Pov Hailey
'Oownee' zeg ik.
'Wat is er?' zegt Emily die naast me komt staan.
Ik kijk naar de grond. Daar ligt mijn Iphone. Met het scherm naar beneden. Hij is van mijn nachtkastje gevallen toen ik er tegen aan stootte. Ik raap m'n Iphone op en bekijk het scherm. Allemaal barsten.
'Shit!' roep ik door de kamer.
'Oei..' zegt Emily zachtjes die nog steeds langs me staat.
Het is even stil, maar dan bedenk ik me wat.
'Ik koop wel een nieuwe.'
'Wanneer?'
'Nu. En jij gaat mee.' zeg ik met een smile op mijn gezicht.
'SHOPPUUUHHH!!' Schreeuwt Emily en rent m'n kamer en stormt de trap af. Ik ren snel achter haar aan.
'Ha mam, mijn Iphone is kapot, ik ga nu naar de stad met Emily, een nieuwe kopen.'
'Is goed! Tot straks.'
Mijn moeder vind alles prima. En ik heb genoeg geld door een erfenis toen mijn oma was overleden.
Even later zitten we samen op de fiets richting de stad. Het is ongeveer 15 minuten fiets, niet heel lang dus.
'Wat vind je van deze croptop, Emily?' We staan samen in de H&M. Ik heb een grijze croptop in mijn handen, waarop een annannas is op afgebeeld.
'Die is leuk!!'
Ik kijk op het prijskaartje, 10 euro, dat is niet bepaald veel!
~~
Na een half uur staan we weer buiten. Ik heb nog 2 broeken, 1 croptop en 2 truien gekocht. Emily heeft 1 trui en 1 broek gekocht.
'Zullen we naar Starbucks gaan?' vraagt Emily.
'Sure!' zeg ik en we lopen richting de Starbucks. Als we er zijn, lopen we naar de balie waar we kunnen bestellen. Tot mijn verbazing is het heel rustig, we kunnen meteen bestellen.
'Doe voor mij maar een Frappuccino Caramel zonder koffie.' zeg ik.
'Doe voor mij ook maar een Frappuccino zonder koffie, maar dan chocola.' voegt Emily toe.
'Welke namen mogen erop staan?' vraagt de vrouw die onze bestelling heeft opgenomen.
'Op die van de chocolade Emily en op die van de caramel Hailey.' zeg ik en we lopen naar de kassa. Ik betaal en wachten even tot ze klaar zijn. Na 2 minuten krijgen we ze, en gaan we aan een tafeltje zitten. We kijken op onze bekertjes. Bij Emily staat er Emiley, en bij mij staat er Haileey.
'Bijde een 'e' te veel!' roept Emily.
'Zijn er problemen, dames?' vraagt de vrouw die net ons aan de balie hielp.
'Nee hoor!' zeg ik.
Als de vrouw weer weg is gelopen beginnen we te lachen.
'Je zei het iets te hard, Emily, hahaha!'
Nadat we alles op hebben, lopen we weer naar buiten.
'Naar welke winkels zullen we nog gaan?'
'Primark, New Yorker en natuurlijk nog de Apple Store.' zegt Emily.
'Okii!' en we lopen weer verder
~~
We zijn nu in de Apple Store. We zijn net terug van de New Yorker en de Primark. In de New Yorker hebben we beide niks gekocht, maar in de Primark heb ik 2 grote tassen vol en Emily heeft 1 grote tas vol.
JE LEEST
A Short Life
Teen FictionHailey is een meisje van 14 jaar. Ze is populair op school. Tijdends één van haar shop-dagen ontmoet ze Brad. Ze trekken elkaar aan en gaan met elkaar om. Maar opeens krijgt Brad te horen dat hij ziek is. Ernstig ziek. Als Hailey er later achter kom...