“ABANG,” Aydeen yang sedang leka berbaring di atas sofa sambil bermain telefon sementara tangannya menepuk-nepuk Aden yang sedang lena di atas dadanya itu mengalihkan mata memandang seraut wajah isterinya yang sudah cantik.
“Lawanya. Nak pergi mana?” Soal Aydeen hairan.
“Trisha ajak saya keluar pergi shopping.”
“Tunggu kejap. Abang bersiap.” Kata Aydeen. Baru saja dia berura-ura hendak turun pantas saja isteri comelnya itu menghalang membuatkan Aydeen memandang keliru seraut wajah isterinya itu.
“Kenapa?”
“Saya nak pergi berdua je dengan Trisha.” Kata Qisha.
“Abang nak ikut.”
“Abang duduk rumah dengan anak-anak sekejap je. Saya janji saya balik sebelum pukul lima. Saya dah masak semua untuk abang. Abang cuma tinggal makan je. Pakaian anak-anak semua saya dah sedia. Nanti abang perlukan apa-apa telefon saja saya.” Ujar Qisha dengan nada lembut.
Aydeen memuncung.
“Boleh ya, abang? Izinkan saya keluar.” Pinta Qisha lagi.
“Sayang. Abang bukan…” Aydeen baru hendak menaikkan ton suaranya tapi Qisha pantas meletakkan jarinya pada bibir merahnya itu. Bertaut kening Aydeen memandang wajah isterinya.
Mata Aydeen memandang Aden yang sedang terlena.
Oh, lupa.
“Maksud abang. Abang bukannya tak nak izinkan sayang keluar. Sayang tengoklah badan sayang tu.”
Qisha menunduk melihat badan sendiri.
“Kenapa dengan badan saya?” soal Qisha hairan.
“Kecil macam budak sekolah menengah. Nanti budak-budak sekolah menengah mengurat sayang macam mana? Abang dah la susah fikirkan sayang di rumah. Sayang kena mengurat pun abang tak nampak. Macam mana abang nak biarkan sayang sendiri?” panjang lebar penjelasan Aydeen mengundang ketawa kecil Qisha.
Suami dia ni.
Qisha membuka langkah mendekati Aydeen lalu kedua-dua pipi Aydeen itu ditekup lalu bibir Aydeen dicium penuh kasih.
“Saya ganas. Abang ingat ada orang berani mengurat saya ke?”
“Ada.”
“Tak ada. Semua lelaki yang cuba nak mengurat saya semuanya saya reject tau. Tak ada yang berani nak mengurat saya.”
“Abang kata ada.” Tegas Aydeen.
“Siapa? Hmm?”
“Abang.” Balas Aydeen sambil menggigit bibirnya. Dia sengaja menayangkan muka menggoda pada isterinya itu.
Qisha tersengih.
“Hensemnya…”
“Tatap je puas-puas sebab abang suami sayang. Hak sayang seorang je.” Ujar Aydeen dengan lembut. Qisha yang tersengih suka mendengar bicara suaminya. Ya, Aydeen hanya miliknya seorang! Hak mutlak dia.
“Saya pergi keluar sekejap dengan Trisha tau.”
“Tak boleh.”
“Abang. Tolonglah saya dah janji dengan dia. Dah lama kami berdua merancang nak keluar bersama-sama.”
Aydeen menghela nafas.
Qisha mendekatkan wajahnya dengan telinga Aydeen. Sesuatu dibisikkan pada Aydeen membuatkan senyuman Aydeen melebar. Sepasang mata Aydeen memandang seraut wajah Qisha dengan teruja.
YOU ARE READING
DEEN'S FAMILY (B5)
Romantizm"Tugas raja bukan saja memerintah tapi untuk melindungi," --------- Bayangkan, seorang bekas playboy yang sentiasa menagih kasih sayang keluarga dan memberontak telah menjadi seorang ayah. Siapa yang tak kenal dengan Aydeen Hyraz? Berkahwin dengan s...