gedag heeft gezegt, loopt hij naar de taxi en stapt in. We zwaaien hem uit, totdat hij de hoek om is. Ik kijk voor me, ik zie het grote huis van mijn vriendin Emily voorme. Ik bekijk het huis goed. Eigenlijk hebben ze een heel mooi huis! Een wit huis met een beetje lichtblauwe verf aan de zijkante. Ik kijk naar de voorgevel met de grote ramen, maar dan zie ik een lachend meisje achter het raam staan. Emily! Ze heeft me gewoon de heletijd zien staan toen ik haar huis aan het bekijken was. Ik zwaai naar haar. Ze loopt weg van het raam en even later gaat de voordeur bij haar huis open. Emily rent naar me toe en vliegt me om de hals.

'HEEEYYY!!' schreeuwt ze.

'Haaiiiiiiii' zeg ik overdreven 'Kom binnen' zeg ik en draai me om naar binnen te lopen.

'Ik moet nog ontbijten, jij?' vraag ik aan Emily als we in de woonkamer op de bank zitten.

'Jup!' zegt ze.

Ik sta op en zeg tegen Emily dat ze mee moet lopen naar de keuken.

'Cornflakes? Broodjes?' Ik vraag aan haar wat ze wil. Ik pak ondertussen de broodjes, want ik weet dat ze broodjes wilt met Nutella.

'Cornflakes' zegt ze.

Ik haar haar raar aan, maar dan begint Emily te lachen. Ha-ha-ha, ik ben er ingetrapt.

'Ik wil natuurlijk broodjes met.....' zegt ze. 'NUTELLAAA!!!' roepen we tegelijkertijd.

Ik pak de Nutella pot uit de kast en samen smeren we onze broodjes. Even later zitten we op de bank tv te kijken en te eten.

Nadat we het op hebben, zetten we onze borden in de vaatwasser en vertrekken we naar boven. Emily ploft op mijn bed en ik ga langs haar zitten. Er heerst een stilte. Opeens zeggen we tegelijkertijd: 'Ik was vergeten mijn wekker uit te zetten.' We kijken elkaar geschokt aan, maar daarna beginnen we hard te lachen.

'Hahaha, si, hahaha, sinas, hahaha, sinasappel, hahhaha.' zegt Emily lachend.

(Ik weet niet of jullie dat spelletje kennen: als je iets tegenlijkertijd zegt, moet je zo snel mogelijk sinasappel zeggen. De ander mag dan niet meer praten, todat de naam van die gene is gezegt.)

'Je weet, hahahaha, daaat ik, hahaha, daaar niet, hahaha, aan mee doeee, hahaha!' zeg ik terug.

'Nouhouuu' zegt ze quasi boos en slaat met haar vuisten op mijn dekbed.

'Je lijkt net een klein kind!' roep ik en gooi een kussen naar haar hoofd. Ze zag hem niet aankomen waardoor het kussen vol in haar gezicht belandde en ze valt achterover. Ze pakt snel het kussen op en gooit hem richting mij, maar ik vang hem behendig op.

'KUSSENGEVECHT!!' schreeuwen we allebij en gaan volop met kussens gooien.

Na een tijdje horen we een lichte knal. We kijken elkaar allebei aan, en gaan op zoek wat het was.

'Oowneee he!?' roep ik.

'wat is er?' vraagt Emily en komt naast me staan.

Hey hoi!!

Dit is mijn eerste hoofdstuk van A Short Life. Ik hoop dat jullie het een leuk hoofdstuk vonden, want volgensmij is het een best saai hoofdstuk... Maar dat heb je soms: dan een saai hoofdstuk en dan een leuk hoofdstuk :). Dit hoofdstuk heeft 957 woorden. Ik weet niet waarom ik dat zei..

Doeiix

-Voteex

-Commentx

A Short LifeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu