Att vakna upp ensam i sin egen säng dagen efter en fest var nog bland det jobbigaste man kunde tänka sig, även fast jag var van vid det. Det var samma visa nästan varje helg för mig. Idag var dock baksmällan värre än någonsin. Jag mådde riktigt illa och suktade efter en varm kropp att hålla om och inte bara ligga här i sängen helt ensam. Min mamma hade väckt mig tidigt den här morgonen för att hon tyckte att vi skulle göra något tillsammans bara hon och jag men med den huvudvärken som pumpade i mitt huvud hade jag inte ork till något annat än att gå till köket och äta någon slags bakismat. Vi hade tjafsat med varandra och sedan hade hon fått sin vilja igenom - att vi skulle umgås bara hon och jag. Senare idag hade jag lovat henne att jag skulle följa med henne till Täby för att shoppa och äta mat.
Jag som även fast jag hade blivit väckt hade inga planer som helst på att kliva upp ur sängen utan istället låg jag i sängen och scrollade igenom mitt instagramflöde samt kollade igenom folks mystorys på snapchat. Många i gänget som hade varit och firat Lovisa under gårdagen hade uppdaterat med bilder både på instagram och på snapchat vilket var ganska kul att se. Det roligaste var dock att se videos på när jag och några till var kvar och städade bort det mesta i lokalen vi hade varit i. Felix och Omar hade båda halvt däckat i en av sofforna som fanns sedan tidigare i lokalen och några av de andra killarna stod och efterblivet lekte med en sopkvast.
Det var dock en sak som jag riktigt stannade upp vid och det var en bild som Felix hade lagt upp på sin öppna instagram för flera hundra tusen följare. Det var en bild på honom tillsammans med mig och Lovisa och nedanför stod en grattishälsning till Lovisa där även jag var omnämnd några gånger. Med ett leende läste jag igenom hans text, gillade och kommenterade sedan ett enkelt hjärta med enbart konturer och genomskinlig mitten.
När jag hade sett bilden scrollade jag vidare och såg att även de andra killarna hade gjort grattishälsningar till henne på precis samma sätt som Felix hade gjort. På bilden Oscar hade lagt upp där han stod och höll om Lovisa var det onödigt mycket bråk bland fans med Liv i spetsen. Som jag visste var det väldigt lätt att provocera fansen och även jag hade en gång varit en sådan som blev provocerad av bilder, texter, särbehandling och annat även fast jag inte hade tagit det till den nivån som Liv gjorde det.
Felix, 12:00:
Jävlar vad det skrivs om Oscar och Lovisa nu :o
Maja, 12:00:
Ja... Fast det skrivs ganska mycket om mig också när jag scrollar genom dina kommentarer :/
Felix, 12:01:
Det märkte jag också, alltså förlåt om jag typ förstör något nu eller gör dig ledsen.
Maja, 12:02:
Jag bryr mig inte så värst, jag vet hur dessa människor funkar och allt handlar om avundsjuka och att de inte kan unna någon annan lycka :)
Felix, 12:03:
Säkert? För om du vill kan jag radera bilden.
Maja, 12:04:
Det behöver du verkligen inte, jag behöver inte läsa kommentarsfältet om jag inte vill det.
Felix, 12:07:
Men säg till om du vill att jag ska göra det för jag vill inte att du ska vara ledsen för att massa småtjejer hoppar på dig. Det är ju liksom ändå jag som orsakat det.
Maja, 12:08:
Sanningen kanske svider men det är kanske sådant här man får ta när man är vän med dig
Felix, 12:10:
Nu ger du mig riktigt mycket skuldkänslor Maja!
Varken du eller någon annan förtjänar att få elaka kommentarer riktade mot sig.
Ingen förtjänar hat, inte ens sin värsta fiende förtjänar det.
Maja, 12:13:
Hahahaha lugna ner dig!!
Jag tar inte åt mig av det här, dessa människor känner inte ens mig och vet inte vem jag är som person - varför ska jag då gräva ner mig i deras onödiga ord som ändå inte stämmer?
Felix, 12:15:
Lova mig att du talar sanning nu för jag kan inte leva med mig själv om det här får dig att må dåligt.
Maja, 12:16:
Felix vännen, det finns värre saker som kan hända!
Det här är som en piss i Mississippi tbh.
Tänk på barnen i Afrika och du inser att det här inte är något.
Felix, 12:18:
Okej... Men lova mig att du talar sanning nu.
Maja, 12:19:
Jag talar sanning! Oroa dig inte♡
Felix, 12:21:
Bra...
Jag talade faktiskt till en viss del sanning men till en annan del inte. Det var ganska klart att jag tog åt mig lite av vad som skrevs om mig och Felix men inte allt. Jag tog åt mig sådant som var riktiga personangrepp och som klämde på svaga punkter samt sådant som folk som jag kände eller visste vilka de var skrev. Fast det var bara att bita ihop. Ville man vara vän med Felix och de andra killarna så var man tvungen att ha lite skinn på näsan för det här var den tråkiga baksidan av vänskapen.
YOU ARE READING
Those three little words - f.s
Fanfiction"Vad är det du är rädd för Felix?" "Att bli sårad av dig precis som jag blev av henne." "Men lita på mig, jag skulle aldrig göra något sådant mot dig, för jag älskar dig." "Det sade hon också men hon höll inte hennes löfte. Snälla Maja, gör det int...